gebeld door een raar nummer

Discussion in 'De lounge' started by Daantje85, Nov 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Net ging de telefoon en toen ik het nummer zag vertrouwde ik het niet, heb ook niet opgenomen. Denk als het belangrijk is bellen ze maar terug. Het gaat om dit nummer 0016077349189. Heb al op internet gespeurd naar het nummer,en blijkt idd een nummer te zijn wat niet te vertrouwen is, maar meer weet ik verder ook niet. Dus mocht je gebeld worden door dat nummer, niet opnemen ;)

2. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    goed dat je niet opgenomen hebt! ik ben ook wel eens gebeld door een raar nummer, toen wel opgenomen en toen kreeg ik iemand aan de tel die gebrekkig engels sprak, heb toen gelijk de hoorn er weer op gegooid:p

3. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Volgens mij is dat een beller dat fake is.. Blijkt een computer stem te zijn die je naam blijkt te weten. Ze gaan je dan vragen als je volgende week een keer tijd hebt om te praten.. over hun bedrijf. Niet opnemen inderdaad! Ik hou daar ook nooit van, dus ik speur het meestal ook gelijk op, op het internet. ;)

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik ben ook gister door een raar nummer van 11 cijfers gebeld
    ze spraken gebrekkig engels dus opgehangen
    daarna politie gebeld en een melding gemaakt
    nummer was al bekend bij hun en t is een buitenlandse origanisatie die doet alsof ze van microsoft zijn en zo proberen toegang tot je gegevens te krijgen
    ik zou als ik jou was nog wel even een melding maken bij de politie kan gewoon telefonisch

5. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    je kan wel opnemen, maar geen personelijke gegevens geven, of toetsen indrukken als ze daar om vragen.

Ohw en gewoon ophangen natuurlijk :p

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet opnemen of gelijk telefoon erop gooien. Zijn oplichters die op zoek zijn naar je internet of bankgegevens. Voor je het door hebt hacken ze je computer. Laatst ook gebeld door een slecht engelssprekend persoon met een nummer uit Brazilië. Eerste keer gemist, tweede keer nam zoonlief op; ze wisten niet hoe snel ze de verbinding moesten verbreken.

7. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik had vanmiddag ook een gemiste oproep op de telefoon staan. nummer 0014259053074.

Uiteraad niet opgepakt. Maar zal ik ook nooit doen met zulke vreemde nummers. Ben blij dat ik nummermelder heb.

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Brr vind het maar niks. Gelukkig heb ik ook nummer melder :). Als ik het nummer niet vertrouw kun je hem gewoon overlaten gaan. Wat doen ze eigenlijk als je er een melding van maakt?

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik kreeg een tijd terug een vreemd smsje met een franse tekst.
    ik heb hem nog steeds bewaard, je weet maar nooit of het als bewijs kan dienen.

10. Zonzon

Zonzon Bekend lid

Aug 5, 2012
    727
    0
    16
    Ja dat heb ik ook gedaan inderdaad, vertrouwde het voor geen meter.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Er was pas een topic over iemand die dacht ik ook door zo'n nummer was gebeld was van Windows (tenminste dat zeggen ze dat is natuurlijk niet waar) die probeerden dan je gegevens te ontfutselen.
    Kan dus best dat dit hetzelfde was.
    Zeker niet opnemen.
    Ik neem sowieso zulke nummers en geheime nummers niet op. Als ze wat moeten dan spreken ze idd maar in.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik snap niet dat mensen die op durven te nemen..als ze het nr niet kennen. Ik ken zo vaak het nr niet...nou en...je kunt gewoon weer ophangen. Geen man overboord.

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

wij zijn laatst ook door 2 telefoonnummers gebeld met 11 cijfers.. heb ook niet opgenomen.. als het belangerijk is kunnen ze in spreken of terug bellen...

Share This Page