Ijzertabletten tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemeid21, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

Deze heb ik lang geslikt nu niet meer maar ijzer altijd op t randje mag ik deze ijzer tabletten ferrofumaat ofzo innemen tijdens de zwangerschap?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag wel, ik kreeg het voorgeschreven door de vk, uiteindelijk niet mee begonnen omdat het een aantal weken zou duren voordat het goed werkte en ik nogal schrok van de mogelijke bijwerkingen. Was net bijgekomen van mn misselijkheid en verstopping😉 Ik ben begonnen met Floradix, heb het idee dat het goed werkt, voel mij in ieder geval een stuk beter!

3. jongemeid21

Oke floradix zou ik ook kunnen nemen mag dat ook tijdens de zwangerschap dus?

4. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ja mag, ik heb er al 3 kuren op zitten, voorgeschreven door de vk :)

5. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja die mogen gewoon hoor. Mijn ijzer was met Floradix nog flink gedaald in de afgelopen maanden. Vandaar aan de ferrofumaraat. Wel onhandig met stoelgang. Neem ze daarom om de dag is of na 2 dagen in nemen een dagje niet. Mocht ook lactulose (laxeer) erbij nemen maar brr gruwel van dat drankje en krijg er veel lucht van.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kreeg ze voorgeschreven door de gyn. Floradix was niet voldoende bij mij, dat slikte ik op aanraden van de vk.

7. jongemeid21

Mijn ijzer tabletten deden niks dus ik ga morgen even florafix halen kijkenwat dat doet

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floradix mag inderdaad gewoon!

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik slik sinds deze week ijzertabletten van de kruitvat.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

En je hebt ook van roosvice schrijf je dat zo? Staat heel gek🤔) spul. Ff de naam ervan kwijt. Ik heb het na mijn bevalling gebruikt. Na ruim 2l bloedverlies, was de boel redelijk uit verhouding. En appelstroop! Die uit blik :)

11. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

yep t mag! na mijn eerste bevalling veel bloed verloren.. bloedtransfusie en ijzertabletten.. heel snel opnieuw zwanger en toch weer bloedarmoede krijg ze gewoon van de gyn voorgeschreven :)

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik zou wel inderdaad in overleg doen met je vk of huisarts of whatever!! Teveel ijzer is zeer ongezond.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Floradix werkte hier erg goed altijd, bij voorkeur met citrussap innemen en niet met een zuivel product tijdens of vlak voor of na inname. Staat volgend mij ook wel op de verpakking.

14. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Roosvicee ferro is ook een optie.

15. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Idd roosvice ferro (in combinatie met roosvice laxo tegen obstipatie van de ferro). Dat had de gyn mij voorgeschreven in ieder geval.

16. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hier ook aan de floradix pillen zowel nu tijdens mijn zwangerschap als straks weer na de bevalling.

Deel Deze Pagina