Ik zag al verschillende topics over huilen bij het wegbrengen, maar bij ons gaat het net even anders. Wegbrengen is geen probleem, maar na een uurtje of zo is Wesley helemaal van de kaart en overstuur en wil hij naar mama. Dit gaat nu zo sinds 2 weken en niet alleen op de creche (2x pw) maar ook al bij opa en oma (1x pw) De leiding van de creche weet eigenlijk niet wat er nu is. Ze troosten hem en na een uurtje of 2 uurtjes gaat het wel weer goed, maar de reden kunnen ze niet bedenken. Ook wij weten het niet echt. 2 maanden geleden zijn we verhuisd en is hij meer bij oppas geweest dan normaal. Vorige maand heb ik 3 weken lang meer gewerkt dan normaal. Dit is voor ons de reden dat hij zo blij is als we vrij zijn en teleurgesteld is als we 's morgens vertellen dat we moeten werken als hij wil weten of we vrij zijn. Ook zitten we te denken dat het komt omdat het vakantie was en er daardoor wat minder kinderen waren om mee te spelen. Het kan toch niet komen omdat ik nu zwanger ben? Hij weet van niets, maar misschien dat hij onbewust iets voelt?
lastig... weet wel dat eef een week voordat ik kon testen tegen mij zei dat ze een zusje kreeg, maar gooi dat nog steeds op toeval is het misschien een optie om een soort talisman voor hem te kopen (beertje, steen) die hem "helpt" als hij zich alleen voelt? succes er mee!
Onze dochter heeft ook weer even 'verlatingsangst' gehad nadat haar zusje een week in het ziekenhuis heeft gelegen. Ze mocht toen 's middags nooit mee naar het ziekenhuis en moest naar de oppas. Ze heeft toen weer een aantal weken gehuild als ik wegging en zij achterbleef. Nu (maand later) vraagt ze nog steeds altijd hoe laat we haar komen halen en wanneer we vrij zijn, maar ze huilt niet meer zo.
We weten gewoon niet wat we er mee aan moeten. Ik denk dat je er niet zo veel aan kunt doen, maar m'n gevoel speelt nu wel op. Ik heb daar weinig last van gehad afgelopen jaren, maar hier voel ik mij een beetje machteloos over.
Misschien een weekje lekker vrij nemen en leuke dingen gaan doen met je zoontje even de stress van de afgelopen tijd verwerken samen even mama kind tijd. Daarna zal het in het begin ook moeilijk zijn als hij weer terug gaat naar het kdv maar wie weet helpt het even leuke herinneringen op doen samen. Even mama zoon tijd dus. Hij geeft het signaal af dat hij tijd nodig heeft met jou of partner. Hoop dat ik het zo goed uit legt. Succes ermee in elk geval.
Ja daar heb ik ook al aangedacht. Maar dan moet ik onbetaald verlof opnemen en daar ben ik nog niet helemaal over uit. Helaas ben ik door mijn vrije snipperdagen heen. Eind deze maand gaan we nog een weekendje weg en volgende maand ben ik nog wat dagen nodig doordat mijn vriend geopereerd moet worden en hulp nodig heeft. Daarna ben ik niet eerder vrij als half december, verplichte kerstvakantie van de baas. Wel heb ik zondag een dagje weg gepland naar een kinderpretpark in de buurt, dus daar verheugd hij zich al op.