nou het begon gisteren al goed en maak een flinke glijer smorgens vroeg op wegnaar het cb op de fiets . ik zit vol blauwe plekken maar op zich gaat het redelijk en ben blij dat alicia het er goed vanaf heeft gebracht want die zat voorop. dan vandaag knalt er een vaas in me handje ook weer smorgens vroeg twv 60 of 70 euro dan denk ik het zit er op belt vriend lief net doodleuk op dat hij een boete heeft gehad van 180 euro voor het niet dragen van een gordel en het links inhalen waar dat niet mag. pfff kan echt wel janken. daar gaat de leuke kerst. hij heef een laptop nodig omdat de computr kamer leeg moet ivm de baby en dit kost al erg veel geld. hij moet naast zijn pc 150 euro neerleggen dus opzich nog wel te doen. nu komt er dus ook nog de boete bij van 180 euro. hoop dat deze pech week er zo opzit. gelukkig had ik maandag wel een goede echo dat maakt veel goed. we hadden 200 euro op zij gezet voor kerstkadotjes voor familie dan wordt nu 20 euro . oja en een eindafrekening van energie op mijn oude adres 90 euro. dacht valt mee maar nu ineens veel geld. moeten nog de testamenten betalen van 400 euro zo dag winstuitkering van 800 euro
Ik heb ooit gehoord dat pech in drieën komt, dus dan zou je ze nu alle drie gehad moeten hebben . Vervelend die dagen (weken / maanden) waarin alles tegen lijkt te zitten.
o vergeet nog wat haha konniet anders. kreeg ook een brief binnen voor manlief van de belasting. hij had geen recht op zorgtoeslag en of hij ff 300 nog wat wil terug betalen voor 9 januari
Kun je moedeloos van worden.... Van geld wordt je niet gelukkig(schijnt.. )maar als je er nu een heleboel van had, scheelde dat een hoop zorgen!
Ja die ken ik die weken...heb er zelf ook eentje nu. Ben ziek, en nu blijkt Wendy dus ook niet lekker. Ze loopt te snotteren en is warm (beetje verhoging alleen maar gelukkig...37,7) Maar ik moet nog vanalles doen...een vriezer ophalen bij mn moeder, verjaardag van mn jongste zoon regelen, sint verder regelen, huishouden (schijnbaar mag ik weer eens niet ziek zijn...vanmorgen al om 7 staan afwassen omdat die er nog stond en de kinderen anders geen bekers hadden voor naar school :x ) Dat kost gelukkig buiten energie en geduld verder geen geld....naja de kadoos etc wel. Maar als klap op de vuurpeil heeft onze hond ineens erg veel last van zn poot (liep hier gister ineens om de 10 minuten te piepen van de pijn...dus naar de dienst doende dierenarts voor het dubbele aan kosten en dan nog n pijnstillende injectie...whoppa 89,-) Moesten we vandaag terug om te kijken hoe hij reageerde op die pijnstiller en om te zien wat er nu moest gedaan worden (weer 45,- gelukkig niet dubbel want t is gewoon tijdens spreekuur) krijgt ze n paardemiddel aan pijnstillers mee (weet nog niet hoeveel dat kost) en maandag worden er foto's gemaakt om te kijken wat er nou precies aan scheelt. Of het zijn artrose is die ineens erg veel erger geworden is of een fractuurtje of ontsteking want t was zomaar ineens. Nou durf niet te denken wat me dat gaat kosten...Zal alvast maar wat van mn spaargeld over maken op mn gewone rekening En dat dan net nadat ik eindelijk de belasting weer terug betaald heb die er ineens achter kwamen dat ik toch maar geen zorg en huur toeslag mocht krijgen (had ik ze al eens verteld maar toen klopte t volgens hun wel...grr) En ik had al n herberekening van 2004 voor mn kiezen gekregen die niet mals was (boven de 1500) en n gedeeltelijke terug betaling van n ander jaar zorg en huur toeslag...POEF! Weg spaargeld van mn man zn spaar rekening...gelukkig had ik ook wat apart gezet... Het leuke is dat ze onze zorg en huur nog steeds betalen ondanks herberekening en toch staat er in de brief dat ik er geen recht meer op heb en terug vorderen en blablabla... zucht.. Gelukkig had ik al het geld al apart gezet omdat ik het idee had dat t niet klopte (en idd kan de belasting slechter rekenen als ik) Tel daar de mogelijke kosten bij op van onze mercedes die de deur uit moet en uit protest hier over nu niet meer wil starten (we hebben een lease auto nu dus kunnen we onze eigen auto die nou alleen staat te niksen voor de deur weg doen...maja als dat rotding niet start koopt niemand heb natuurlijk! En in januari moet hij gekeurt worden verdrrrr...) Dus...ik kan je de hand geven..ken t probleem
Heel herkenbaar! Hier komt ook altijd alles met meerdere dingen tegelijk. Als het weer even weg geweest is en er gebeurt weer wat, kan ik altijd wachten op meer pech! Hebben we een nieuwe wasdroger gekocht en een nieuwe fotocamera. 2 beste uitgave, komen we erachter dat het dakkapeldak van de babykamer zo rot is als maar kan.......aannemer erbij gehad, 1700 euro....weekje later, schroef in de autoband, niet meer te plakken.... Paar maand terug: Net huisgekocht (2 dagen geleden naar de notaris geweest) Auto van mijn vriend voor de apk...afgekeurd....ook niet meer goed te keuren, want dan zouden we meer aan de reparatie moeten betalen dan, dat dat hele ding waard zou zijn *zucht*. En daarna gaat de andere uitlaat van de andere auto kapot. Moet die helemaal vervangen worden....500 euro...huppakee!
Is dat dakkapelletje van je nieuwe huis? Want dat had die makelaar dan moeten vertellen... zijn verborgen gebreken, toch?
Ja is wel van het nieuwe huis, maar we kunnen het heel moeilijk verhalen op verborgen gebreken. Het is een huis uit 1910 dus bijna 100 jaar oud. We hebben voordat we het gekocht hadden een bouwtechnisch rapport laten maken, daaruit is gebleken dat ze NIET konden zien hoe het met de daken van de dakkappelen zou zijn (tenminste niet het deel wat nu dus verrot blijkt te zijn). Was niet vanaf de binnenkant te zien, want dan zou je de gipsplaten terplekke moeten verwijderen en vanaf de bovenkant zit er bitumen op, juist de platen daar tussen zijn verrot. ALs we het gaan verhalen op de verborgen verbreken, zou de makelaar van de tegenpartij met het bouwkundig rapport aankomen. We hebben dan geen poot om op te staan. Maar er is toen wel meer uit het rapport gekomen en toen hebben de verkopers nog een deel van de verkoopprijs afgehaald.
Ah jammer Mja...wel VERBORGEN gebreken dus...maar net iets te verborgen dan. Maareuh...beetje rond shoppen hoor voor je laat maken. Kan soms heel wat kosten schelen!
Wij (nouja mijn vriend dan) gaat het zelf doen, zijn we 1000 euro minder kwijt. Kost alleen wat meer tijd, met de kans dat de babykamer dus niet af is voordat de kleine er is, maar bij ons op de kamer is ook heeeel gezellig
heeel herkenbaar... alles gaat tegelijk kapot lijkt wel! en ook net als er een toeslag zit aan te komen.... ze doen het erom denk ik haha