Keukenkasten: vervangen of laten spuiten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Als alles goed gaat verhuizen wij binnen nu en een paar weken naar ons nieuwe huis. Helemaal super en het huis is zo goed als af, maar de keuken is niet helemaal onze smaak. Het is niet zo'n hele oude of slechte keuken, maar de kleuren van de kastjes vinden we niet mooi. (Huis is in 2007 gebouwd, keuken is ook uit dat jaar. Een Bruynzeel)

Juist omdat de keuken qua kwaliteit in goede staat is vinden we het eigenlijk zonde om nu duizenden euro's uit te geven voor een nieuwe keuken. We zijn daarom vorige week bij een Bruynzeelfiliaal geweest en volgens hen was het geen probleem om de frontjes te vervangen. Dat zou dan op ongeveer €300 per keukenkast komen. Al met al denken we dat we dan zo'n €1500 tot €2000 kwijt zullen zijn.

Nu gaat het ons eigenlijk alleen om de kleur dus bedachten we dat we het wellicht net zo goed kunnen laten spuiten. Alleen twijfelen we een beetje of dat mooi wordt.

Heeft er toevallig iemand ervaring met het spuiten van keukenkastjes? En door wie hebben jullie het laten doen? (En mocht je toevallig in het noorden wonen en een goed adres weten dan hoor ik het graag! :D)

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ken 2 mensen die hun keukenkastjes hebben geschilderd (dus niet gespoten). Een ervan is zelf ook schilder. Het is erg mooi geworden en ik vind het niet opvallen. Staat gewoon weer netjes! Heb er hier ook over nagedacht, maar dan moeten we de tegeltjes ook vervangen aangezien die in bijpassende kleur zijn. Dus toch nog maar niet gedaan...

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik heb het laten spuiten,
    foto 1 was voor, foto 2 na;)
    Overigens weet ik de kosten niet, want mn vader heeft het voor me gedaan op de zaak;)

Don´t Mind the mess, net gegeten en aan het klussen:D
    Tis nog vrij kaal, omdat ik geen Deco-inspiratie vinden kan haha

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik ken ook iemand die ze heeft geschilderd (niet gespoten) en is prachtig geworden, zie je niks van

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wij hadden een beetje hetzelfde toen we gingen verhuizen, alleen dan met ons bankstel. Was nog als nieuw maar stond niet echt in ons nieuwe huis. Toch wilden we hem niet weg doen...vonden we jammer. Uiteindelijk van alles aangepast om er voor te zorgen dat het wel een beetje leek. Maar het huis is vier jaar niet geweest wat we voor ogen hadden, puur door die bank. Daarom alsnog weg gedaan en achteraf zeggen we: hadden we veel eerder moeten doen.
    Moraal van het verhaal: als je het geld nog hebt, gelijk een nieuwe keuken uitzoeken die wel helemaal voldoet aan je smaak. Wij hebben een zeer luxe keuken, showroommodel voor slechts 1/4 van de prijs! Het hoeft dus niet extreem duur!! Succes.

6. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten spuiten! Scheelt veel geld en is erg mooi.
    Wij hebben het door een auto spuiter laten doen en is heel netjes geworden, plus er is heel veel keus in kleur.
    Vervangen kan een aantal jaar later alsnog, toch?

Succes! X Lovie.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als het alleen de kleur van de kastjes is zou ik zeggen spuiten of schilderen. Afhankelijk van het type keuken is mss Annie Sloan krijtverf ook een optie om de kastjes mee te verven.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wow dat is echt super mooi geworden

en betreft je vraag weet niet wat je precies zoekt maar ik ken een adres in friesland die ook bruynzeel verkoopt maar stuk goedkoper is als in de winkel daar heb ik namelijk voor prikkie mijn nieuwe bruynzeel keuken vandaan

bij intresse maar even een pb

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ken ook iemand die heeft de keuken "beplakt" en daardoor nieuwe look, kleur gekregen.

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #10 Yummy, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Bedankt voor de reacties! Wel goede ervaringen dus :)

Smile: We willen er over een jaar of vijf sowieso een nieuwe keuken inzetten en wat we voor ogen hebben is wel iets duurder dan een "standaard" keuken :).

We willen de badkamer iets veranderen, de gehele inrichting nieuw kopen (bankstel, grote kast, 2 kledingkasten, een nieuw 2-persoonsbed en een nieuwe eettafel met stoelen) en we gaan aan het einde van dit jaar ook nog een nieuwe auto kopen. Dus eigenlijk zit die €10.000 voor de keuken er dan even niet in haha.

Juist omdat we de keuken qua uiterlijk hartstikke leuk vinden (op de kleur na) lijkt ons dat de perfecte oplossing. En dan gaan we over een paar jaar de keuken wel een keer helemaal vervangen. Kunnen we ons spaargeld nog mooi even bewaren voor de nieuwe auto en het overige geld besteden aan de inrichting :)

Beplakken lijkt me weer wat minder. Ik heb bij een rechtsbijstandsverzekeraar gewerkt en daar had ik altijd ellende dossiers met keukenfrontjes die beplakt bleken te zijn en loslieten ;)

11. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    N.a.v. Mijn reactie nog even een foto van onze keuken.
    (Moet je smaak zijn natuurlijk maar is nu taupe met een glans en was mat geel)

image.jpg

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Leveren die ook alleen frontjes? Want een hele keuken hoeft dus niet, enkel de frontjes. :)

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Onze keuken was 20.000 euro....maar het showroommodel gekocht voor nog geen 6000
    Ook dat is mogelijk ;)

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oh ik bedoelde niet dat jullie dan een standaard keuken zouden hebben hoor, maar ook met een koopje zou dat wat wij mooi vinden zeker rond de €10.000 zijn en dat geld willen we er nu niet aan uitgeven. Dat is leuk voor de toekomst :)

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    kan ik wel even na vragen

16. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Heb er zelf geen ervaring, maar mijn schoon.ouders hebben het gedaan. Prima geworden!
    Zeker als de Keulen kwalitatief nog goed is zal ik zeker niet teveel uitgeven. Wat nog goed is, is toch goed!?

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als wij gaan verhuizen laten wij ze ook spuiten. Keuken is nog in goede staat, alleen niet onze kleur ;)

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Haha, nee, zo vatte ik het ook niet op hoor!

Deel Deze Pagina