Er is nu toch wat raars gebeurd...Ik kijk gisteren even op een site waar je leuk de ontwikkeling van je baby kunt volgen. Klik ik per ongeluk (bestaat toeval????) op een naam van iemand en wat blijkt? Staan onze foto's in dat profiel! De foto's komen van onze groeimee site, die we speciaal voor 'verre oma's' en familie en vrienden hebben gemaakt en waar een wachtwoord op zit...Ik heb er vannacht best wel wakker van gelegen wie dat gedaan zou kunnen hebben. Het was alleen de foto's en dan een profiel met een andere naam, plaats enz. maar niet echt iets heel raars, dus het was waarschijnlijk geen pesten, sowieso was de kans dat wij het zouden zien natuurlijk niet zo groot. Aan de manier waarop geschreven is, denk ik aan een groot kind. Maar gaan die een account aanmaken op een zwangerschapspagina??? Een aantal spelfouten en geen hoofdletters, maar een puber of volwassene met lichte dyslexie zou ook kunnen...Mijn kinderen waren het trouwens definitief niet, de site was gisteren bijgewerkt en toen zij ze niet op de computer geweest (nee, ook niet op school, is een Vrije school hebben geen computers). Intusssen de beheerder vande site gemaild, nieuw wachtwoord op de groeimee site, maar het blijft toch knagen....wie doet nou zo iets????
Noujaaa zeg gatsie.. Das echt niet leuk das gewoon weg eng! Kun je die foto`s zo kopieren dan?? Succes ermee enne idd wachtwoorden ed veranderen!
hey bah wat naar zeg! kan je de beheerder niet maieln de situatie voor leggen en vragen of de beheerder die fotos die van jullie gekopieerd zijn eraf haalt ofzo'?
Jeetje, wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat het bedreigend voelt en je met honderd vragen zit. Helaas herken ik je verhaal wel een beetje en in mijn geval was het een heel goede vriendin. Ze had ook best een reden maar het is een heel naar gevoel dat iemand jouw gegevens / foto's / verhaal etc gebruikt. Brrr... Nooit vergeten dat je gegevens op internet nooit helemaal veilig zijn en dat wachtwoorden ed maar heel beperkt beschermen!
ik schrijf ook nooit met hoofdletters hoor en bij mij komen er af en toe ook al eens spelfouten naar boven terwijl het voor mij nog maar 5 jaar geleden is dat ik Nederlandse les gekregen heb. en heb toch ook al (bijna 2) 1 kindje... dus dat het een puber is hoeft niet perse... kan je die persoon niet mailen? of kan je die site niet mailen en dat vermelden? dan word ze vast en zeker gebanned!
De beheerder mailt net dat het eraf is en dat het account van degene die het heeft gedaan geblokkeerd wordt. Wel heel netjes en snel opgelost dus...maar ja, wie heeft het nou gedaan
kan je daar niet achter vragen? ik kan wel begrijpen dat ze deze informatie niet vrijgeven... dat is op een manier ook schendig van de privacy... dus of je er ooit achterkomt? weet je der gebruikersnaam nog? vaak hebben mensen overal dezelfde gebruikersnaam.... mss kan je haar zo terug vinden op andere sites of op hyves ofzo?
Denk niet dat je daar nog ooit achter komt. Tijdje terug was hier ook zoiets gaande (op zwp) Een aantal meiden had hun foto bij een iemand op n site terug gevonden. Men kwam er eerst achter dat er iets niet klopte in de verhalen van die iemand (die zat ook op zwp) en daarna bleken er allerlei foto's gewoon van andere sites gepikt te zijn om haar zogenaamde zwangerschap te kunnen showen. Er lopen nou eenmaal een hoop gekke op deze aarde rond. En sommigen er van zitten ook op internet. Zolang het blijft bij foto's jatten en het nu "opgelost" is door dat de foto's weg gehaald zijn en het account gedelete, moet je denk ik maar vergeten en door gaan. Zoals Cygnet2 al zegt, je kan alles van internet halen met de juiste programma's of trucks. Netjes is anders maar veel er aan doen kan je niet behalve dan je wachtwoorden goed verzinnen (letters en cijfers en 8 minstens 8 tekens lang) en eventueel rouleren. Maar dan nog is het niet 100% veilig. Vind het alleen apart dat er mensen de moeite doen om zulke foto's te jatten van een beveiligde site.
