Deze heb ik lang geslikt nu niet meer maar ijzer altijd op t randje mag ik deze ijzer tabletten ferrofumaat ofzo innemen tijdens de zwangerschap?
Mag wel, ik kreeg het voorgeschreven door de vk, uiteindelijk niet mee begonnen omdat het een aantal weken zou duren voordat het goed werkte en ik nogal schrok van de mogelijke bijwerkingen. Was net bijgekomen van mn misselijkheid en verstopping😉 Ik ben begonnen met Floradix, heb het idee dat het goed werkt, voel mij in ieder geval een stuk beter!
Ja die mogen gewoon hoor. Mijn ijzer was met Floradix nog flink gedaald in de afgelopen maanden. Vandaar aan de ferrofumaraat. Wel onhandig met stoelgang. Neem ze daarom om de dag is of na 2 dagen in nemen een dagje niet. Mocht ook lactulose (laxeer) erbij nemen maar brr gruwel van dat drankje en krijg er veel lucht van.
Ik kreeg ze voorgeschreven door de gyn. Floradix was niet voldoende bij mij, dat slikte ik op aanraden van de vk.
En je hebt ook van roosvice schrijf je dat zo? Staat heel gek🤔 spul. Ff de naam ervan kwijt. Ik heb het na mijn bevalling gebruikt. Na ruim 2l bloedverlies, was de boel redelijk uit verhouding. En appelstroop! Die uit blik
yep t mag! na mijn eerste bevalling veel bloed verloren.. bloedtransfusie en ijzertabletten.. heel snel opnieuw zwanger en toch weer bloedarmoede krijg ze gewoon van de gyn voorgeschreven
Ik zou wel inderdaad in overleg doen met je vk of huisarts of whatever!! Teveel ijzer is zeer ongezond.
Floradix werkte hier erg goed altijd, bij voorkeur met citrussap innemen en niet met een zuivel product tijdens of vlak voor of na inname. Staat volgend mij ook wel op de verpakking.
Idd roosvice ferro (in combinatie met roosvice laxo tegen obstipatie van de ferro). Dat had de gyn mij voorgeschreven in ieder geval.