Beugel met 38 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Joppie1, 8 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben op zoek naar ervaringen. Ik heb nu een aantal weken een beugel en merk dat de beugel mijn tanden en kiezen naar binnen gaat duwen. Hoort dit? Ik heb één voortand die wat naar buiten staat en twee die naar binnen staan. Die ene die naar voren staat komt wat rechter te staan, maar al mijn andere tanden en kiezen beginnen nu schuin naar binnen te vallen. Ik begin me wat zorgen te maken. Binnenkort weer een afspraak bij de ortho en dan zal ik het melden, maar wil graag voor die tijd al ervaringen horen. Wie heeft ook een beugel gehad op latere leeftijd? En hoe ging dat bij jullie? De ortho gaf al aan dat ik waarschijnlijk langer dan anderhalf jaar een beugel moet, dus hij zal vast een heel plan hebben hoor...

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik, met 30 jaar. Was prima hoor. In het begin keken mensen nog weleens van, huh, je hebt iets anders. Maar dat is ook zo. Geen gekke reacties gehad ofzo...

3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Geen 38 maar 30 toen ik in januari 2018 mijn beugel kreeg en in mei 2019 ging ie er weer uit. Had alleen last van een kapotte binnekant van mn mond toen de onderkant was gezet. Ook met nieuwe draadjes had ik niet echt last van veel pijn, en kon ik gewoon eten daarna.Had boven, witte plaatjes van porselein en beneden gewoon ijzer. Al je tanden worden moeten anders gaan staan, en er zijn verschillende draadjes met allemaal een andere werking op je tanden. Soms voel je je tanden wat trekken en als je dan na een paar dagen goed naar je tanden kijkt , zie je dat ze weer anders staan.
    Succes de komende periode

4. Novi

Novi Niet meer actief

Ja dat hoort. Je tanden gaan nu in beweging naar de goede positie. En het is niet voor niks dat het anderhalf jaar duurt. Dus dat je tanden nu misschien wat vreemd lijken te staan is niet gek. Het kost tijd om naar de juiste positie te verplaatsen. Bij mij ontstonden er eerst spleten tussen mn tanden die ik voorheen niet had, maar dat kwam vanzelf weer goed. Succes!

Deel Deze Pagina