Hoiii Ik zou graag thuis willen bevallen. Dit wordt mijn derde kindje. Ik heb vandaag ook aan de vkundige doorgegeven dat ik graag thuis wil bevallen. De twee oudste zijn zonder complicaties in het ziekenhuis geboren..makkelijke zwangerschappen en bevallingen gehad. Wie is nog meer thuis bevallen en hoe beviel dat?
Ik ben beiden keren thuis bevallen. Nou wat heerlijk, daarna lekker thuis onder de douche en daarna weer in je eigen bed. Manlief kan totdat het werkelijk begint zijn ding doen. Ik raad het iedereen aan!
Ja, na 2 ziekenhuisbevallingen (medische indicatie) ben ik thuis bevallen. Heerlijk, superbevalling gehad. Kans is natuurlijk sowieso aanwezig dat je het ziekenhuis niet eens haalt dit keer. Ten minste, mijn derde bevalling duurde 3 kwartier. Vk was nog net op tijd om haar geboren te zien worden.
Hahaha wauuww dat was een super snelle bevalling hahaha. Je knipperde met je ogen en je kindje was geboren.
Thuis bevallen beviel (mooie woordspeling) prima. Bij eerste ook poliklinisch, bewust en ging voorspoedig. Bij de 2e bewust thuis bevallen. Was sowieso geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan... maar buiten dat, heerlijk in bad gelegen tijdens ontsluitingsfase en kamer was alweer aan kant toen ik uit douche kwam. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ons bed niet gemaakt is om comfortabel te liggen tijdens het hechten
Ik wilde graag poliklinisch bevallen maar het ging zó snel dat ik thuis bevallen ben. En dat was zo fijn dat ik nu bij een tweede sowieso thuis wil bevallen (mits er geen medische indicaties zijn natuurlijk Het ging allemaal heel zen. Lang onder douche gezeten, lekker vertrouwde omgeving. Daarna wat te eten gekregen, gedoucht en heerlijk mijn schone bed in met een babytje in het wiegje naast me. Ik was blij dat ik niet meer over straat hoefde met maxicosi, kindje en ikzelf die duizelig was
Hier ook twee keer geprobeerd thuis te bevallen. De eerste keer uiteindelijk toch naar het ziekenhuis, maar de tweede keer wel thuis afgemaakt. Heerlijk!! Nu gaan we het weer proberen, ook omdat ik twee keer snel ben bevallen.
Heel fijn om al die positieve ervaringen te lezen. Ik zie een thuisbevalling helemaal zitten en heb er ook echt helemaal zin in maar goed ik moet nog een "kleine" 28 weken hahahaa
Twee keer thuis bevallen en twee keer een probleemloze bevalling gehad. Deze keer medisch dus ziekenhuis en ik zie er enorm tegenop
Mijn 2e en 3e zijn thuis geboren. Vond het heerlijk. Mijn eerste was een prima ziekenhuisbevalling, maar het was gewoon veel fijner met al mijn eigen spullen om me heen. Had ook veel meer gevoel van zeggenschap, mijn huis dus ik mag het zeggen/beslissen. Voelde me veel meer de baas (had ook fijne VK overigens). Had de pech dat na mijn 2e bevalling helaas naar ziekenhuis moest, mijn dochter was onverwacht groot en moest geobserveerd worden ivm bloedsuikers. Heb ruim 48 uur op de kraamafdeling gelegen en vond het vreselijk daar... Bij 3e hoefde dit niet en kon ik lekker thuis blijven in kraamtijd, zo zalig.... Heb me lekker laten verwennen, dagen in mijn bed gebivakkeerd .
Mijn zoon is ook thuis geboren en het was geweldig. Wilde in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat me dat fijn leek want stel je voor... Maar het ziekenhuis hadden wij nooit gehaald . Om half 5 braken de vliezen eigenlijk direct regelmatige weeën maar omdat ik een beetje twijfelde niet gelijk de v.k gebeld. Om half 6 hebben we toch maar gebeld, en rond 6 uur was ze hier. Toen waren de weeën echt heftig en echt om de 3 min. Toch maar even naar boven om te kijken hoe ver ik was. Ze zij 8 cm en ik stond met zware persweeën naast het bed. Ik heb nog geprobeerd mijn broek aan te trekken om naar het ziekenhuis te gaan maar dat lukte echt niet meer. Na 17 min persen was daar mijn mooie mannetje. En na de bevalling vertelde de vk dat ik eigenlijk 9 cm ontsluiting had, maar mij niet ongerust wilde maken. Nou 1 ding weet ik wel het ziekenhuis hadden we nooit gehaald, en achteraf ben ik heel blij dat we thuis waren. Na de bevalling lekker een douche gepakt en mijn eigen schone bedje weer in . Ik raad het iedereen aan, als je geen indicatie hebt om te bevallen in het ziekenhuis lekker thuis in je eigen bed
Bij de 2e thuisbevallen. Dit was mijn mooiste moment uit mijn leven! Echt prachtig. En als mensen zeggen liever in het ziekenhuis dan heb je geen rotzooi lach ik ze stiekem een beetje uit. Welke rotzooi? De vk en kraamhulp heeft alles al opgeruimd voor je het ziet. (Wat doeken en placenta)
Bij de eerste bewust thuis bevallen. Bij de tweede moest ik verplicht naar het ziekenhuis ivm. langdurig gebroken vliezen en moest ook 24 uur blijven. Ik vond het daar verschrikkelijk!! Als ik ze een cijfer moest geven is dat een -1 Ik zou zeggen lekker thuis bevallen!
