Aften

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosje08, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damen,

Ik merkte net bij mij dochter dat ze een aft heeft onder zijn lip..
    Omdat ik ook zoo vaak last van aften heb weet ik hoe pijnlijk dat is.

Hebben jullie enig idee wat ik er aan kan doen? Is er wel iets wat ik kan kopen en opsmeren?

alvast bedankt

Roosje

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb er wel eens een goedje voor gehad van de huisarts, maar dat is al jaren terug.
    Kijk even of ze verder geen aften of blaasjes in haar mond heeft, ze kan ook mond-, hand- en voetziekte hebben.
    Kamillethee verzacht trouwens ook.

3. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Tot ver ik het kan zien heeft ze er maar 1..

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja aften zijn echt pijnlijk. Ik heb er weer 1 op komst :( Volgens mij is er niet zoveel aan te doen... ik heb in ieder geval het wondermiddel nog niet gevonden. Ik denk trouwens dat het net zoiets is als een koortslip. Althans, ik heb er echt aanleg voor, heb echt vaak last van die dingen.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Yup herkenbaar, ik heb ook regelmatig wel een aft (afkloppen want heb ze nu al een tijd niet gehad)

Het is idd een soort koortslip achtig iets wat de kop op steekt zodra je weerstand wat minder is... HET middeltje heb ik ook nog niet gevonden, ik doe er altijd zout op, maar dat zou ik bij je kleintje niet doen aangezien het vreselijk zeer doet!

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Tea tree olie, maar dat zou ik denk ik bij je kleintje niet doen, want het smaakt verschrikkelijk!!! Of je moet het heel erg verdunnen met water en dan een beetje op het aangedane plekje deppen...
    Is inderdaad erg pijnlijk, aftes. Heb het als kind ook vaak gehad.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ LovelyDK: zout? Wat doet dat dan met die aft?

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ze zeggen dat doordat die dan 'uitbijt' eerder weggaat... en idd, bij mij is die dan altijd wel wat eerder weg (nou zit een aft bij mij ook rustig 2-3 weken)

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o praat me er niet van! had er ook altijd zo veel last van! piralvex van apotheek was superpijnlijk en deed het weggaan niet zoveel versnellen bij mij.
    laatst van iemand de tip gehad om met zendium tandpasta te poetsen, en sindsdien heb ik er geen meer gehad!

kijk hier voor tips:
    Oma weet raad
    en voor je meisje zullen bosbessen misschien wel helpen?
    succes ermee!

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dat was het! Bosbessen.... Ik wist dat er wat was wat heel goed hielp, maar kwam er niet meer op. Bosbessen inderdaad. :)

11. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Bosbessen, ga ik proberen.. Hoop dat het over gaat..
    Bedankt voor de tips!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bosbessen? Ga ze morgen kopen ;) Mijn aft is zich echt flink aan het uitbreiden.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Maar wat vervelend zeg voor zo'n kleintje:(

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    huh de helft van mijn berichtje is weg:(

15. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Je zou aloclair gel kunnen halen bij de apotheek. maar weet niet vanaf hoe oud dat is. Zou je even moeten navragen. Wij geven dat altijd bij beugels mee als ze aften krijgen van blokbeugels ed. doet geen zeer heb het zelf ook weleens geprobeerd. Alleen voor de leefdtijd even navragen. Is overigens zonder recept verkrijgbaar.

Groetjes Lysanne

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Ik gebruik zelf altijd lidocaine tegen de pijn. Het helpt verder niet, maar je hebt even geen pijn.
    Dit kan je kleine niet gebruiken, maar dit zit ook in dentinox, wat je voor tandjes kunt gebruiken, dus dat mag je er wel op smeren.

En vaak nieuwe tandenborstels kopen. Klinkt raar, maar dat vertelde mijn tandarts mij. Koop nu elke 4 week een nieuwe en lijk er minder last van te hebben.

17. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Dit was ook het advies van onze ha. Gewoon dentinox gebruiken, maar niet teveel! Gewoon net zo gebruiken als dat je het zou gebruiken bij tandjes.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha handig die tips :D Dentinox ga ik ook eens proberen bij mezelf. Kan ik direct ervaren of het spul echt helpt ;)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    @merijn:haha, helpt echt hoor! Gaat klein beetje tintelen en dan is het verdoofd. Lidocaine kan je trouwens zo kopen bij de apotheek voor jezelf, is nog veel goedkoper dan dentinox ook.

20. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    En het werkt nog veel beter ook! En wat ik zelf ook gebruik is Pyralvex (niet voor kleine kindjes!)maar lidocaine verdoofd het echt helemaal waardoor je dan even lekker kan eten zonder pijn ;)

Deel Deze Pagina