toonaudiogram 5 jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by p1982, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

gisteren si onze dochter getest op school voor logopedie. Vandaag werden we gebeld en hadden wel verwacht problemen met praten maar nu willen ze een toonaudigram laten maken omdat ze van mening zijn dat ze niet of minder hoort

wie heeft die ook gehad en wat als er uitkomt dat ze minder hoort?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen. Zal wel een slopende tijd zijn, telkens wachten op nieuws.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

dank je we gaan van het 1 in het andere.

had dit ook neit echt verwacht pff

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Jeetje heftig, absoluut geen ervaring mee maar als jullie dochter niet of nauwelijks hoort, zouden jullie dit dan zelf nooit gemerkt hebben?

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is dit een gehoortest? Dit hebben we hier wel een keer gehad bij een audiologisch centrum... We moeten in nov nog een keer. Dan gaan ze toonhoogtes testen en klanken... Gebeurt met een hoofdtelefoon, hier vond ze het zelfs leuk!

6. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Een toonaudiogram is zo gemaakt. Als ze slechter hoort zou ze eventueel moeten gaan kijken voor een hoortoestel.
    Ik heb zelf geen kind met hoortoestel maar ben wel werkzaam in die branche.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter heeft al regelmatig buisjes gehad en die zijn er in juli uitgehaald en geen nieuwe geplaats

we vonden haar spraak minder en dat aangegeven op school en juf vond het ook dus een brief gemaakt dat ze gescreend moest worden
    dat is gisteren gebeurt en vandaag belde ze op voor de uitslag

ze heeft inderdaad een taal en spraakachterstand en ze denkeen dat ze het gewoon niet hoort en daarom deze test.

we merkte wel dat ze lange zinnen niet oppakte en als het druk in ruimte is dat ze niet alles meekreeg

8. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Het kan inderdaad heel goed dat ze al jaren sommige letters niet hoort. Het kan ook zijn dat ze vocht achter haar trommelvlies heeft en er ook weer buisjes geplaatst moeten worden. Is er al wel in haar oren gekeken daar?
    Vonden jullie haar spraak minder na het verwijderen van de buisjes? want dat is de kans op nieuwe buisjes groter dan een echt gehoor verlies..
    Succes!

9. p1982

p1982 Niet meer actief

met buisjes was spraak ook al wat zorgelijk
    oren zijn schoon

schrok er wwl van dinsdag maar afwachten

10. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    succes dinsdag! als je vragen hebt n.a.v het audiogram, kan je me altijd een pb sturen.
    Groetjes Hero :)

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Mag ik even tussendoor iets vragen:)

Ik lees iets over vocht achter de oren...mijn dochter heeft dat vaak. Krijg je dan ook buisjes?

12. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Achter haar oren of achter het trommelvlies? Achter haar trommelvliezen zou het wel mogelijk zijn om buisjes te krijgen. Achter het oor heeft haar gehoor verder geen last van..

13. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik verplaats dit topic naar 'peuter en kleuter'.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Weet ik even niet:)... Haar test was gewoon goed de vorige keer maar ivm dat vocht wilde ze het nog een keer checken...

Ze is namelijk altijd verkouden.. Ze krijgt nu medicatie en ze is schijnbaar allergisch voor boompollen en huisstofmijt ... Dit alles maakt het dat we het even wilde laten testen. Ook omdat ze op school het auditieve synthese niet zo goed onder de knie had. Maar ze doet het jaar over en ik heb het idee dat het beter gaat.

Maar we mogen over een aantal weekjes weer terug en dan zien we wel hoe verder;)

Bedankt voor je reactie iig!

15. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Dan zal het idd om achter het trommelvlies gaan, en dan kan ze in aanmerking komen voor buisjes! SuccesM :)

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dank je! Ben ik alleen niet zo kapot van..... Toch een beetje eng

17. p1982

p1982 Niet meer actief

hier doet ze groep 1 ook een jaartje over

hoelang duurt de test?

gaan een lijstje maken waar we zelf tegen aanlopen, en denk ik juf ook even vragen

ze geeft aan dat ze links niet goed hoort en nu we er op letten valt dit ook op, voorbeeld als je aan haar linkerkant zit en dan wat zegt

18. p1982

p1982 Niet meer actief

iemand nog ervaring

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik weet niet of je dezelfde gaat krijgen maar het zal ongeveer een 20-30 minuten duren...daarna moesten we weer even in de wachtkamer wachten en kregen we de uitslag en die werd besproken.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

ow zou wel fijn zijn gelijk de uitslag

Share This Page