2x thuis bevallen. Bij de eerste in een bevalbad, was echt een supermooie ervaring. Bij de tweede wou ik het weer zo maar dan alleen de uitdrijving in ons eigen bad. Werd helaas een schouderdystocie en het is gelukkig goed afgelopen maar nu wel een medische indicatie dus volgende bevalling in het ziekenhuis. Ik zie er wel tegenop (vooral het er naar toe en terug naar huis) Maar ben ook een stuk geruster dat als er weer zo'n noodsituatie komt ze dan in het ziekenhuis veel meer kunnen.
1e keer wilde ik thuis, maar toch maar het ziekenhuis gegaan omdat het niet opschoot. Eenmaal daar ging het weer te snel. Rede denk ik dat ik niet ontspannen was en miss ook omdat ik eerst vruchtwater verloor en daar door heftige weeën kreeg. 2e heerlijk thuis bevallen en de oudste optijd weg gebracht. 3e ook heerlijk thuis bevalling terwijl de kids lagen te slapen. 4e ?? Hoop net zo lekker als bij de derde.
hier ook een thuisbevalling gehad, eigenlijk niet gepland maar t zh was 20 min rijden en zat in een weeenstorm kon nauwelijks op mn benen staan. achteraf vond ik t heerlijk, niet meer in de auto hoeven, niet meer t gevlieg naar huis met de kleine spruit, die kon regelrecht in zn wiegje,lekker onder je eigen douche, doen en laten wat je wilt.. heerlijk zou t bij een tweede zo weer doen als t kan!
De oudste twee zijn in het ziekenhuis geboren. De eerste op eigen verzoek omdat ik mijn lijf niet voldoende vertrouwde (ik kwakkelde met mijn gezondheid en durfde het thuis niet aan). Achteraf totaal niet nodig gebleken want het ging heel vlot en soepel en 2 uur later lag ik alweer in mijn eigen bed. De middelste ook in het ziekenhuis omdat hij 48 uur ter observatie moest blijven ivm medicijngebruik door mij tijdens de zwangerschap. Dus het was wel zo praktisch als ik dan ook in het ziekenhuis zou bevallen. Ook die bevalling ging heel vlot en soepel, zelfs zó vlot dat ik amper op dat bed lag toen hij al geboren werd, we hadden dus het ziekenhuis maar nét optijd gehaald. Achteraf gezien had ik al persweeën in de auto maar heb die enorm zitten tegenhouden, wat me al mijn kracht kostte. Die 48 uur ziekenhuis, terwijl ik zelf niks mankeerde (en onze zoon achteraf ook niet, het was protocol maar eigenlijk overbodig zei de kinderarts) waren trouwens vreselijk. Wat een drukte om ons heen, buurvrouw had de hele dag door veel en luidruchtig bezoek en ik kon mijn zoon alleen via de webcam bekijken. Dus in overleg met de verloskundige besloten we met zijn allen dat het beter en verstandiger was dat ik deze keer thuis zou bevallen. Zij hadden er alle vertrouwen in en we voelden allemaal wel aan dat we deze keer het ziekenhuis toch niet zouden halen. En het was de mooiste bevalling van de drie. Wat heerlijk om in mijn eigen bed, in mijn eigen vertrouwde omgeving te bevallen. Het was heel mooi, rustig en sereen en, net als bij mijn andere twee jongens, heel vlot en soepel. Het is dat er geen vierde komt maar ik zou op die manier nog wel een paar keer willen bevallen
Ik ben thuis bevallen en een bevalbad. Heerlijk een echte aanrader! Helemaal geen spijt van om dit thuis te doen. Mn zwangerschap was goed dus waarom naar het ziekenhuis er was immers geen aanleiding dat er iets zou zijn. Mijn vk is ook heel erg van het thuis bevallen omdat je als vrouw daar het beste kan ontspannen. Je eigen omgeving etc. Dat bevordert de bevalling. Dat was bij mij ook het geval. Alles heel rustig en op mijn manier. Ik had vooraf en bevalplan geschreven, heel uitgebreid tot in detail en die aan m'n VK gegeven bij 1 van mn laatste afspraken. Zij hebben dit totaal gerespecteerd wat voor mij ook weer rust gaf om rustig te bevallen. Nooit spijt van gehad om het zo te doen!
Dit is hoe het ongeveer bij mij ook is verlopen. Plannen om in het ziekenhuis te bevallen, maar ontsluiting vorderde zo vlot dat we besloten thuis te blijven. Ik moest helaas na afloop wel naar het ziekenhuis om gehecht te worden op de OK en daar heb ik flink van gebaald, maar dat is gewoon 'domme pech' hebben. Helaas mag ik hierdoor de volgende keer niet thuis bevallen. Heb het thuis, in je vertrouwde omgeving, in je eigen bed/ douche bevallen als heel prettig ervaren.