tik op de billen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    kreeg jij vroeger als je weleens niet luisterde een tik voor je billen?

En zou je het bij je kind(eren) doen?

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oh jee...een discussie topic...ik doe niet mee ;)

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

nee nooit en zal het ook niet doen

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    #4 MissXX, 23 aug 2012
    Laatst bewerkt: 23 aug 2012
    Mijn ouders wel gedaan, ik zal het absoluut niet doen!
    Waarom zou je? Dan een kind luistert uit angst? Fijn joh!
    Waarom zou je uberhaupt een kind bang willen maken of pijn willen doen.

Zal inderdaad weer een fijne discussie worden..

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me niet herinneren dat ik het ooit gehad heb, maar zou het ook nooit doen, dat is hoe ik er over denk. Zal wel een discussie over komen. Maar problemen los je op met woorden en niet met je handen...

6. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Nu is het wachten op de grote discussie die uitmondt in ruzie. Ik doe er maar niet aan mee. :)

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik kreeg niet echt een tik op de billen vroeger werd altijd vast gepakt bij me schouders en ff geschud en gezegd en nu is het klaar!!!! naar je kamer ;)

Ik heb Timo 1 keer flink hard vastgepakt bij zijn bovenbeen hij is heel baldadig de laatste tijd en hij schopte me dus vanaf de comode echt gericht he midden in me gezicht zodat ik echt een dikke lip had...en hij lachte me gewoon uit...heb echt wel ff duidelijk gemaakt dat mama dat niet leuk vind grrrrr....hij ligt nu perfect stil op de comode trouwens ;)

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik snap eigenlijk niet eens dat dit een discussie wordt, het hoort toch vanzelfsprekend te zijn je kind niet te slaan? Ook al noem je het een tik..

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ja hoor ik kreeg wel een tik ja, heb dr niets aan overgehouden, en ja ik zou het nu ook doen bij mijn kinderen.

vind wel dat er een verschil zit tussen een tik en slaan, slaan doe ik niet.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn ouders deden het wel, zo waren zij gewoon opgevoed denk ik. Zelfs de leraren bij ons op school gaven ons weleens een tik, waren van de oude stempel (moeten ze bij mijn kind niet gaan proberen later)
    En ik kan me nog steeds herinneren dat ik inderdaad bang was. Ik wil hiermee niet zeggen dat mijn ouders een stelletje kinderbeulen waren ofzo, integendeel.. Maar ik ga het toch anders doen. Kinderen een time-out geven enzo..

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een tik zodat ze even schrikken? Ja hoor.
    Een klap zoals echt slaan? Nee nooit

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ja hoor. Heb ze gehad. Dus? Mijn moeder is ook maar een mens.
    Ik ook dus ja mijn dochter heeft weleens een tik over de vingers gehad.

Snap het hele probleem niet.

13. Ik ben niet opgegroeid met een tik.
    Maar heb mijn dochter wel eens een tik op haar bil gegeven.
    Op de commode liggen en dan in haar boosheid recht op mijn gezicht trappen.Ik kan je vertellen dat ik uit een reflex haar een tik op de bil heb gegeven.
    Dit was wel eenmalig dus hier worden mijn kids niet opgevoed met een tik.

.........Wacht op de wijzende vingertjes.

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb ook wel eens een tik gehad van mijn ouders, ben er echt niet minder van geworden. En als het echt nodig was, kregen mijn kinderen er ook eentje. Ik merkte alleen dat het veel meer effect had om ze bijv. op de mat te zetten en daar 5 minuten nadenken, dan die tik. Dus eigenlijk krijgen ze het nooit meer.

Of je je kinderen wel of niet een tik geeft, ik denk dat dat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Er zit wel een wereld van verschil tussen een tik en een aframmeling!

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    En hoe voelde je je als kind daarbij?

Ik werd trouwens echt geslagen, niet echt een tik ofzo.. Dus wellicht daarom heel fel te zijn op dergelijke zaken. Kijk een tik, in de zin dat het niet pijn doet, tsja dat zal misschien voor velen geen probleem zijn. Maar heeft het dan uberhaupt wel zin? Dat zie ik niet, dus lijkt het mij totaal niet nodig.

16. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Eindelijk iemand die eerlijk durft te zijn.

+10 respect.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

tja als mn kind iets gevaarlijks doet oke dan wel,...stel ik ben aan het koken en hij zou men zen handje aan het vuur willen komen dan zou ik uit schrikreactie even tikken, het handje snel wegtikken voor het in de buurt van het vuur komt, tja haha dat zou de snelste reactie zijn he, ipv "nee niet doen want,..." tja dan is het al te laat en handje verbrand dus gewoon "nee tik" handje weg en dan uitleggen

dus in gevaarlijke situaties voor hun veiligheid maar een kindje pijn doen? neeeee dat niet

18. bigheart

bigheart Nieuw lid

8 aug 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vroeger zeker wel eens een tik ja.
    Mn oudste heb ik wel eens op zijn vingers getikt, maar moet zeggen dat ik dat bij de jongste dus helemaal niet doe.
    Je bereikt er namelijk helemaal niets mee.
    Als hij iets doet wat niet mag pak ik zijn handjes beet tot hij het knap zat is, en zeg dat hij iets doet wat niet mag. Of hij gaat de hoek in.

Maar... van de week was ik bij vriendin en haar dochter van 2 trok het haar uit mijn zoons hoofd, en toen kreeg ze toch echt wel een tik op de vingers van dr moeder.
    Zou het zelf niet doen, maar ik oordeel er ook niet over, mijn zoontje had echt veel pijn en miste een pluk haar...

19. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Maar dat is een snelle reactie, en al veel begrijpelijk vind ik..
    Maar als een kindje stout is en dan besluit een tik te geven.. Tsja, dan kan het toch ook een andere manier?

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Maar dat is een snelle reactie, en al veel begrijpelijker vind ik..
    Maar als een kindje stout is en dan besluit een tik te geven.. Tsja, dan kan het toch ook een andere manier?

Deel Deze Pagina