Mijn ouders hebben deze spreuk bij de voordeur hangen: Ik woon in Nieuw-Zeeland, en met die aardbevingen hier en in Japan, is die spreuk heel treffend...
En die mijn man altijd tegen mij zegt, zoals hij vindt dat liefde moet zijn: Ik houd niet van je omdat je zo mooi bent, maar je bent zo mooi omdat ik van je houdt! (Sorry ben slecht in d's en t's )
Als je van iets houdt laat het dan los Als het terug komt is het pas van jou.. Zo niet dan is het nooit van jou geweest ! en deze : Aanvaard wat je niet veranderen kan Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan! de laatste kijk niet achterom maar vooruit leef je leven doe het voluit maar bedenk steeds bij wat je ook doet doet het een ander ook goed
ik heb niet '1 mooiste' maar ik kom er vaker tegen die me raken: *Pluk de dag *twijfel is de wachtkamer van inzicht *de architect van je eigen leven, ben jezelf *behandel iedereen die je ontmoet, zoals je zelf behandeld wens te worden. en nog een versje wat ik ooit van mijn nicht kreeg in mijn poezie albu"m: leer je leven waar te lijden langs kleine plichten met geduld dan heb je, al lijkt het maar bescheiden op grootste wijs, je taak vervuld
Het is beter stil te staan bij wat je hebt dan stil te staan bij wat je niet hebt. Zo waar maar soms zo moeilijk.
Liefde is onsterfelijk, De dood is slechts een einde. Het einde is de grens van ons gezichtsveld. Vind dit een erg mooie spreuk, geeft me een bepaalde hoop...