Dramanacht na sinterklaasdag :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chrissie, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Gister een superleuke sinterklaas gehad. Eerst de beste man met pietjes bij ons in de straat geweest, en daarna thuis pakjesavond. Echt geweldig om te zien hoe Daan t vond!
    Helaas de nacht alleen drama :( Werkelijk om de 1.5 uur wakker.. Hij had geen pijn, was wel moe maar kon niet slapen. Ik vroeg op gegeven moment wat er was, en toen zei hij dat zn hoofdje nog druk was..... Zou de dag dan toch zoveel indruk gemaakt hebben???
    Iemand die dit herkent? Daan is nu 2.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jazker, hij heeft gewoon teveel indrukken gehad. Dat kan zo'n kleintje niet goed verwerken en daardoor blijft ze hoofdje nog heel lang druk

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jep, mijn zoon heeft er ook last van...

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Gelukkig heeft Kyra (2 jaar en 9 maanden) geslapen als een roosje!
    Wel even moeilijk doen met naar bed gaan en vannacht ook wel een paar keer gehoord in haar slaap!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier niks aan de hand vannacht, misschien scheelde het al dat Justin het overdag had gevierd?

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Te veel indrukken gehad. mijn zoon kon niet in slaap komen gisteravond, was echt brullen. Dat heb hem er nog even een uurtje uitgehaald om rustig te worden en daarna weer in bedje gelegd en gelukkig de hele nacht niet weer gehoord. Ze moeten ook heel wat indrukken verwerken. Ik zei al "gelukkig is het maar 1x 5 december per jaar haha"

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Yup! *schud iedereen de hand* Hier ook een dramanacht x2... Ze lagen beide ook pas laat op bed, rond 21.00. Jitte wilde niet slapen bij mijn schoonmoeder en Jelle wilde ook niet naar bed, maar goed, hij kan wat meer hebben. Ik had ook verwacht eerder klaar te zijn dan 20.30, aangezien we om 17.30 al begonnen, maar er waren ook zoveel cadeau's... Ook de volwassenen zijn goed verwend door de Sint... ;)

Jitte ging goed slapen gisteren avond, ze had eigenlijk de hele avond lekker op schoot gezeten en een beetje rond zitten kijken. Ze was niet eens vervelend toen we naar huis gingen. Thuis op bed gelegd en om 23.00 begon het ge-emmer... iedere 3 kwartier is ze wakker geweest... Ik heb ze maar bij me genomen, lekker op mijn buik slapen, mar nu heb ik last van mijn nek, en ik ben al verkouden aan het worden... ;) Jelle begon om een uur of 2, daar is mijn man een paar keer naar toe geweest... Tot 3.30 bezig geweest...

Het ergste? We moeten vanmiddag nog een keer... Gelukkig nu alleen de middag, eerst cadeautjes en dan eten en dan snel naar huis zodat ze op tijd in bed liggen.... Ik hoop dat het aankomende nacht beter gaat...

Maar... Ze hebben een leuke avond gehad, ze zijn echt verwend!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo. We hadden een campingbedje mee, maar zodra we haar in bed legde ging ze rechtop zitten, gooide speentje weg en begon heel hard te huilen. Nou ja, dan maar niet (we hebben het 3 of 4 keer geprobeerd)Ze was verder wel vrolijk en lief. Uiteindelijk waren we om half 11 thuis en is ze om kwart voor 11 heerlijk gaan slapen. Rond 12uur werd ze nog even wakker, heeft ze nog even bij ons in bed gelegen en is daarna weer naar haar eigen bed gegaan.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Beide kids zijn gevoelig en daarom hier geen uitgebreide sinterklaasviering.. Kinderen worden tegenwoordig zoveel geprikkeld, zelfs ik raak er van in de stress! En zeker de kleintjes, die pikken dat heel snel op.

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Vanacht geen redelijk, maar hier was ze erg vroeg wakker. Hebben er gisteravond expres nog even de tijd voor genomen na thuiskomst. Even spelen, rustig douchen, al kwebbelend aankleden, boekje nog lezen. Echt even bijtrekken en toen ging het redelijk, alleen dus erg vroeg vanmorgen.

Ik heb dat zelf ook nodig na een druk avond of dag.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik merk nu ook dat mijn heel gevoelig is voor prikkels... Vandaag is hij nog uit zijn doen :( Ik zelf ben binnenkort jarig en heb nu besloten dit Klein te vieren dus met weinig visite en drukte. Want vlak daarna is het weer kerst ook weer drukte :( Dat de kerstdagen ook maar rustig aan doen met mijn zoon... ;)

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier helaas vanmiddag ook nog een keer...

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 1 die oververmoeid was , 2 sint feesten op 1 dag, NOOIT WEER.
    maarja schoonzus bedacht ineens dat ze toch zondag moest werken, terwijl al weken word er geroepen dat we zondag sint zouden vieren, en nu kwamen ze ineens zaterdag, dus smorgens bij mijn ouders, neefje wat erg druk was, en erg veel kado`s kreeg dus hyper werd. smiddags (ze heeft gelukig wel 2 uurtjes tussendoor geslapen) hier thuis met schoonfamilie sint gevierd, dus om 7 uur lag er een gesloopt kind op bed, wat pas om 9 uur uit eindelijk ging slapen (1 keer eruit gehaald) maar daarna nog geregeld lag te huilen. (ze heeft 20 kado`s gehad, te veel vind ik)

nu is er gelukkig weer rust,

volgende maand wordt ze 1, ik denk dat ik iedereen om 5 uur lekker weg stuur, zodat ze in iedergeval 2 uurtjes rust heeft voordat ze naar bed gaat

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #14 annetske, 6 dec 2009
    Laatst bewerkt: 6 dec 2009
    Dit zou ik ook doen, en doe ik voortaan dus ook :D Even 2 uurtjes bijkomen en rustig worden zonder teveel prikkels. Ik heb mijn zoon er gisteravond ook nog even uitgepakt om hem rustig te maken met een flesje thee en even bij mama op de bank zitten, daarna is hij gaan slapen.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja precies.
    Louise heeft ook echt even "tijd voor zichzelf" nodig. Even met haar speelgoed, of even voor de televisie. Ze wordt echt chago als we bijvoorbeeld bij m'n schoonouders zijn, want m'n schoonvader wil altijd "met haar" spelen, en dat vindt ze gewoon na een tijdje wel genoeg zo.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij ons was het een keer andersom hahaha.

Volgens mij heb ik teveel prikkels gehad want ik ben heel vaak wakker geweest vanacht en kon eerst niet slapen :D

Mijn zoontje heeft super geslapen. Maar de kans is groot dat de komende avonden wel minder worden.

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dochter is 15 maanden, ligt normaal gesproken om 7 uur op bed, wilde nu pas om half 12 gaan slapen! gisteren avond was hel!!

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgend jaar doe ik het zo niet meer, hoor! Het kwam nu toevallig zo uit omdat mijn moeder vorige week een weekend weg was en schoonmoeder moest werken, en anders werd het wel erg vroeg. Maar, uit de grond van mijn hart, dit was èèns, maar nooit meer... Zit er hard over te denken om het volgend jaar alleen hier thuis te doen, en dan eventueel een kleinigheidje bij de oma's op een doordeweekse dag, dat ze dan daar hun schoen mogen zetten ofzo...

19. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Gelukkig hebben we het vannacht niet gehad..maar vorige week zondag hebben we ons zoontje zijn eerste verjaardag gevierd, Nou wat was het moeilijk om hem s'avonds naar bed te krijgen tot aan brullens toe:( Ik denk te veel prikkelingen te druk en dan in een keer alleen op de kamer, dat ze dat niet willen..

20. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben expres een 'pakjes middag' gehouden; cadeautjes gekregen, even gespeeld. Toen lekker gaan eten (echt een rustmoment), na t eten nog even gespeeld, daarna de gewone routine gevolgd en met t naar bed gaan en vannacht geen probleem...

Deel Deze Pagina