Hallo hallo, Voor de tweede keer dit dilemma... Wanneer vertel je het? En hoe zorg je dat je niet eerder door de mand valt...bijv op feestjes etc.. Wat zijn de top smoezen? Alles omtrend dit onderwerp is welkom laat maar komen.. Zelf vind ik het super lastig en spannend... Het geheim houden komende weekenden ook al vanalles gepland waar normaal zeker wel een wijntje bij komt kijken... Bij de eerste had ik met 11 weken en echo nu staat ie met 9 werken gepland kan ik het dan al vertellen? Vind het zo.lastig... Hoe doen jullie dat?
Op feestjes, zorg dat je de BOB bent (mocht je natuurlijk in bezit zijn van rijbewijs & auto) of bestel 0.0, zonder dat anderen het door hebben..
Ik begrijp dat je zwanger bent vd 2e. Ik zou zeggen dat de oudste zich niet helemaal lekker voelt en dat je graag nuchter wilt blijven mocht je er meteen naar toe moeten. Verder bepaal je natuurlijk zelf wanneer je het wilt vertellen. Daar zijn geen regels voor. Wij hebben het met 4,5 week al aan directe familie verteld...
Spa in een wijnglas. Als er al iemand iets van zegt, zeg je gewoon 'even een spaatje tussendoor' Of je loopt steeds rond met n glas wijn waar je af en toe zogenaamd een slok van neemt. Verder totaal geen nadruk op leggen door smoezen te gaan vertellen; dat valt juist veel meer op. 9 van de 10 heeft totaal niet door dat je niet drinkt, en die tiende is toch meestal zo fatsoenlijk om z'n mond erover te houden Succes!
Ja lastig! Bij de eerste wist onze familie dat we bezig waren met iui dus toen t raak was wisten ze het meteen. Nu, dat ik spontaan zwanger ben geworden, vertellen we t pas na de eerste echo. Die hebben we volgende week. Met iui hadden we de eerste echo met 5 weken en nu pas met 10. Gelukkig zie je nog niks, wat je vaak hoort is dat je t sneller ziet, dus dat is fijn. Verder tja... Altijd zo irritant dat je hoe en waarom moet afleggen tegen over anderen. Je kan toch misschien zeggen; heb geen trek in wijn/moe/morgen vroeg op/kleine is niet lekker zoiets in die richting
Wij hebben het afgelopen zaterdag al aan vrienden verteld. Die kwamen langs en ze geloofden nog wel dat ik gestopt was met roken, echter toen ik met een glas thee aankwam hadden ze al een zwaar vermoeden . Dit weekend vertellen we het onze ouders. We hebben ook zoiets van mocht het mis gaan dan zullen ze het ook te horen krijgen dus waarom zolang wachten. Anders inderdaad zeggen dat je de bob bent en je je niet zo lekker voelt en het daarom bij een colaatje houdt.
Tijdens een feestje heb ik alcohol geweigerd onder het mom: ik heb paracetamol geslikt ivm hoofdpijn dus ik hou het vanavond maar bij sap.
Dit zou bij mij al niet op gaan want ik drink rustig een glaasje wijn wanneer ik 1 paracetamol op heb
Ik ben een wijnliefhebber en voor mij was bij de eerste de smoes dat ik wou afvallen. De tweede had ik een "ontsteking"en kreeg dus antibiotica. Nu bij de derde heb ik bedacht om een 40 dagen geen alcohol uitdaging aan te nemen omdat mensen dachten dat ik dat niet kon. Ik heb wel een (1 van mijn beste) vriendin ingelicht en zei speelt mee. Zei heeft mij namelijk uitgedaagd.
Ik ben op dieet. Ik wil gezonder leven en hou het bij water (dus ook niet aan de cola gaan dan ) We proberen voor een tweede, alle hulp is momenteel welkom, ook als dat betekent dat ik daarvoor mijn wijntje moet laten (dan denken ze gewoon dat je aan het proberen bent maar denken ze echt niet dat het al raak is, doordat je zo 'eerlijk' bent over jullie kinderwens. Je moet nog rijden. Je hebt nog een kater van het feestje van de avond ervoor. Je neemt gewoon een glas wijn, bier, cava, .. en nipt wat van het glas. Stiekem wissel je nu en dan eens met het glas van je partner zodat je glas wel mindert. Of je nipt super langzaaaaaam van dat ene glas de ganse avond. 1tje kan wellicht geen kwaad (ik vermijd sowieso alle alcohol, maar denk dat een glaasje best wel kan als het bij 1 blijft). Ik begin met een cola/water, heb zo een dorst. Ik neem straks wel een wijntje. En dan hou je het toch bij non-alcohol. Je gaat superveel en opvallend naar de wc, zegt dat je echt niet lekker bent, en houdt het bij water Op de wc check je gauw wat facebook (of duuhh het forum) want je moet heus niet elk kwartier gaan plassen haha. ...
Leuk om alle reacties te lezen Hopelijk gaat het lukken hihi en.houden mensen met een vermoeden hun mond dan komt het goed!
Ja wij! Met mijn partner het stiekem wisselen van glaasjes.. ik wat water en hij wat meer alcohol 😂
Jeetje wat zie ik een hoop smoesjes voorbij komen haha. Kun je niet gewoon zeggen dat je de BOB bent of is dat raar in jouw geval? Als ik op elk feestje BOB zou zijn, zou dat gaan opvallen haha. Op een feestje zou je ook cola kunnen drinken. Daar kan natuurlijk ook gewoon rum ofzo in zitten. Tegen goede vrienden heb ik het overigens vrij vroeg verteld. Het kan handig zijn en weet je, mocht het mis gaan, dan zou ik het ook vertellen en zouden ze mij daarin kunnen steunen
Antibiotica door de blaasontsteking. Heb ik vaker gehad dus riep bij niemand vragen op! Heb wel nog paar radlers 'durven' drinken met die zware kuur zonder dat vrienden doorhadden dat het 0,0 was.😂