Wat verschrikkelijk dat mensen zo zichzelf en andere willen voorliegen! Hoop dat het een eenmalige actie was van iemand en dat er niet nog meer met je foto's wordt geshowd!
Ik ben wel benieuwd hoe je erachter bent gekomen dat het die vriendin was. En is het ooit nog goed gekomen met de vriendschap?
Nou, dat dachten wij dus ook. We hebben voor de zekerheid een wachtwoord, maar dachten, nou ja, wie heeft er nou belang bij. Daarbij staan er zat van die groeimee-sites gewoon open, dus was het toch handiger geweest om het daarvan af te halen. Het idee dat het dus wel bijna iemand moet zijn die een wachtwoord heeft is gewoon niet zo fijn. Nu vind ik dit toevallig, maar wat doet iemand dan nog meer met die foto's vraag je je dan af en is dit gewoon iemand die je kent en vertrouwd?
He bah. Ik zou ook willen weten wie en waarom, denk alleen dat dat heel moeilijk gaat worden. Je zou inderdaad gaan denken dat het iemand is geweest die ook het wachtwoord van jullie heeft gekregen. Kwebbel
Iemand die jaloers is op jou gezin zou het wel kunnen zijn. Of iemand waar je ruzie mee hebt en die je zo wil plagen ofzo. Ik vind het ook niet kunnen, zou er ook niet mee kunnen lachen.
Damn wat een zielige mensen die dit doen, hebben die geen leven ofzo ... Serieus je spoort toch niet als je iemand zijn identiteit gaat jatten .. Zit er echt een steekie los .. Als je nou via die site het IP adres opvraagt van die gene die je identiteit hebt gepikt dan kan je kijken wie het is. Als je dan bv ziet dat ze bij Chello aangemeld staan dan neem je contact op met hun en leg je het verhaal uit misschien vertellen hun je dan wel wie het is .. Miss kan die baby site je daar wel mee helpen ?
Wat zo vreemd is, als je wilt plagen is het toch wel "leuker" als de geplaagde het dan ook merkt, anders heb je er toch weinig "lol" van zou ik denken, de kans dat ik dit zou vinden was niet zo groot. Dan hadden ze er denk ook wel wat raarders van gemaakt, het was alleen de foto's en dan een ander profiel, alleen de naam en uitgerekende datum was hetzelfde. Bizar, zie ik gewoon onze babykamer staan, bij de babykamers met de complimenten (da's dan wel weer leuk) van de medeforummers eronder... Ik denk dat mensen ook wel het wachtwoord hebben doorgegeven, zou ik hiervoor ook wel doen, zo van leuk moet eens kijken, ze hebben een site, moet toch ook gewoon kunnen zou je denken... Ik denk nog steeds aan een groot kind van iemand, zo'n idee kreeg ik erbij, die niet heeft ingezien dat dit toch wel heel eng is voor degenen die het ineens zien (nou, ja hopen we dan maar, toch maar een beetje van het positieve uit gaan)
Grr... Bah! Asociaal en niet fijn. Beheerder gemail voor een ww? Als je pagina al beveiligd was is het dus een bekende? Misschien vragen om een ip adres? Ik zou er wel willen komen. Anders met een vals acount een mail sturen.. uitlokken. proberen te achterhalen wie het is.
Oh, ik lees al dat je dat gevraagd hebt. Ik weet niet hoe het dan zit met Ip adressen en vrijgeven? Misschien weten de modjes dat hier wel, of dat mag.. Bleegh, het is niet pesten van jou alleen hoor. Zij/hij trekt ook je kinderen mee en dat vind ik absoluut not done. Sterke ermee, en hou ons op de hoogte.