Mijn dochter heeft sinds kort 3 kleine waterwratjes in d'r gezicht. En nu zag ik er ook al 2 op d'r been, ben zoo bang dat het uitbreid en dat ze straks helemaal onder zit. Mijn zoon heeft er inmiddels ook een paar gekregen dus ik ben nu echt op zoek naar "de tip" om ze weg te laten gaan. Huisarts zegt dat je ze gewoon met rust moet laten en dat ze over maanden of jaren vanzelf weg gaan. Daar neem ik geen genoegen mee dus wie kan me helpen?
Je huisarts heeft gewoon gelijk, sorry...... Zorg dat ze er zo weinig mogelijk aan zitten! Zwemmen in de zee, droogt de huid uit, kreeg ik nog als tip. Dat hielp goed bij mijn beide kinderen. Ze hebben er allebei flink last van gehad, er zijn geen andere middelen verkrijgbaar die echt goed helpen.
Ik heb er altijd sudocreme opgedaan, drogen ze sneller uit. Maar ik hoor van anderen dat scrubben met betadine ook goed kan helpen.
@kuki, bedankt voor je reactie, helaas kan ik t echt niet erbij laten zitten, mijn dochter en zoon vinden het verschrikkelijk dat ze t hebben. @melissa, sudocreme is dus een idee, maar weet je zeker dat ze dan weg gaan daardoor?
Mijn kinderen vonden het ook niet fijn, en ik nog erger... Heb ook van alles geprobeerd, er was ook zo'n aanstip-iets maar dat hielp echt niet, brandde enorm en ben er na een week gebruiken dan ook mee gestopt. Ik begrijp heel goed dat je er zo snel mogelijk vanaf wil, maar het is gewoon waar: niets doen helpt het beste. hoe meer je ermee gaat rommelen, hoe erger je het maakt. Hier heeft het ook echt maanden geduurd voordat het weg was. Sudocreme heb ik ook gehoord, maar heeft hier niets geholpen (wekenlang ingesmeerd). Drie weken (vrijwel) iedere dag zwemmen in de zee bracht hier het gewenste resultaat, maar ja, als je op vakantie bent in Italië aan zee met iedere dag strand-weer, is dat natuurlijk makkelijk vol te houden!
Ja ik had het idee dat de wratjes echt sneller wegtrokken. Mijn zoon had er meer dan 60 op zijn hele lichaam zitten, en volgens de huisarts kon het wel een jaar duren... Hij was er met 4 maanden helemaal van af.
ja jakkes die waterwratjes...mijn oudste zoon heeft er ook heel lang mee gelopen, ha wou/ kon ook niks doen, maar hij zat er helemaal onder, vooral zijn romp en de knieholten. na maanden niks doen en aankijken hoe het meer en meer werd toch maar wat tegen gedaan... wat hier heel erg goed hielp was, wassen met betadine wash en had bij de reformzaak een spuitflacon met iets gehaald,speciaal tegen waterwratjes, weet zo niet meer hoe het heet, maar hij was er binnen paar weken helemaal van af![ik deed elke dag die spray erop en die betadine wash paar keer per week mee wassen.] mijn zoontje heeft een wat gevoelige huid, ook snel ecseem en het schijnt dat ze er dan wat gevoeliger voor zijn. succes!
Onze huisarts gaf hetzelfde advies en kan alleen maar zeggen dat dat het juiste advies is. Je kan er allemaal dingen op smeren die helpen maar zolang het lichaam ze niet zelf heeft verdreven blijven ze terug komen. Als het lichaam ze zelf heeft "weggewerkt" heb je er nooit meer last van. Helaas doet het ene lichaam daar langer over dan het andere. Onze zoon heeft er 2 jaar mee gelopen. De huidarts gaf aan dat hij ze wel kon verwijderen maar dat hij dat liever niet doet omdat dat echt heel pijnlijk is en dat hij liever niet meewerkt aan een negatieve ervaring bij de dokter omdat dat later voor problemen kan zorgen als hij weer naar de huisarts zou moeten terwijl het effect tijdelijk is omdat de kans groot is dat ze terug komen.
ja ik heb wel een tip maar fris is het niet. Met een plaspamper erover wrijven en dan met de ochtenurine erin...vies maar het werkt echt! Ik veegde er s'morgen overheen met die vieze plaspamper dat liet ik even zo zitten en later waste ik gewoon alles goed met een washand of de douche in.
hier al 2 jaar waterwratten, vorige week begon er 1 te ontsteken,, gelukkig verdwijnt de ontsteking nu, anders hadden ze hem maandag open gesneden
Oké zeewater kan ik nu zo snel aankomen haha dus ik zal die sudocreme proberen. Kan ik gewone betadine ook gebruiken? Waarschijnlijk gaan die waterwratjes weg door iets wat ze ontsmet ofzo toch? Ik heb net de waterwratjes met Thee trea olie gesmeerd, had dat ergens gelezen. @ meid: kan je er nog achterkomen hoe die flacon heet?
Inderdaad, met ochtendurine. bij mij waren ze in een week echt weg. Maar misschien duurt een betje langer als de wratten ouder zijn. Werkt 100%
Mijn zoontje had er erg last van waterwratjes, hij zat helemaal onder. Ook bij zijn gezicht. We hebben toen 2x per dag met betadine zalf gesmeerd op de wratjes, en na 2 weken waren ze allemaal uitgedroogd/weg.
Ik lees mee, mijn dochter heeft ze ook en krabbelt ze open. Superbesmettelijk dus dat schiet niet op... Heb het laten gaan maar zo te lezen ga ik morgen betadine zalf halen. Ben zo bang dat ze in dr gezicht komen...
Het is wel een beetje rot dat het bruin/rode zalf is, dus deden we altijd een oud t-shirt erover aan. Het is trouwens er wel altijd uitgegaan is de was. Maar het werkte echt super.
Supertip! Dus gewoon betadinezalf?? Ik las ook ergens dat iemand betadine scrub heeft gebruikt en dat ze daarmee ook verdwijnen. Maakt wat uit wat voor betadine het is?