Tikkie is gewoon een logisch gevolg van het pinnen. Veel mensen hebben geen kleingeld meer op zak. Ook jongeren niet. Maar 30 cent overmaken zou niemand doen, een tikkie is veel laagdrempeliger en op deze manier worden ook kleine bedragen terugbetaald. Want 30 cent is misschien geen geld voor veel mensen maar als het heel vaak voor komt kan dat natuurlijk snel oplopen. Ook bedragen van 5 tot 10 euro kunnen veel betekenen. Is toch een weekbedrag aan brood en melk bijv.
Wij gebruiken geen tikkie, maar doen het via Bunq een betaalverzoek sturen. Van m’n werk bijv ontvang ik wel regelmatig een tikkie van bijv €4,- maar als 1 iemand elke x het eten betaald, begrijp ik ook wel dat je dan een tikkie stuurt. Vind ik het zelfs ‘gek’ als je het niet doet. Iedereen werkt hard genoeg voor zijn/haar centen.
Even een vraagje wat jullie zouden doen. Ik heb aangeboden iets te betalen, want de vorige keer heeft zij betaald. Nu had ze het al gekocht, dus ik heb gevraagd of ze dan een tikkie wil sturen naar mij. 2 maal aangegeven dat ik het fijn vind om het te betalen. Eerst nog een beetje gesputter van het hoeft niet joh, maar ze zou een tikkie sturen. (Beetje zo ‘als je er op staat vooruit dan, maar het hoeft echt niet’) Nu uiteraard geen tikkie ontvangen.. Zouden jullie het nogmaals aangeven of kom ik dan over als een ‘zeur’? Het is voor ons beiden geen enkel probleem om te betalen financieel gezien.
Ik zou het lekker laten gaan. Je hebt het aangegeven. En de volgende keer erg in hebben dat je eerder bent met betalen
Ok thanks, het gaat om een relatief klein bedrag (15-20 euro) maar bij mij meer om het principe. Ik weet dat zij het makkelijk kunnen betalen, maar daar wil ik niet van ‘profiteren’ snap je? En de volgende keer bestel ik het gewoon alvast
Ik zou dat hele tikkie niet gebruiken als je het ook met je bankapp kan regelen. Denk dat het net is hoe makkelijk je met geld bent en hoeveel geld je hebt. Als bijna alles op is dan snap ik dat je ook kleine bedragen niet kan missen. Hier worden weinig tikkies gestuurd. Meestal wisselen we gewoon af. Ene keer betaald de een dan weer eens de ander. En dat is prima.
Ik vind tikkie echt super fijn. Het werkt gewoon heel simpel en is voor de betaler echt gemakkelijker dan overmaken. Ik gebruik het alleen bij grotere bedragen. 15 plus denk ik. Mijn zoon van 11 wordt wel eens gevraagd te betalen in de supermarkt. Om misbruik te voorkomen van zijn goedheid heb ik hem wel geadviseerd voor kleine bedragen een tikkie te sturen.
Je komt niet over als zeur maar ik vermoed dat die persoon dat tikkie niet stuurt,ondanks meerdere vragen, omdat ze het niet nodig vind. Tenminste ik zeg ook wel eens ja is goed stuur wel een tikkie en denk dan doe ik lekker toch niet dus ik kan me er wat bij voorstellen. Betaal je toch volgende keer alsnog is het ook opgelost.
Deze week voor het eerst tikkie gebruikt bij een verkoop. Ik had van zoon nieuwe schoenen (die hij te klein heeft gekocht) op fb vraag en aanbod gezet en binnen 30 minuten wilde iemand komen halen. Prima ik wil afrekenen heeft hij geen cash mee want dat doet hij altijd met tikkies. Oke ook goed, en eigenlijk was dat inderdaad heel makkelijk. Geld meteen doorgestort naar zoon zijn rekening dus hij had ook niet onnodig veel cash in zijn portemonnee.
Ik vind tikkie ideaal! Ik heb een vriendin die slecht terug betaalde, ging dan om concertkaarten of overnachting, een bedrag wat ik echt wel terug wilde, maar dat kwam dan maar niet (geen onwil). Nu stuur ik een tikkie en heb ik het zo terug. Ook met collega gehad dat ik geld niet terug kreeg, met smoes dat ze het vergat omdat ze me weinig zag. Nu met tikkie geen excuus meer. Het groeit mij ook niet op de rug, dus wil bepaalde bedragen gewoon terug. Lunch met vriendin bv betaal ik gewoon, stuur ik geen tikkie voor. Ligt aan het bedrag, maar ook aan wie het is.
Ik vind tikkies erg handig bij bijvoorbeeld met een aantal collega's een gezamenlijk cadeau kopen. Of in een andere situatie van iets gezamenlijk afrekenen waarbij je niet echt kunt afwisselen, de meer sporadische dingen zeg maar. Gewoon wanneer je iets voor meerdere mensen betaald dan alleen jezelf om het 'even voor te schieten', dan is het een handige manier om terug te ontvangen.
hier wordt veel met Tikkies gewerkt, vooral op t werk. Als we bijdragen aan een cadeau voor bijvoorbeeld geboorte of huwelijk bij een collega, krijgen we een Tikkie van 1 of 2 euro. Klein bedrag, maar je kunt ook niet verwachten dat de betreffende collega 20 x 2 euro "laat zitten" omdat t kleine bedragen zijn. Dat vind ik echt geen probleem! Gaat t om verkeerde zuinigheid bij bijvoorbeeld een vriendschap. ("jij had wijn, dat was 30 cent duurder dan bier, dus ik stuur je nog een Tikkie"), dan heb ik daar wel moeite mee, maar dat is m.i. weer een heel ander verhaal.