tik tak tik tak... wachten is niet leuk!! wanneer wordt ons wachten beloond?

Discussion in 'Zwanger worden' started by denise23, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hoi meiden,

sorry maar ik moet het even kwijt.. ik weet dat er meiden zijn die veel langer bezig zijn maar zit er gewoon erg mee...
    oefenen voor een kleintje is natuurlijk allemaal erg leuk en spannend maar nu de maanden verstrijken vind ik dat allemaal minder leuk worden: het enige waar ik naar verlang en naar uitkijk is een positieve zwangerschapstest en weer een klein frummeltje in mijn buik!
    voor mijn gevoel lijkt het nu eeuwig te duren en ik zie bijna op tegen mn nod omdat ik dan waarschijnlijk weet dat het zoiezo weeeer minimaal een maand langer gaat duren!!
    we zijn al bij de gyn geweest enhelemaal nagekeken, zaad van partner was goed, mn uitstrijkje en bloed en inwendige echo waren goed.
    als ik in okt nog niet zwanger ben, krijg ik een onderzoek of mn eileiders wel doorgankelijk zijn en of daar gaan verstoppingen aanwezig zijn,,
    ik heb al vanaf het begin af aan het gevoel dat het heel lang gaat duren en het lijkt steeds meer en meer te kloppen!
    laat het maar gewoon snel raak zijn nu want ik ben het wachten BEU!!!

sorry voor het lange verhaal, zijn er meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten en met dezelfde gevoelens kampen?

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi ja ik herken het heel goed..

Alleen heb ik er 13 jaar overgedaan tot aan deze zwangerschap, zie banner..

Vorig jaar na 4,5 jaar adoptie procedure eindelijk ouders mogen worden van een fantastische zoon uit China.

Ik vond in het begin elke maand spannend, killing. De eerste ongesteldheidsdag was altijd een klote dag, stiksjago.

Daarna kwamen de behandelingen, elke behandeling leven tussen hoop en vrees..

Vreselijk..dan de zwangerschappen die wel kwamen maar eindigden in missed abortions, eentje van 16 weken, de andere rond de 3 maanden.

Maar als je genoeg doorzettingsvermogen hebt, en een grote portie geluk, kom je echt een heel eind!!!! Wij hadden wel onze leeftijd mee hoor. Begonnen aan onze kinderwens toen ik 20 jaar was.

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Ik ken je gevoel, ookal ben ik in vergelijking met de meeste nog niet zolang bezig, maar dat komt ook omdat ik van die lange cyclussen heb :(.
    In het begin dacht ik de eerste twee keer dat ik zwanger was. Ik ga nu maar nergens meer vanuit. Ga uit van die lange cyclussen en hoop dat ze korter worden.

Ook ik heb al vaker gedacht(voordat ik stopte met de Nuva) dat het bij mij lang zou duren, waarom weet ik echt niet...

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    8 rondes wachten...en dan maak je je al druk? Normaal vruchtbare stellen doen er tussen de 0-18 maanden over om zwanger te worden.
    Ik zou me na die 1.5 jaar maar eens zorgen gaan maken...Je verdoet nu je energie, de kans dat je zwanger bent in de gestelde periode is gewoon groot.

5. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,284
    0
    0
    Geld voor mij precies hetzelfde, het zal bij mij ook vast wel lang duren, maar meiden we houden moed kop op!

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    bedankt voor jullie reacties meiden!
    @ panter, daarom vermeld ik ook dat er heel veel stellen zijn die nog langer bezig zijn maar of je nu 8 maanden of 18 maanden bezig bent, voor beide is elke ronde toch te lang?

lange cyclussen lijken me ook erg rot zeg! dat heb ik gelukkig niet, maar wisselende cyclussen wel!
    het is zo moeilijk om ergens geen zekerheid over te hebben!

7. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

Oct 24, 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Een beetje erg aanvallend richting de topicstarter.
    Iedere ronde met een teleurstelling is erg, of het nu 8 rondes of 18 rondes zijn.

Goodluck in ieder geval !:)

8. Zowie

Zowie Actief lid

Apr 1, 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd ben ik het hier wel mee eens.

