Wat kan het zijn....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by appelsap27, Jun 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Lieve dames ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of er iets met mijn zoontje aan de hand is of dat ik spoken zie;)

Mijn zoontje is nu ruim 3 weken, in het begin was het een tevreden mannetje maar wel onrustig en word daarom ingebakerd en is heel erg hongerig vond de kraamhulp ook al.

Hij krijgt nu 7x 120 ml en kom soms zelfs op 8x uit:eek: hij krijgt nutrilon forte. En zelfs dan gebeurd het nog wel is dat hij na 2 uur weer komt.
    Maar het onrustige word steeds erger zodra zijn speen uitvalt krijst hij moord en brand!
    Voedingen zijn ook drama, hij neemt een aantal slokken en laat dan los en begint te huilen/krijsen word heel driftig en valt de fles weer aan om vervolgens weer los te laten. Dit gebeurd niet bij alle flessen maar wel bij veel. We laten hem tussendoor vaak boeren en dit zijn ook echt keiharde boeren maar hij spuugt echt NOOIT, echt waar er komt geen druppel terug....
    Slaapt overdag slecht, korte hazelslaapjes zodra hij zijn speen kwijt is word hij krijsend wakker.
    Snachts gaat wel redelijk komt wel om de 3 soms 4 uur voor een voeding en is daarna onrustig, blijft lang geluidjes maken ( kreunen en piepen)

Zijn bij de huisarts geweest en die zag dat hij spruw had, hebben daar medicijnen voor gekregen en de klachten leken iets af te nemen maar zijn weer in alle hevigheid terug:cry:
    Hij krijgt nu al 4.5 dag de medicijnen en heb een nieuw recept gekregen omdat zijn tong nog steeds wit is.

Sorry voor het lange verhaal maar ben een beetje wanhopig aan het worden omdat ik gewoon zie dat hij pijn heeft!
    Hopelijk herkend iemand mij mm verhaal

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Vraag 1: hoe zeker is de huisarts dat de witte tong spruw is? In combinatie met de klachten klinkt het eerder als verborgen reflux.

Vraag 2: hoe lang duurt een voeding? Minstens twintig minuten? Want het klinkt alsof je baby veel veel zuigbehoefte heeft, en daardoor veel wil blijven 'drinken' (of liever: zuigen).

3. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Vraag 1
    Dat dacht ze omdat hij een wit tongetje heeft, moet nog 1.5 dag met dit flesje daarna verder met nieuw flesje omdat zijn tong nog steeds wit is.

Vraag 2
    Hij doet zo'n 15 a 20 minuten over een voeding.

krijgt nu toevallig de fles van mijn man en ligt nu heerlijk tevreden de fles te drinken... vind het zo raar dat sommige flessen zo'n drama zijn en dat hij nu zo tevreden ligt te drinken

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar een witte tong kan ook verborgen reflux zijn (melkaanslag dus)....

5. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Vond zelf ook al dat de symptomen op reflux leken maar door die witte tong bleef ik denken dat het dan toch echt spruw moet zijn, wist helemaal niet dat een witte tong ook bij reflux voorkomt!
    Bedankt! Ga morgen de dokter weer bellen

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Lees mijn blog eens, dan kan je eerst al eens beginnen met de leefregels en kijken of ht helpt.

7. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Mocht het alsnog spruw zijn!... ons dochtertje heeft de afgelopen dagen heftige spruw gehad!, ik kreeg de tip van vriendin om kokosolie aan de binnenkant van haar mondje te smeren na iedere voeding, ( biologische kokosolie extra virgine!) ik heb de kokosolie van het merk OMEGA&MORE!..
    ik gebruik dit nu 4 dagen en de spruw is bijna weg ( ze had het flink te pakken)..

Mocht er dus spruw zijn of tussen zitten probeer het !!..

Maar het klinkt indd als verborgen reflux..

Sterkte!!

Vero0504 likes this.
  8. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Klinkt als verborgen reflux!

Op het forum zijn topics te vinden met leefregels hiervoor. Ik zou beginnen met deze toepassen en minimaal 2 weken consequent volhouden.

Succes!

9. joyce29

joyce29 Lid

Jan 8, 2012
    84
    36
    18
    Female
    Noord Holland
    Klinkt precies als mijn dochter vorig jaar, zij heeft ook verborgen reflux, ze kreeg na 3 maanden eindelijk medicijnen, daarna ging het pas beter.
    Ik ging zeker 3x per week met haar naar de huisarts en het CB, maar ze lieten het allemaal maar een beetje gaan, elke keer zeiden ze weer, dat huilen erbij hoort. Na een week of 4 huilde ze zeker 8 uur per dag. Op het hoogtepunt huilde/kreistte ze meer dan 14 uur per dag non stop, het was zo zielig voor haar (en ook een beetje voor mij). Toen ze uiteindelijk ook nog gewicht verloor werd ik pas serieus genomen. Op dat moment kregen we als test maagzuurremmers en na een aantal dagen had ik eindelijk een kindje die zich prettig voelde en normaal een fles leeg kan drinken en ook niet meer elke 2 uur om eten gilde.

Mijn meisje was ook heel hongerig, wou zeker elke 2 uur een fles en voeden ging steeds moeizamer, schrokken en na 2 slokken loslaten en gillen, dan weer een paar slokken en weer gillen. Verder had ze ontzettend vaak de hik, en was ze altijd aan het maaien met haar armpjes. We moesten haar inbakeren anders sliep ze helemaal niet. Ook heeft ze spruw gehad, op het CB zeiden ze achteraf dat kindjes met verborgen reflux sneller last hebben van spruw.

Succes.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Misschien combi van. Spruw geeft ook vervelende klachten.
    Ik zou zeker beginnen met pure koko's olie te smeren. Gewoon uit de supermarkt is prima. Ik heb 4 weken nystatine gebruikt voor mijn zoon. De klachten werden gelukkig minder maar de spruw bleef. Met koko's olie was het zo weg. En na elke voeding spenen uitkoken.

Ik deed na elke voedings koko's olie in zijn mond en ook gewoon op zijn speen

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Klinkt in elk geval als verborgen reflux, hier ook mee getobt aangezien in eerste instantie niemand ons serieus nam. "Alle kindjes spugen" krijg je veel te horen. Daar heb je veel aan als je elke 2 uur een overstuur kind hebt en je weet zeker dat er wat is. Pas toen we zelf maar besloten om alles voor verborgen reflux aan te pakken waar we geen huisarts bij nodig hadden en ook de krampjes met infacol gingen bestrijden kwam de rust weer in huis terug. Als je dingen ziet als slikken, hikken, herkauwen twee uur na de voeding, dan heb je geheid die verborgen reflux te pakken. Lang niet altijd is daar medicatie voor nodig, artsen blijven daar ook vrij terughoudend in, als je die tips van averlhach volgt krijg je dat behoorlijk onder controle. Dat houdt niet in dat je niet OOK last van spruw kan hebben.

Als t maagzuur aan t rotstralen is kan je inderdaad de ene fles wel en de andere fles geen ellende hebben.

Share This Page