tijgerbalsem

Discussion in 'Gezondheid' started by ALeV84, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Dames, ik heb net iemand ingesmeerd met tijgerbalsem. Heb er best veel van gebruikt, maar toen ik het gebruikte dacht ik er helemaal niet bij na dat het wellicht gevaarlijk kan zijn tijdens zwangerschap. Ik lees nu op Internet tegenstrijdige berichten. De een zegt dat het geen kwaad kan en de ander raad het absoluut af. Nu gaat het om normale forumgebruikers van wie ik de berichten heb gelezen, dus niet professionelen. Ik maak me nu heel erg zorgen, want ik ben nog maar 9 weken zwanger. Zou dat ene keer gebruik, schadelijk kunnen zijn voor mijn kindje.

2. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik ben ook "gewoon een forum gebruikster' maar ik kan me niet voorstellen dat het schadelijk is als je een ander er mee in hebt gesmeerd en je handen later goed hebt gewassen.

De huid van je handen is sowieso dikker en de geur kan ik me ook niet voorstellen dat die nu zo ontzettend schadelijk kan zijn voor je kindje.

Ikzelf heb op vakantie ook DEET gebruikt en begon later ook wat te twijfelen, maar als ik reeel denk, lijkt me het echt sterk dat het van 1x smeren veel kwaad zou kunnen

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Misschien kun je je vraag beter stellen aan een verloskundige hier op het forum (even naar beneden scrollen)..denk dat hij/zij je wel een sluitend antwoord kan geven (ben ook maar een forum gebruikster hihi ;) )

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik smeer mijn man ook geregeld met tijgerbalsem...

Enige dat ik kan bedenken wat tegenstrijdige berichtgeving kan geven is dat men in de zwangerschap sterke middelen als mint/menthol afraadt. Maar dit heeft meer betrekking op zelfmedicatie bij bijvoorbeeld een eigen verkoudheid. En eigenlijk weet ik niet eens meer waarom dat was.
    Ik zou me er niet te druk om maken eerlijk gezegd.

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier geen tijgerbalsem, maar ik heb van de week toevallig wel een andere spierbalsem gebruikt bij mijn man, Midalgan. Zorg ik wel dat ik daarna effe de handen was enzo. Blijkbaar niet goed genoeg gedaan, want daarna heb ik mezelf links en rechts gekrabt en ik werd zo rood als een kreeft; sommige plekken ook echt gloeiend heet! Nou kan me dat op mijn benen etc. niet zoveel schelen, maar bij mijn buik was ik wel effe bang. Straks bij de controle dus gelijk even gemeld bij de VK en volgens haar kon het absoluut geen kwaad; kan alleen heel erg vervelend aanvoelen als je daarna je handen niet goed genoeg wast....

Share This Page