De manier waarop je er nu me omgaat zou bij mensen die al veel langer in dat schuitje zitten behoorlijk verkeerd aan kunnen komen. Als je er na 8 rondes al zo mee omgaat vraag ik me af hoe het is als het na anderhalf/twee jaar nog niet gelukt is.
    Natuurlijk is elke maand een teleurstelling als blijkt dat de menstruatie weer begint. Dat zal ik zeker niet ontkennen, ik weet hoe het is.
    Ik vind wel dat je al snel onderzoeken hebt gehad. De meeste huisartsen beginnen daar pas na een jaar onbeschermde sex mee.
    Er zal niets anders opzitten dan te blijven 'proberen' en om te gaan met de teleurstellingen.
    Veel succes en veel plezier tussen de lakens ;).

9. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    @zowie, bedankt voor je begrip (ahum)
    je weet mijn achtergrond niet en al helemaal niet de reden waarom ik onderzoeken heb gehad, dus je kan ook niet oordelen dat ik ze te snel heb gehad.
    hoe kan ik dit topic verwijderen? ik wordt niet erg begripvol opgevangen hier.
    jammer dat je niet eerlijk over je gevoelens kan praten.
    blijkbaar hebben alleen mensen daar recht op die er jaren over doen.... erg jammer!

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Tuurlijk zijn er stellen die er jaren over doen, maar 8 maanden is ook ontzettend lang! Iedereen hoopt natuurlijk snel zwanger te worden en ik begrijp heel goed dat na 8 teleurstellingen de moed je een beetje in de schoenen begint te zakken.
    Veel succes, ik hoop dat je snel zwanger mag worden!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    +1

(gebruik je ovutesten? zo nee,misschien een tip?)

12. Denise wat is je geschiedenis als ik vragen mag?

Verder, als je iets graag wilt, duurt het al gauw te lang.. ik vind dat je best mag zeggen dat je het wachten een beetje beu bent. Er zijn helaas genoeg mensen die er nog veel langer over doen, die denken waar zeur je over je bent pas net bezig, maar voor jou kunnen die paar maanden al killing aanvoelen, vooral als je ongeduldig van aard bent.

Ik vond het wachten de eerste keer - 18 maanden - even moeilijk als het wachten de tweede en de derde keer, ook al was dat vlug. Als je het graag wilt, dan wil je het zo snel mogelijk toch.

Veel succes iig en zou me ook niet teveel druk maken, 12 maanden is toch wel gemiddeld. Zwanger worden is nu eenmaal een moeilijk klusje, het lijkt makkelijk maar komt meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt en het is veelal geluk hebben (als je dus beiden normaal vruchtbaar bent).

13. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    denise23@ Ik begrijp je wel het is allemaal spannend eng en teleurstellend en veel afwachten .
    En zeker ook dromen over baby kleren wagens kinderkamers enz.
    En Hoe zou het zijn om een wondertje te hebben ben ik een goede moeder ?
    En idd oefenen is leuk en het moet ook leuk blijven .
    8 maand klinkt niet veel maar toch genoeg .
    Laat het nu nog niet je leven beheersen meis dat is niet goed geeft stress met zich mee en dat is ook erg slecht voor je lijf.
    En een vrouwen lijf kan je nog al voor de gek houden geloof me .
    Mag ik vragen waarom je al onderzoeken hebt gehad?
    Vaak worden die pas na een jaar gegeven en met pech duurt het nog langer.
    Is er helemaal niks gevonden nog? dat maakt het nog lastiger .
    Hier is ook niks gevonden voor ons is het afgelopen wij moeten de andere weg zoeken helaas.

Probeer te genieten van de dingen naast het krijgen van een wonder meis hoe moeilijk ook .
    Geef niet op raap je zelf op en ga door .
    Knuf

14. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er ook behoorlijk lang over gedaan. Ik was het na een 7 a 8 maanden ook wel beu hoor, dan wil je maar een ding en dat is zwanger zijn. Goedbedoelde adviezen als leg het naast je neer of je er niet te druk om maken daar kon ik ook niks mee.

Ik snap het dan ook heel goed. En ik weet ook dat er talloze vrouwen zijn die het nog veel slechter hebben getroffen. Maar het maakte het voor ons nog steeds vervelend.

Ik hoop voor je dat je geduld beloond wordt! (Na de HSG hier trouwens zwanger!! Dus doen dat onderzoek, ik vond het pijnlijk, maar als het resultaat geeft...)

15. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,284
    0
    0
    Denise , je moet het topic niet verwijderen. Ik begrijp je volkomen, acht maanden is al te lang want elke maand dat je niet zwanger bent duurt al lang omdat je het zo graag wilt!! En dat mag je best zeggen ondanks dat er veel meiden misschien al jaren bezig zijn etc.
    Je hebt wel recht om over je gevoelens te praten dus gewoon het topic houden!!

16. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    bedankt dat er blijkbaar ook meiden zijn die we wel begrip voor hebben!
    ik heb de onderzoeken al gehad omdat ik heel veel tussentijdse bloedingen heb en al vanaf mijn spiraal flinke weeenpijn had, vermoedde de huisarts cystes om mn eierstokken en dat is de reden dat ik doorgestuurd ben.
    vandaar dat ik al wat onderzoeken heb gehad en weet wat de vervolgstap zal zijn.
    we hebben al een dochtertje en bij haar was ik de 3e ronde zwanger dus je begrijpt dat het nu gewoon heel lang duurt.
    en natuurlijk, als je 18 maanden of langer bezig bent, dan is dat nog langer, maar zelfs iemand die net bezig is vind elke maand te lang toch?

zeg nou zelf, we willen allemaal maar 1 ding en dat is een prachtig wondertje in onze buik toch?

17. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Eens met denise!
    Waarom mag iemand die 'maar' 8 rondes bezig is er hier op het forum niks van zeggen zonder aangevallen te worden.
    Wachten duurt voor ons allemaal lang, elke ronde is er 1 teveel... en of je dan 8 rondes hebt gehad of 18 dat maakt niet uit.
    En wie weet hoelang sommige meiden de wens al koesteren (en dus wachten) voor er aan een echte ronde begonnen kon/kan worden...

Denise, wachten is vreselijk!!! Voor ons allemaal, daar hoef je je niet voor te schamen en je topic ook niet voor te sluiten.
    Jammer maar eigenlijk heel goed dat er niets uit de onderzoeken is gekomen! De natuur heeft dit keer wellicht gewoon iets langer nodig. Sommige vrouwen schijnen zelfs alleen bepaalde periodes van het jaar supervruchtbaar te zijn (broertjes en zusjes die uiteindelijk in dezelfde maand verwekt zijn)...
    Probeer hoop te houden meis! Sterkte!

18. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    1,644
    867
    113
    Female
    Ook ik begrijp je gevoel. Zijn nu in maand 8 beland, en natuurlijk hoopte ik dat ik snel zwanger zou zijn. Toch heb ik altijd het gevoel gehad dat het wel eens lang kon gaan duren en dat ik over 5 maanden bij de ha zit. Elke ongi is een diepe teleurstelling, en verlies daardoor het vertrouwen in mijn lichaam. Hoor ook alleen maar verhalen van vrienden/buren die gelijk de eerste keer zwanger zijn.

En ook ik weet dat het nog veeeel langer kan gaan duren. Maar dat betekent niet dat het nu al klote voelt dat ik nog niet zwanger ben.
    Ik kan me niet voorstellen dat de dames die nu al een hele tijd bezig zijn zich met 7-8 maanden nog helemaal nergens druk om maakte en zich geweldig voelde als ze ongesteld werden:s.
    Uiteindelijk verlangen we allemaal naar hetzelfde, en willen we allemaal zo snel mogelijk een gezond wondertje in onze armen houden.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Een beetje flauw vind ik het wel...dat ze juist van meiden die al (veel) langer bezig zijn (geweest) de opmerking krijgen dat ze haar energie in andere dingen moet steken...
    Hoe erg vond ik het als MMM-meisje (om het zo maar even te noemen) te horen dat ik er niet teveel mee bezig moest zijn!? En jullie zelf denk ik ook...

Ik weet nog precies toen wij dachten dat het zo zou lukken dat elke maand er eentje teveel was! En dat ik na 8 maand ook al een rotgevoel had en me afvroeg of het ooit zou lukken...en dat kan toch?! De één gaat daar gewoon anders mee om dan de ander!

Ts had een goede reden om naar de huisarts te gaan!
    Misschien dat het je nu wat meer rust geeft dat op het eerste gezicht alles goed lijkt te zijn!!!
    Ik hoop voor je dat je lekker voor oktober zwanger zal zijn en al die medische stappen mag overslaan!

Succes!

Liefs Loesie

20. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    bedankt meiden!

ook ik hoop dat we allemaal snel zwanger zullen zijn en dat ik idd in oktober niet terug hoef naar de gyn voor vervolgonderzoeken..
    het is soms gewoon moeilijk en ook al probeer je aan andere dingen te denken en je gedachten te verzetten.. als je dan weer een klein babytje voor bij ziet komen of een dikke buik dan komt dat gevoel gewoon weer terug.. je wordt er geoon dagelijks mee geconfronteerd dus helemaal uit de weg kan je het niet gaan!

liefs

Share This Page