tijger blijdorp stikt en sterf SCHOKKEND

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Femsiejj, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

YouTube - Tijger Stikt en sterft, Dood dus. Diergaarde Blijdorp Tiger Chokes Dies
    Let op: de video is schokkend!!

Tijger Hermes overleden

07-04-2011

Vandaag is tijger Hermes uit Blijdorp helaas plotseling overleden. Tijdens het eten werd Hermes onwel en hij overleed ter plekke voor de ogen van het aanwezige publiek. Hermes is zestieneneenhalf jaar oud geworden.
    Zoals veel oudere katten, leed Hermes aan een chronisch nierprobleem, waardoor hij langzaam maar zeker verzwakte. Toen hij vandaag zijn gebruikelijke voer kreeg, heeft hij zich daarin verslikt, waardoor hij gestikt is. Een dramatische samenloop van omstandigheden. Hermes is sinds 17 mei 1996 in Blijdorp en heeft in totaal zes jongen verwekt.

RIP Hermes je meissie zal je wel verschrikkelijk missen, ze is altijd zo onrustig als ze je niet ziet en nu moet ze het zonder je doen. En wij trouwe bezoekers kunnen je ook niet meer bewonderen...jammer en verschrikkelijk hoe je aan je eind moest komen.

2. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    heel erg sneu.:(

3. happymama

happymama Niet meer actief

zag t vanmorgen , heel zielig !!!!!

4. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ag wat zielig:(...
    traantjes staan in me ogen:(...

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    .... heb t filmpje niet afgekeken... wat erg.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Vanochtend het filmpje op internet gezien, schokkend zeg. En dat publiek ook helemaal in paniek en roepen naar de verzorger. Je zou er maar bij geweest zijn... brr...
    Zielig hoor.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wat erg! En die kinderen die erbij stonden te kijken...

8. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    heeel erg sneu dat een dier zo aan zn einde komt

9. gimena

gimena Niet meer actief

*snik* had het niet moeten kijken:(
    ben er erg van ontdaan.

erg zielig dat dit is gebeurt :(.

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

sta echt met mn bek vol tanden

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    gezien. he bah wat sneu...:(

12. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Zo sneu......wil dat filmpje nog eens niet bekijken.....

13. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ga er ook niet na kijken, dan ga ik zeker huilen.
    Ik irriteer me er alleen mateloos aan dat er in het nieuws zo word gepraat dat het alleen vervelend is voor de mensen die erbij stonden te kijken. Nou die hadden toch weg kunnen lopen, ik vind het voor de tijger veel erger. Echt zielig.

14. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

gedverderrie wat sneu... wat ik wel erg vind is dat de verzorgers er niet op te zien zijn op het filmpje.. als verzorger ga je toch als de sodemieter dat verblijf in?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik weet het niet hoor, maar je loopt toch niet zomaar een verblijf in met tijgers?

Het is triest, maar we moeten wel reeel blijven en bedenken dat er iedere dag overal dieren sterven op allerlei manieren.

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ja ok kan ik inkomen maar haal dan op zn minst de bezoekers weg..
    echt sneu voor dat beestje

17. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Oh wat zielig. :(
    Ik ga het filmpje maar niet kijken, wil het graag drooghouden.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Heel erg zielig voor het beestje.

Maar realistisch gezien, verzorgers hadden natuurlijk niet zomaar het verblijf in gekunt, want het blijven natuurlijk tijgers dus de vraag is of ze dan op tijd waren geweest om hem te redden.
    Je ziet niets achter de schermen dus je weet niet of ze niet netzo in paniek waren als de rest.
    Ik weet niet hoe het gaat daar met de doorstroom van publiek dus kan niet beoordelen of het mogelijk was mensen zo snel te evacueren zonder dat daar problemen mee komen.

Daarbij moet je niet uit het oog verliezen dat het beestje al ziek was, heel erg ziek kan ik me voorstellen aangezien zijn nieren niet meer optimaal werkten (wij hebben omdezelfde reden onze hond moeten laten inslapen). Als je nieren niet goed werken gaat je lichaam ergensanders het benodigde calcium weghalen, bij onze hond was dit zijn kaak waardoor die dus langzaam verdween. Kan me voorstellen dat dit ongezien (want wij en de dierenarts hebben dit ook niet in de gaten gehad) ook bij de tijger is gebeurt waardoor hij ook een rubberen kaak had.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    uhmmm de verzorger staat in het verblijf hoor!! wanneer de tijger in dat water ligt.. dan hoor je die jongen ook zeggen hij kan niet naar beneden want dan is ie dood..
    die verzorger staat met zijn handen voor zijn ogen of over zijn hoofd te aaien van wat moet ik doen..
    hij kan ook niks doen zijn hand in die bek steken kost hem zijn arm in dat water lopen om te helpen dan word ie levend verscheurd..

zo zielig dat arme beestje pff ik zie de beelden steeds voor me

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb het filmpje gezien :( Wat zielig! De tijger in het andere verblijf had door dat er wat was, want die ging op een gegeven moment heen en weer rennen langs het glas.

Maar ja, zo'n verzorger kan echt niet dat verblijf inrennen. Volgens mij komt er wel een verzorger kijken, maar die staat bovenaan het verblijf te kijken naar beneden. Het blijven wilde dieren en zelfs een stervende tijger is gevaarlijk! Het klinkt hard, maar in het wild gaat het vaak genoeg net zo. Deze tijger was al ziek. Hij had last van nierfalen en was al verzwakt, dus waarschijnlijk kon hij z'n eten ook niet meer goed kauwen. Maar hoe het ook zij, het blijft toch zielig :(

Deel Deze Pagina