http://www.nu.nl/binnenland/4828482/haagse-school-moet-schadevergoeding-betalen-wegens-missen-schoolfoto.html Belachelijk om hiervoor een schadevergoeding te vragen
Ik vind het te idioot voor woorden. Het is een klassenfoto. Niet meer, niet minder. De kinderen ondervinden er last van? Serieus?? Curcusje weerbaarheidstraining zou geen kwaad kunnen denk ik dan. Ze mochten de gewone foto op een later tijdstip inhalen. Prima toch? En volgens mij is het offerfeest geen officiële feestdag. Ik vind dat je blij mag zijn dat school er een vrije dag van maakt. Soms zijn agenda's met een schoolfotograaf en een school moeilijk samen te voegen. En er zullen altijd kinderen zijn die ziek zijn, een begrafenis hebben, een trouwerij etc. Tsjah suck it up.
Ik ga ervan uit dat de school dit niet expres heeft gepland op het offerfeest. De kantonrechter heeft echter vast zijn/haar werk goed gedaan en bewijs gevonden.
Ik plan hier op school de data voor de fotograaf en ik kijk dan niet naar feestdagen eigenlijk. Mensen krijgen hier op tijd een schrijven van en moeten dan zelf maar zorgen dat ze er zijn. Ik vind dit echt de omgekeerde wereld. Dus voor 2 kinderen moest anders iedereen op een andere dag? Belachelijk. Wat een waardeloze uitspraak van de rechter. Ben echt heel benieuwd of dit wel het hele verhaal is.
Het moet vanwege het Offerfeest op een andere dag, niet vanwege die twee kinderen. Gelukkig wordt hier op school met zoiets rekening gehouden, mensen hebben recht om hun eigen religieuze feestdagen te vieren. Dat geldt ook voor bv Holi, Chinees Nieuwjaar en Joods Pasen. Als je weet dat kinderen dat vieren, hou je daar rekening mee. Heel iets anders dan bv een bruiloft of begrafenis.
Ik kan hier echt heel boos om worden! En snap heel goed dat door acties als deze, mensen steeds meer een hekel krijgen aan 'die buitenlanders'.
Buiten gesloten? Het is geen officiele feestdag! Als je met alle nationaliteiten/religies/culturen rekening gehouden moet worden, dan is er elke dag wel iets. Daar komt bij dat er een alternatief is geboden, waar geen gebruik van is gemaakt. Als je je zo enorm kunt opwinden over een klassenfoto, dan heb je volgens mij weinig zingeving in het leven en dan vrees is dat zo iemand om de haverklap een punt maakt van iets. Get over it!
Er werd een alternatief geboden voor de individuele foto's, niet voor de klassenfoto's. En ik denk dat mensen zelf prima mogen bepalen waar ze zich druk om maken, dat hoef jij niet voor ze te doen.
Ja ze hadden er rekening mee kunnen houden maar om een schadevergoeding toe te kennen of te eisen vind ik te ver gaan. Wel vind ik het een punt om mee rekening te houden met de planning, want zeg nou zelf als die foto op een Paasdag was gepland waren er veel mensen ook niet blij mee geweest.
Fuddy, prima dat je het niet met me eens bent, maar dit is mijn mening. Ik ervaar zeer geregeld dat sommige mensen zich iets te snel 'gediscrimineerd' voelen. In de slachtofferrol gaan zitten en daar misbruik van proberen te maken. Daar vind ik dit een voorbeeld van. Daar kan ik echt heel slecht tegen. En nogmaals, het is geen officiele feestdag. Ik vind er heel wat voor te zeggen om al onze '2e feestdagen' in te ruilen voor een paar islamitische, maar dat is nog niet het geval. Tot die tijd is de dag van het offerfeest gewoon een normale doordeweekse dag, waarop kinderen op school horen te zijn. En dan hadden ze gewoon op de foto gekund. De ouders hebben een andere keuze hierin gemaakt en dat is prima (waar is de onderwijsinspectie in deze?), maar dan niet achteraf klagen. En dan ook nog 10.000 euro!? Kom op zeg! Echt een lachertje!
Maar Pasen is een officiële feestdag en de school is dan dicht en de fotograaf heeft dan ook vrij waarschijnlijk. Als de school al de dag had gepland voordat er verlof is gevraagd valt ze niet veel te verwijten . Als er verlof was gevraagd en daarna was de datum geprikt dan was het niet handig maar om er een rechtzaak van te maken en zoveel te eisen??? Ik begrijp de rechter wel hoor. Puur naar de feiten kijkend en onpartijdig heeft hij de juiste conclusie getrokken. Al denk ik dat deze mevrouw niet echt heeft bijgedragen aan een verdraagzame samenleving.
Kinderen die het Offerfeest vieren hebben recht op vrij, voor hen is het dus geen 'normale doordeweekse dag waarop ze op school horen te zijn'. Waar de onderwijsinspectie is in deze... ? Die heeft er dus niks mee te maken..
Ook al vind ik de uitspraak belachelijk, het zal vast ergens terecht zijn. Ik vind het alleen zeer triest dat zo’n figuur het durft om 10.000!! euro te eisen voor het missen van een schoolfoto waar haar kinderen ‘last’ van hebben. Wanneer je 10.000 euro voor zoiets durft te eisen, gaat het je helemaal niet om je kinderen en dat ze worden ‘buitengesloten’, dan ben je gewoon een graaier die door middel van het zielige ‘ik word gediscrimineerd’ riedeltje geld wil binnenhalen. Geweldig ook als je discriminatie daarvoor misbruikt. Bah.
Ik vind het belachelijk om voor zoiets een schadevergoeding te eisen, neem ook aan dat er op die basisschool in Den Haag meer moslims zitten die offerfeest hebben gehad?! Denk dat de school hier volgend jaar wel rekening mee zult gaan houden anders is er straks weer zo'n triest figuur die een schadevergoeding gaat eisen. Volgens mij heb ik ook een keer een klassenfoto gemist omdat ik ziek was, lekker belangrijk.