hoi allemaal Ik vroeg me af of er meer meiden waren die lijden aan de Ziekte van Graves. Dit een schildklierziekte....... Ben zelf 4 jaar geleden behandeld met radioactief spul en sindsdien werkt mijn schildklier te langzaam. Met medicijnen is alles onder controle en mijn interniste zegt dat ik gewoon zwanger mag worden...... Meer meiden hier ervaring mee? grtjs Twinny
Hallo Twinny, ikzelf heb ook een onregelmatige schildklier! Ik heb een zoontje van 3,5 jaar oud en daarvoor nam ik strumazol en L-thyroxine als medicijnen! Toen ik zwanger werd heb ik wel een hoge bloeddruk gehad wat waarschijnlijk wel door mijn schildklier ook zal geweest zijn! Na de geboorte van Jonas heb ik alles laten testen terug en ik mocht zelfs stoppen met de medicijnen omdat mijn klier terug gestabiliseerd was door de vele hormonen van een zwangerschap!!! Tot de dag van vandaag heb ik het nog steeds zo en heb ik geen problemen mee, dus ik zou me er niet te veel van aantrekken voor een zwangerschap! Gewoon goed vermelden bij je arts en gyn zodat ze u wat meer controleren en hopen dat je hetzelfde tegenkomt als mij hé! Groetjes leen1982
Toevallig heb ik me er onlangs in verdiept omdat er twijfel was bij mijn schoonvader dat hij het had (hij had plotseling een bepaalde oogafwijking die daarmee te maken kon hebben). Ik heb het zelf niet, maar vond het wel toevallig hier terug te lezen... Succes met zwanger worden
ik heb ook de ziekte van graves. en ben toen ik 18 jaar was (dus al 10 jaar geleden) geholpen met een jodiumcapsule (radioactieve slok). bij mij was de schildklier erg groot en die drukte tegen mijn slokdarm en luchtpijp aan ik had moeite met slikken en ademen. ik gebruik nu thyrax 0,125 mg (schildklierhormonen). mijn huisarts behandeld mij en hij heeft gezegt als ik zwanger ben moet ik zo snel mogelijk komen, want ik moet meer thyrax gaan slikken, want mijn eigen lichaam kan geen schildklierhormonen meer aanmaken. mijn schildklier staat bijna stil. er zijn zoveel vrouwen die het hebben en sommigen weten het gewoon niet. liefs san.
hallo ik heb de ziekte van hashimoto en diabetes type 1 niet echt prettig als je zwanger wil worden, maar goed we gaan ervoor
Ik heb ook de ziekte van Graves. Ik wil voorlopig geen radioactief jodium, ik slik nu ptu. Van de internist mag ik gewoon zwanger worden mar zal wel meer controle e.d. moeten.
Ook ik heb ziekte van Graves gehad, en mij is altijd verteld dat je tijdens het gebruik van ptu niet zwanger mag worden. Ik ben zelf nu 2jr geleden behandeld met een slok en mijn schildklier is ook te langzaam ik slik nu nog thyrax hiermee mag ik zonder problemen zwanger worden. Het zal alleen opgehoogd moeten worden, nu moet het alleen nog lukken. Meiden succes met zwanger worden allemaal Beeb