Het is weer zwaar "feest" hier overdag.. We krijgen hem zó moeilijk in slaap... Nu ook weer, hij heeft vanmorgen 2 uurtjes geslapen (nadat we een uur er mee bezig zijn geweest om hem in slaap te krijgen) en nu weigert hij te slapen. Hij ligt in zijn bedje te gillen, te krijsen, boos te wezen. Het enigste wat nu zou helpen is hem eruit halen en met hem op ons bed te gaan liggen. Maar ik heb dat een paar keer gedaan vorige week maar ik wil niet iedere keer op bed gaan liggen omdat hij anders niet slaapt... Hem zo in slaap vallen en dan in zijn bedje leggen werkt ook niet, dan wordt hij meteen wakker en is het brullen... Ik hem hem nooit laten huilen, ik vind het verschrikkelijk maar ik weet niet meer wat ik kan doen om hem overdag te laten slapen. Middagslaapje is altijd een probleem geweest maar nu krijgen we hem zelfs 's morgens dus moeilijk in slaap. Maakt niet hoe moe hij is, hij WIL gewoon niet. Handjes vasthouden, er weer uithalen en dan weer proberen, over hoofdje aaien, tutje duizend keer geven.. het duurt de laatste tijd vaak meer dan een uur voordat hij eindelijk wat slaapt. 's morgens is hij nu ook vaak om 6 uur al wakker... En dan krijgen we hem na zijn fles ook niet terug in zijn bedje.. Mijn vriend is doordeweek vaak van een uurtje of 11 's ochtends tot 10 uur 's avonds werken dus ik zit hele dagen alleen met Elian en ik weet hét echt niet meer. Vind het zo erg om hem nu te horen brullen maar wat dan? Buiten bed is het ook brullen omdat hij zo moe is... Vorige week ook al een keer mijn vriend gebeld dat hij verdorie maar thuis moest komen werken omdat ik Elian anders uit het raam zou gooien nadat hij weer een uur lang hysterisch gegild had.. Aflossing of hulp heb ik ook niet, mijn familie woont in Nederland en mijn vriend zijn familie kan ik daarbij niet inschakelen. En nu kan ik hem er onderhand wel weer uit halen voor zijn avondeten... *zucht* Kun je een kind van 7 en een halve maand wel verwennen nu? En nee, het is geen sprongetje...
Ik hem hem eruit gehaald, geknuffeld en terug gelegd en nu is hij zo moe van het huilen dat hij uiteindelijk in slaap gevallen is. Ik laat hem maar een uurtje slapen, krijgt hij maar een uurtje later eten... Voel me zo'n beroerde moeder als hij dan zo ligt te snikken in mijn armen..
Hey meis, Wat rot zeg dat ie het zo niet naar zijn zin heeft... Zou ook echt niet weten wat het probleem is maar effe... je bent geen slechte moeder. Echt niet! Als jij de hele dag zou huilen zou ie jou ook uit het raam willen gooien als ie het kon hoor! Je weet ik heb wel zin in een stedentripje naar Stockholm he Maar huilt ie dan alleen als ie moet slapen? Misschien heeft ie gewoon te veel energie en is ie heel erg toe aan leren kruipen en alles en heeft ie te veel energie om te gaan slapen en is ie gefrustreerd omdat dat lopen of kruipen of staan nog niet lukt... (de moeder van een vriendje van mij vertelde dat onlangs ook, die deed ook zo huilen, tot ie kon lopen toen was het goed) Anyway je bent in elk geval geen slechte mama joh je gooit hem toch niet echt uit het raam. Trouwens, ik heb nog eens zitten denken... volgens mij komt het allemaal door de poeiermelk! Sterkte!
