Wegens mijn onderschrift en onverklaarbare lichamelijke klachten laatste tijd in ziektewet gezeten en nu baan verloren. Emotioneel gaat het een stuk beter en lichamelijk ook alleen nog veel last van billen en been bij langdurig zitten. En ik heb kantoorwerk.. Nu ben ik weer aan het solliciteren. Een hoog laag bureau zou grote uitkomst Bieden waardoor ik staan en zitten kan afwisselen. Mocht ik uit worden genodigd voor sollicitatie, zouden jullie dan, eventueel pas bij vervolg gesprek vragen of het mogelijk Is om gebruik te maken van hoog laag bureau? Ik wil het dan houden bij een bil irritatie over wat ik ga zeggen.
Wat erg dat je je baan bent kwijtgeraakt door deze ellende! Ik heb geen adviezen voor je, wilde je alleen even een dikke knuffel geven.
hmm, dat is een lastige. ik zou het denk ik in een heel laat stadium zeggen. Bv bij bespreken van arbeidsvoorwaardengesprek. Dat is op zich ook wel een logisch moment omdat je om een soort van secundaire arbeidsvoorwaarde vraagt (namelijk zo'n bureau). in theorie kunnen ze dan (met een andere smoes) nog wel 'van je af', maar ze hebben dan iig wel een eerlijk beeld verder van je gekregen succes!
Dankje voor je reactie. Ja het was ook mn bedoeling om het dan pas te doen hoor. Het hoort dan in principe bij mijn voorwaarden. Zo zie ik het dan.
Ik zou het inderdaad pas later in de sollicitatieprocedure zeggen. Je kan als bilirritatie bv zeggen dat je last hebt van het piriformis syndroom. Heb ik zelf last van en af maar is niet onoverkomelijk. Af en toe even kunnen staan om de spieren wat langer te maken is heerlijk! Wat fijn in ieder geval dat je weer aan het werk kan. Succes met solliciteren.
Je kan ook bij een 2e gesprek vragen of je even in kantoor mag gluren. Bij veel bedrijven heb je tegenwoordig al hoog laag bureaus en dan zie je dat snel genoeg
Vind je dan piriformis syndroom niet heel ernstig weer overkomen ? Ik wilde het proberen luchtig te houden. Snap je wat ik bedoel ?
Ik zou geen medische aandoeningen gaan verzinnen. Zou gewoon zeggen dat je ervaring hebt met zo'n bureau en dat je merkte dat je dat lichamelijk heel veel goeds bracht en dat je dat daarom graag weer wilt. Niks aan gelogen zou ik denken en bij mij op het werk is het in ieder geval zo dat je niet perse een medische aandoening hoeft te hebben voor zo'n bureau. En inderdaad pas meer richting het einde van de procedure aangeven.
Ik ben zelf altijd eerlijk geweest over mijn medische verleden(en heden) eerlijkheid duurt het langst, en als jij beter kan functioneren met een hoog laag bureau dan zou ik dan wel gewoon aangeven in een gesprek. Voor mij was dit altijd makkelijk een te snijden aangezien ik een flink gat in mijn cv heb door mijn medisch verleden. Mochten ze nu al heel moeilijk gaan doen over een aanpassing dan weet je direct waar je mee te maken krijgt...
Ja hier ook. Er zijn veel mensen die zitten afwisselen met staan, ook zonder medische problemen. Het is ook gewoon beter schijnt . En ik zou het idd ook pas in een later stadium aangeven zoals je zelf zegt.
Ik ben iemand die zulke dingen spontaan beslist. Tijdens het gesprek dus. Als er een moment in het gesprek is waar jij vind dat dit ter sprake kan komen kun je nog steeds beslissen. Misschien geven ze zelf al wel aan dat zulke bureau's er zijn of dat ze er mee bezig zijn. Mijn tip, wacht gewoon in het gesprek af of het juiste moment er komt.
Je zou ook nog kunnen navragen of het bedrijf aandacht besteed aan ergonomisch werken en hoe dan. Puur uit interesse een balletje opgooien, dan merk je snel genoeg hoe ze daarop reageren..