*Wup in de MMM*

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wup, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Na een poosje twijfelen heb ik toch besloten om ook maar mijn eigen topic te openen.

In augustus 2006 ben ik gestopt met de pil. De eerste maand werd ik netjes na 28 dagen ongesteld, maar de maanden daarna was ik eigenlijk continue ongesteld. Mijn toenmalige huisarts vond dat ik moest wachten tot ik een half jaar gestopt was. Dus in februari vorig jaar had ik gebeld en toen vond hij dat ik nog maar een maand moest wachten. Na 2 maanden wou hij me nog niet doorsturen. Toen ben ik overgestapt van huisarts en deze heeft mij gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ook omdat ik toen al een aantal weken last van buikpijn had. Bij de gynaecoloog (juli vorig jaar) zag bij een echo dat er cystes op mijn eierstokken zaten en hij zei dat het wel PCO zou zijn. Hij liet de maand erop een keertje bloedprikken en de bloeduitslagen waren toen niet goed. Hij zei je hebt geen eisprong. Toen ben ik onder behandeling gekomen van de fertiliteitsarts. Mijn cyclus was toen al wel iets beter (soms heel langs, soms 2 weken en alles er tussen in). Deze besloot om mijn cylus 2 maanden te volgen met echo's, bloedprikken enzo. De eerste keer leek alles prima in orde. Ik had een normale cycluslengte, er was een eisprong te zien op de echo's en bloed was goed. De tweede ronde was alleen nog voor de zekerheid. De echo's waren wederom goed, maar bij het bloedprikken bleek dat mijn progesteron waarde veel te laag was. Oftewel: geen/geen goede eisprong. Ik had verwacht lekker weer naar huis te gaan en het zelf proberen. Geen gedoe meer met ziekenhuizen. Maar helaas. Ze denkt nu toch dat er ergens iets niet goed is en ik moet er maar vanuit gaan dat ik iets van medicijnen ga krijgen. Wat precies weet ik verder niet. Ben een heleboel vergeten te vragen. Als ik straks weer ongesteld word gaan we nog een cyclus monitoren met echo's en bloedprikken en daarna zien we verder.

Op dit moment zijn er 6 mensen in mijn omgeving zwanger, en dat is best moeilijk. 2 er van zijn binnen de familie en die waren eigenlijk direct zwanger. De laatste tijd zit ik er een beetje doorheen. Iedereen die zwanger is wordt vrolijk door mij gefeliciteerd, maar van binnen doet het zo pijn. In tegenstelling wat anderen hier op het forum door gaan maken moet ik misschien nog helemaal niet klagen, maar het is soms zo moeilijk.

Ik hoop hier een beetje steun te krijgen, en mijn gevoel een beetje van me af te schrijven. Ik hoop dat dat helpt.

Liefs,
    Wup

2. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    goed dat je je eigen topic hebt geopend...
    kan je alles een beetje van je afschrijven

heel veel succes
    en ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor je

liefs anna

3. je zal wel boos op je eerst dokter geweest zijn, of niet? :(
    ik hoop dat jullie er samen goed doorheen gaan, en dat jullie samen een sterker team mogen worden. heel veel succes de komende tijd!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ben inderdaag wel ff boos geweest, hij zag gewoon niet dat er iets niet goed was. En ik voelde dat er bij mij iets niet klopte.

Met mijn mannetje en mij gaat het gelukkig super. We trekken erg naar elkaar toe en kunnen er gelukkig goed over praten.

Vind het alleen erg eng wat er straks allemaal gaat gebeuren. Alles is nu nog zo onzeker.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes meid, hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt!

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Heel veel succes meid en ik hoop dat ze snel achterhalen wat er nu precies is.

Sterkte!

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meis

ik zie dat je je eigen topic hebt geopend ! goed zeg !
    hoe gaat het nu ?
    veel sterkte in ieder geval , weet dat ik aan je denk !

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hey lieve Syb, weer terug van het zonnige? Hoe ist met je?