Ik mag er toch vanuit gaan neem ik aan dat dat 'uit het raam willen gooien'niet echt iets is wat je zou doen toch? Anders zou ik zeggen: Hulp zoeken..gister al! Maareh, over het huilen. Hmm lastig, misschien issie inderdaad niet moe (nog) Weet je, dat kun je herkennen aan een vuistje naast het oortje (tenminste, dit is de eerste maanden wél zo, als je hier dán in die periode adequaat op reageert blijft dat..Ik weet niet of dat ook blijft als je er niet eerder op gereageerd hebt) Maar goed..je zou inderdaad kunnen wachten op signalen wanneer hij aangeeft dat ie moe is. Kan het ook iets anders zijn..iets wat ie niet leuk vindt in zn kamertje, waar ie bang voor is, verlatingangst, een veranderd ritueel, honger, vieze luier? Ik weet niet hoor, probeer met je mee te denken. maar als je zegt dat t wél goed is als ie bij jullie ligt dan zal het toch óf een behoefte aan papa/mama zijn (dus misschien verlatingsangst) óf misschien iets op zn kamertje wat ie niet leuk vindt ( een enge knuffel ofzo?) succes
Hoi! Nee... dat uit het raam gooien is bij wijze van spreken, ik zou het nooit écht doen Ik zit gewoon heel veel alleen nu met mijn hele familie in Nederland en een vriend die op het moment erg weinig thuis is dus af en toe zit ik er een beetje doorheen maar daar lijdt mijn zoon niet onder... (hoop ik). Hij is echt wel moe, rode oogjes, wrijven in zijn oogjes, aan zijn oortje trekken, gapen... Vanmorgen heeft mijn vriend hem zo lang opgehouden dat hij onderhand in de kinderstoel in slaap viel, ja toen sliep hij redelijk vlot in zijn bed maar dat vind ik geen oplossing, heb ik straks een oververmoeid kind. Nou heb ik hem er ook maar weer uitgehaald, hij viel in mijn armen in slaap maar kan de rust in zijn bedje niet vinden... als hij bij ligt heb ik hem stevig vast en vindt hij de rust om te slapen maar zodra hij 'los' in zijn bedje ligt dan vliegen die armpjes op en neer en ligt hij in no-time op zijn buikje kruip-pogingen te doen... Hij heeft sinds vanmorgen 7 uur (hij was om 6 uur wakker maar heeft nog een uurtje bij mij geslapen) ongeveer anderhalf uur geslapen. Nu is het half 6 's avonds. Veel te weinig voor zijn doen (hij slaapt normaal minimaal 3 uur). Heb even na zitten denken (bedankt voor het meedenken ) en nee.. we hebben niets veranderd in de kamer of in ons naar bed ritueel... Hij krijgt altijd een schone luier voor zijn middagslaapje en honger of dorst is het ook niet... Ik denk zelf nu dat het een combinatie is van verlatingsangst (hij begint soms al te huilen als we de kamer uitlopen als hij in de box ligt) en het feit dat hij frustie is omdat hij wil kruipen, net wat jij zegt Valhalla, hij heeft gewoon geen rust in zijn kont voordat hij kan kruipen denk ik... En het is altijd al een druk ventje geweest... (Valhalla, kom jij een paar daagjes oppassen? Neem Leentje maar mee , kunnen ze samen mutsen)
Is het geen optie om hem in te bakeren. Mijn kleine wilde ook niet slapen en maar maaien met die armpjes. Nu is hij ingebakerd en hij slaapt nu een stuk beter. Ik heb het wel in overleg gedaan met het CB.
Joni.. daar is Elian al een beetje te oud voor, je mag niet meer inbakeren als ze gaan rollen.. Ik heb hem trouwens nooit ingebakerd.
Ik herken het wel hoor. Hier was het echt een periode. Maar je kan er wel gek van worden ! Je wilt gewoon een oplossing hebben en die is er niet. Ik ging vaak naast haar bedje zitten of zette een zacht muziekje aan. Merkte wel dat ze heel snel wende als ik haar eruit haalde of haar bij me in bed nam. Ik zou zeggen sterkte !
Ja hoor kom wel oppassen 8) Ze moesten nog een metalband oprichten samen geloof ik, kunnen ze het ook meteen daar over hebben! Oh ja, als je Elian echt uit het raam wil gooien: http://www.jezusredt.nl/
Hahaha... ik heb nog een langharige maat met een dochter die een maand ouder dan Leentje, die wil vast wel bassen straks, net zoals haar pa 8) Jezus redt? Gaattie dan onder het raam staan? Net even bij mijn nu vast slapende schat weesten kijken, wat zijn ze lief he, zo vast in slaap met van die rode slaapwangetjes...
Ik wil hem er namenlijk ook niet laten aan wennen, zeker nu hij binnenkort zijn eigen kamertje krijgt... Toch maar proberen zoveel mogelijk in bedje te leggen en inderdaad afwachten totdat de periode voorbij is..