Tikkie te veel/te weinig: nou ja, gierigheid te top

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Naar de bioscoop met mijn kinderen. En vriendin van dochter ging mee met haar moeder.
    Ze wilde niks te snacken want had geen honger. In de bios echter vraagt ze aan mijn of ze mijn nachos mag proeven . Tuurlijk. En wat denk je, vreet ze gewoon me bak mee leeg. Helemaal verbaasd
    Daarna haalt ze met kei veel geweld een zak spek uit haar tas en echt tering herrie met die zak uit de kreukels te krijgen .echt schaamde me kapot. Die is dus nooit meer mee geweest naar de bioscoop.

Gelukkig krijg ik nooit rare Tikkies haha . Zelf ook nog nooit een tikkie gestuurd..geven en nemen denk ik dan. Gelukkig zijn mijn vrienden en familie ook zo .

Jo79 vindt dit leuk.
  2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik had gister een paar voorbeelden van hier aan m’n man voorgelezen. Z’n mond viel open. Hij is, net als ik, heel blij dat wij niet zulke mensen in onze vriendenkring hebben. Man heeft er wel een in z’n voetbalteam, maar daar wordt gewoon wat van gezegd.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  3. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Mijn dochter heeft een jurkje aangehad die ik vroeger gedragen heb. Een 26 jaar oud jurkje, nu ligt/hangt het voor de sier in de kamer.

4. Flientje

Flientje Lid

10 apr 2021
    11
    33
    13
    Vrouw
    Ik ben onlangs verhuisd en heb veel huisraad en witgoed weggegeven. In mijn omgeving maar ook via zo'n weggraaihoek op Facebook.
    Zag ik poffedorrie een paar dagen na ophalen mijn weggegeven wasmachine op marktplaats staan! Ik heb een berichtje gestuurd dat ik de situatie niet ken, maar liever had gezien dat de machine gebruikt zou worden en ik het kwalijk vind dat op deze manier iemand die hem écht nodig heeft niet aan bod komt. Geen reactie gekregen. Wat een hufter.

Zeebra, Jackie87, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Dit bedoelde ik in mijn beginpost ook. Met die patat. Zo’n verschrikkelijke hekel aan als mensen dat doen. Als je dan toch iets wil, betaal ik het ook nog voor je maar ga niet mijn eten op zitten eten!

lovewinnie, Zeebra, Jackie87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Iertje doesn't share food!:roflmao::roflmao:

lovewinnie, Spoetnik, Jackie87 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Vroeger hadden wij een vriendin die standaard water dronk maar wel altijd van onze mix drankjes slokjes wilde. Of als je dan een frietje haalde wilde ze niks maar zat wel half je bakje op te eten

Zeebra, Mapje, Gewooniemand en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. TotalBella

Maar had je erbij gezet dat je hem aan iemand wilde geven die het niet kan betalen maar er wel een nodig heeft?

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Nou dit dus :mad:

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  10. Flientje

Flientje Lid

10 apr 2021
    11
    33
    13
    Vrouw
    Nee. Ik dacht toen nog: is toch een stukje moreel besef wat je als mens in een samenleving mag verwachten?
    Hij stuurde overigens bij het meeloten wel een berichtje dat hij echt een wasmachine nodig had.

Zeebra, Marsepein, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. TotalBella

Dat laatste is dan idd lullig, ik snap je helemaal hoor, je hebt iets weggegeven met een bepaalde intentie en hoopt dat t dan bij de juiste persoon komt, ik hou mezelf dan gewoon voor dat diegene het geld hard nodig heeft.

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Vroeger op groepsreis naar een verre bestemming maakten we meestal ons eigen eten klaar, maar soms gingen we uiteten. Ik weet nog wel, een stel wilde samen het goedkoopste gerecht delen. Toen werd voorgesteld om te splitten. Bestelden ze ineens beiden kreeft :S

Kan ook anders op groepsreis. Ik ging een keer met een deel van de groep eten. Zij hadden zin in cocktails, ik niet. Ze zeiden uit zichzelf dat ik dan lekker een duur gerecht kon uitzoeken. Prima oplossing.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Mijn ouders gingen vroeger altijd met vrienden naar Engeland. Een van die stellen presteerden het om elke keer het duurste van het duurste te nemen terwijl zij het niet lekker vond en hij dubbele whisky’s erbij dronk :rolleyes:
    Toen ze wilden splitten, heeft m’n oom er wat van gezegd.
    Dat viel niet zo lekker. Zij had alleen maar wat met haar eten over het bord geschoven en zat te klagen dat het niet te vreten was. Ze waren er zo klaar mee de rest. Uiteindelijk na heel wat drank durfde ze eindelijk iets te zeggen in het Engels. Dat had ze heel de vakantie nog niet gedaan. Aan de ober vroeg ze toen aan het eind van het diner on ‘the building’ in plaats van ‘The bill’ :roflmao:
    Iedereen heeft toen zo vreselijk gelachen: waarschijnlijk om het gezeik ervoor. Zij huilend naar d’r kamer en ze zijn nooit meer mee geweest naar Engeland :roflmao::D
    Was ook niet aardig maar ze had zo lopen zieken over geld en dure dingen dat het wel even genoeg was geweest.

Huismuisie en Gewooniemand vinden dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    :cool:

Bijgevoegde bestanden:

15. Flientje

Flientje Lid

10 apr 2021
    11
    33
    13
    Vrouw
    Op mijn bruiloft kwam een tante van mijn man met haar kinderen de aanhang van drie van die kinderen. Ik kende ze verder niet maar oké. 7 man kan er wel bij en het is feest.
    Alle zeven bleven de avond en namen wat drankjes, een hapje, een taartje, etc.
    Maar nu komt ie; ze gaf een kaartje waar een tientje inzat :roflmao:
    Lekker avondje uit hoor :D

Zeebra en Iertje81 vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat leuk! :)
    En ik bedenk me nu ineens dat ik nog een tijdloos jurkje van mezelf van vroeger heb die zo'n 30 jaar oud is.
    Eerdaags maar eens kijken welke maat het is (ik schat dat we nog een jaar of 1,5- 2,5 moeten wachten, maar wie weet kan het al eerder) :)

Gewooniemand vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat laatste was ook mijn gedachte.

TotalBella vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik bedenk mezelf net dat ik ook 1 vriendin heb die altijd cheaperdecheapskate is! Bij de bios koopt ze nooit wat, maar trekt voor iedereen snoep uit haar tas :roflmao: ... je snapt natuurlijk wel dat ik op het belletje blijf drukken en er lustig op los bestel :roflmao: Is ook altijd van een picknick mand en weet ik veel van thuis allemaal. Ze deelt het uiteraard wel! Maar ik vind het vaak ongepast en ze hebben geld genoeg :|

Iertje81, Indiana en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat ben jij op een barbaarse tijd wakker:p

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja helaas wel en ook weer zo werken :| S2 is tegenwoordig van alles bang en die moest naar het toilet vannacht. Toen kon ik daarna niet meer slapen :rolleyes: Maar even vragen of een patiënt straks een kontje opschuift, kan ik ook even liggen :D

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina