Op wintersport met mijn 1 jarige dochter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 078mama, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Over 3 weken ga ik met mijn hele schoonfamilie op wintersport! Super leuk natuurlijk en we hebben er erg veel zin in. Nu vroeg ik me af of iemand nog goede tips heeft. Iets wat onmisbaar is om me te nemen naast de standaard dingen natuurlijk, een leuk speelding voor in de sneeuw? Of iets waar je later spijt van had. Noem het maar!

Thanks!

2. liesski

liesski Actief lid

14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Ik lees mee. Wij gaan in maart als onze zoon 1 jaar is. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen!
    Ik dacht in ieder geval een skipak met rits van onder tot boven ivm met makkelijk verschonen. Als hij tegen die tijd kan lopen dan zijn snowboots onmisbaar natuurlijk!

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Wij hebben tijdens de wintersport een sleetje gekocht, niet zo'n hogere houten slee, maar een lage 'plastic bak' met touw noem ik het maar. Ideaal, want met de buggy was het echt onmogelijk op veel plekken om door de sneeuw te ploegen. En met die slee, waar ze goed in bleef zitten, konden we haar overal naar toe trekken. En dikke pret natuurlijk.
    Als er in het dorp zelf niet veel sneeuw ligt is een buggy natuurlijk weer handig, maar dan wel met de regenhoes. Als het sneeuwt, ook al is het zachtjes, dan zat ze echt sneeuw te happen en dat vond mevrouwtje niet leuk!
    De lucht kan ook heel licht zijn, dan kan een babyzonnebril (babybenz ofzo) uitkomst bieden. Dat geeft rust aan de ogen en dan is ze happier. Als ze hem ophield tenminste, eraf trekken was net zo leuk ;)
    Verder zijn snowboots en warme, waterdichte handschoentjes natuurlijk een must, naast muts en sjaal.

Toch zaten we veel om en om in het appartement met de kleine, want op deze leeftijd kun je niet urenlang buiten blijven met de kou (wij hadden vorig jaar geen zon, wel elke dag sneeuw). Dus we waren blij dat we veel speelgoed voor haar hadden meegenomen en een tv met dvd in het appartement hadden en genoeg eigen meegebrachte dvd's.

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    wat leuk

veel dingen kan je daar gewoon huren zoals een slee. 1 jarige vinden samen sleeen helemaal geweldig
    als ze al kan lopen denk dat aan goede laarsjes en zeker voor een heerlijk skipak ze hebben het echt nodig met lekkere muts die met oorkleppen.

veel plezier

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik lees ook even mee.... wij gaan begin februari en onze dochter is dan 11 maanden.

IK heb in ieder geval al een skipakje voor haar (met rits helemaal tot beneden).
    Verder dachten wij ook aan een slee (en de buggy voor in het dorp).
    Wij dachten om voor de vakantie iets van speelgoed te kopen waar ze zich (omdat het nieuw) is in ieder geval een tijdje mee kan vermaken. Verder veel speelgoed idd (en dat leg ik dan eind december al weg, zodat het hopelijk ook weer nieuw voor d'r lijkt )

Zonnebril die iemand noemde was idd ook slim!

Iemand nog tips om de reis zo makkelijk mogelijk te maken?

Deel Deze Pagina