In augustus verwachten wij ons eerste kindje (zoon). Ruim een maand geleden hebben we een naam gezien waar we beide heel enthousiast over zijn en die niet veel voorkomt. Nou is iemand die ik ken van zwangerschapscursus gisteren bevallen van haar zoontje en nou blijkt dat zij dezelfde naam hebben uitgekozen! Gek genoeg heeft haar man ook dezelfde naam als mijn man maar dat terzijde. Nou heb ik haar maar 1x buiten de "les" gezien en heb geen idee of dat meer gaat worden maar zou kunnen en kan ook dat onze zoontjes ooit samen in de klas komen. Voor mijn man verandert het niks, hij is bijzonder enthousiast over de gekozen naam, maar ik baal toch een beetje. Ik heb haar wel gelijk verteld dat dat ook “onze” naam is, zodat het niet lijkt alsof we het gestolen hebben mochten we ons zoontje inderdaad zo noemen, en zij zegt er geen problem mee te hebben. Ik heb dus niet echt een vraag maar baal vooral heel erg en wilde dat even kwijt
Ik snap dat je er van baalt. Zou ik ook doen, helemaal als het een niet veel voorkomende naam is. Wel goed van je dat je meteen hebt gezegd dat het ook 'jullie' naam is. Ik zou het even laten bezinken en als het voor jullie dan nog steeds DE naam is, er dan toch voor gaan!
Snap dat je er een beetje van baalt. Maar als het DE naam is, zou ik er gewoon voor gaan. Die vrouw is immers maar een kennis
In mijn vorige groepje was ik als eerste bevallen en twee kindjes daarna kregen exact dezelfde naam. Grappig juist! Ik zou het zo laten!
Zou het ook zeker doen. Er zullen meer kinderen en later volwassenen met die naam zijn. Om het dan te laten voor zoiets, zou ik nooit doen. Als het nu je zus is ofzo, maar dat is niet het geval natuurlijk.
Gewoon doen. Niet dat het het belangrijkste is maar zij zegt zelf dat het geen probleem is. Dus denk aan je eigen geluk
Gewoon doen hoor, grote kans dat je haar toch zelden tot nooit meer spreekt en bovendien heeft ze zelf ook gezegd dat ze het prima vond.
Gewoon voor jullie naam gaan. Zolang het geen naaste familie is zou ik er geen problemen mee hebben. Twee weken voor onze zoon geboren werd belde een goede vriend om te vertellen dat hun zoon geboren was. En guess what...dezelfde naam als wij hadden bedacht. Haha! We konden er wel om lachen en hebben de naam ook gewoon gebruikt.
Zelf vind ik bijvoorbeeld Noa een hele mooie naam maar mijn buurjongetje van 2 die regelmatig bij ons komt heet Joah en we hebben heel veel contact met hun, zou het raar vinden om dan voor Noa te gaan. Voelt zo na-aperig. Maar iemand van de cursus nee daar zou ik geen rekening mee houden hoor. Gewoon voor gaan.
Bedankt voor alle meningen! Ik denk daar we er inderdaad gewoon voor gaan! Tenzij we voor die tijd een naam hebben gevonden die we minstens even leuk vinden, maar dat wordt wel een uitdaging haha