ik ben zoekende naar hoe ik mijn dochter van 6 weken het beste s nachts naar bed kan doen. Ze slaapt de laatste weken in: Romper lange mouw, katoenen kleding van overdag, puckababy katoen, lakentje + jolein dekentje tog 1,1 dubbelgeslagen. Kortom als ik de togwaarde moet geloven vrij hoog. Onze slaapkamer is 17 graden. Afgelopen avond dacht ik, laat ik de deken eens enkel doen. Net haar temperatuur gemeten 36,1. Terwijl ze normaal s nachts gewoon keurig rond de 36,8-37,0 zit. Dus de deken maar weer dubbel gedaan. Maak ik mij te druk om warmtestuwing, was het gewoon goed? Of kan ik beter andere romper doen (korte mouw), kleding uit?
Hier slaapt onze baby ook in dezelfde kleding dan jou baby. Ze is 11 weken oud. Ik temp haar nooit.. Zolang gaar nekje warm aan voelt (niet te warm uiteraard) en ze slaapt goed zou ik me geen zorgen maken.
Hier slaapt mijn zoontje van 6 weken nog in de kleertjes die hij overdag draagt; wat bestaat uit een rompertje zonder mouwtjes met daarover of een truitje en broekje, of een boxpakje, sokjes doe ik vaak uit, en dan ligt hij graag gewikkeld in een baby fleecedeken. Om er dan voor te zorgen dat ie deze niet van zich aftrapt stop ik hem onder een dun dekentje met lakentje. Temperaturen doe ik ook niet, ik voel bij twijfel vaak ook even aan zijn nekje en als hij het toch te warm heeft sla ik het dunne dekentje met lakentje terug, maar dat heeft in de nacht eigenlijk nog niet gehoeven.
Klinkt prima hoor Onze slaapkamer is ook 17 graden. Mijn baby (7 maanden) draagt ook een romper lange mouwen + pyjama + slaapzak tog 4 (zonder mouwen) + enkel dekentje. Aangezien jij een dunner slaapzakje hebt is het logisch dat je de deken dubbel doet. Zolang ze niet zweet in het nekje is het goed.
Had toen dr kleertjes en lakentje en wafeldekentje bleef ze warm genoeg mee. Per saldo was ik mama matras maar dat is wat anders