Ik heb een vraagje.. Mag je tijm siroop innemen tegen hoesten? Kan dit kwaad met betrekking tot zwanger worden/zijn. Op het etiketje staat dat ze het afraden, maar ik lees toch ook wel veel dat het geen kwaad kan. Dus graag meer info als je er meer over weet. Thanks
Kruiden die men in een medicinale dosering beter kan vermijden in het begin van de zwangerschap (af en toe culinair gebruik zal geen problemen opleveren) Bonenkruid (Satureja hortensis) Braam - Rubus fruticosus Echte Kamille - Chamomilla recutita Gember - Zingiber officinalis Lavendel - Lavandula angustifolia Marjolein, Wilde - Origanum vulgare Peterselie - Petroselinum crispum Rozemarijn - Rosmarinus officinalis Salie - Salvia officinalis Selderij - Apium graveolens Tijm - Thymus vulgaris Bron: Zwangerschap en Kruiden Of: Vermijd grote hoeveelheden tijdens de zwangerschap. Normale hoeveelheden in het eten kunnen geen kwaad. Wilde tijm kan de menstruatie opwekken en mag niet tijdens de zwangerschap worden gebruikt. Bron: Kruidengeneeskunde.be - Kruiden - Tijm Ook op mijn tijmsiroop staat dat het niet mag gebruikt worden en heb ook het risico niet genomen.
Hallo pinkie, Bedankt voor de info. Hm... je maakt mij nu wel aan het twijfelen. Ik neem gelukkig niet veel in. Vandaag een half eetlepel. Dus gelukkig niet veel
Dat is dan wel weer apart, want ik moest juist thijmsiroop gebruiken ipv gewone hoestdrank, op advies van de huisarts.. hmmm. toch maar weer even niet doen dus.. (Ter aanvulling: Bij mij staat t niet op de verpakking (Daro) en het kan ook bij baby's gebruikt worden.)
das met alle kruiden die niet mogen tijdens zwangerschap, als je er heel veel van pakt mag t niet. Die hele fles zou ik niet doen ineens, maar ook niet als je niet zwanger bent. Aangezien je nog niet zwanger bent zou ik me al helemaal geen zorgen maken.
Ik heb ook Daro gebruikt, staat het inderdaad niet in. Maar volgens mij is en blijft het devies: niet te grote hoeveelheden!
Dag meiden, Bedankt voor jullie reacties. Aangezien ik pas volgende week kan testen of ik wel of niet zwanger ben en ik momenteel best veel hoest en het drankje echt helpt zal ik 1x keer per dag of om de dag een eetlepel ofzo innemen. Ik word anders echt gek van het gehoest (al 2 weken ) .