Ja ik vond het toch tijd worden voor een eigen topic. Even moeilijk weekendje nu maar verder gaat het goed. Deze week waarschijnlijk weer echos enzo.

Liefs,
    Wup

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey wup ja ben weer lekker terug ....is toch wel weer lekker thuis.......verder alles goed hoor !

hey maar ik zie dat je 1 dag overtijd bent ? spannend of niet ? 3e weer een echo ? hebben ze al andere actikes ondernomen of weten ze wat het is ?

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ben vandaag weer ongesteld geworden, wel weer netjes na 30 dagen. Ook vandaag te horen gekregen dat er wéér iemand zwanger is in de vriendenkring en mn zomaar zwangere schoonzusje was er ook de hele dag. Was wel even moeilijk allemaal.

Vorige maand heb ik geen eisprong gehad terwijl op de echo's alles er goed uit zag. Was dus waarschijnlijk een leeg eiblaasje. Komende maand inderdaad weer echo's. Daarna gaan ze pas kijken wat ze gaan doen.

Jij hebt dinsdag je eerste echo? Spannend meid!

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke meis .....he balen ...dat was dan voor het eerst dat je een leeg ei had of niet ? baal dr zo van voor jullie ......dat ze je niet clomid geven of zo ....weet hoe moeilijk het is om zwangeren tegen het lijf te lopen ......knuff meis .....

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vandaag bloed laten prikken en morgen weer voor de eerste echo. Lekker fris als je nog ongi bent. Ze gaan voor de zekerheid even controleren of er geen cystes zitten. Deze ronde ben ik ook begonnen met de persona. Even kijken wat deze aangeeft samen met de echo's.

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    spannend wup !
    ben benieuwd , hoe gaan ze de cystes controleren dan gewoon met een echo of door hsg ?
    ben benieuwd wat er uit je persona komt .....

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gewoon een echo. Ik ga morgen wel vragen of een HSG onderzoek zin heeft. Ik zou alles gewoon het liefst tegelijk laten doen, dan kunnen we evt met medicijnen beginnen.

Heb sinds mn ongi nog steeds buikpijn...maar verwacht niet dat er cystes zitten eigenlijk.

Voor ik blij word van een evt eitje wil ik eerst de bloeduitslagen weer afwachten.

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke stuur er ook op dat ze meerdere bloed testen te laten doen deze ronde , dan hebben ze een beter zicht op je waardes !
    hoop dat ze er snel achter zijn hoe het zit !

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vandaag weer bij de gyn geweest voor een eerste echo op CD4. Er zat een cyste van ongeveer 2 cm op mn linker eierstok. Dit is waarschijnlijk het eitje wat vorige maand (weer) niet is gesprongen. Het verklaart wel mn buikpijn. De hormoonlevels van CD3 waren wel goed, wat betekende dat de cyste geen hormonen afgeeft ofzo. Wat het allemaal betekent? Geen flauw idee. Eerst deze cyclus weer afwachten en dan gaan ze wat doen. Het zal toch wel iets met hormonen zijn denk ik.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    jeetje altijd maar dat wachten .....sterkte meis ..hoop dat deze maand voorbij vliegt en ze jullie snel gaan helpen .....

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ja, het word voor mij tijd dat er eindelijk een definitieve diagnose gesteld word en dat er iets gedaan word. Na ruim een half jaar onderzoeken vind ik het wel genoeg geweest. In april gaat de fert arts op vakantie, dus dan sla ik wrsch weer een cyclus over voor er wat gebeurt.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dat was bij mij ook zo ...voordat ze eindelijk wist wat er was .....en ze wouden doen ...en zie ben nu na de 5 ronde clomid zwanger ...had een stuk sneller gekund

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vandaag weer voor een echo geweest. Er was behalve de cyste verder nog geen eiblaasje te zien.
    Maandag moet ik weer terugkomen. Er is wel een kans dat mn eisprong dan toch al is geweest maar vrijdag as dan kon ik helaas niet...

We wachten maar weer af..

Deel Deze Pagina