Tikkie te veel/te weinig: nou ja, gierigheid te top

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat ze zoveel aanhang meenemen is niet netjes natuurlijk, al weet ik niet wat op de uitnodiging stond. Maar je kan niet in de portemonnee kijken van mensen. Vind ergens ook een gek idee dat andere mensen meebetalen aan je bruiloft.

Marsepein, citroenrasp, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.197
    1.055
    113
    Vrouw
    Ik vind t dan weer apart, dat je dat blijkbaar niet apart mag vinden. Nee wij hebben het helemaal niet breed, maar zouden echt iets meer geven dan dat. Als je met 7 volwassenen komt, vind ik t ook een beetje vreemd.

zara1983, Huismuisie, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Tja maar dan ga je gewoon met 2 als je weinig budget hebt.
    Als je naar een feest gaat geef je een cadeau of centjes en als je niet veel hebt, ga je dan maar niet met het hele gezin. Dat is een beetje profiteren in mijn ogen.
    Heeft niets te maken met de bruiloft mee betalen maar met beleefdheid in mijn ogen.

Zeebra, S2909, Bellybell en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik persoonlijk ook, zeker ook als ik weet dat de mensen in kwestie weinig geld hebben.

Maar goed de bruiloften waar ik so far ben geweest die zijn allemaal in de achtertuin van het bedrijf of van de ouders gevierd.
    En zelf georganiseerd. Dan pak je nog een extra flesje wijn en leg je nog een extra stukje vlees op de bbq.
    Het kan natuurlijk Flink in de papieren lopen wanneer je op een externe locatie zit waar je aan het eind van de avond de rekening gepresenteerd krijgt.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dus als je weinig geld hebt moet je maar wegblijven van een bruiloft waar je voor bent uitgenodigd? Dat vind ik dan weer een vreemde gedachtegang.

Ik zou zelf overigens altijd wat meenemen of geven. Bij vriendinnen maak ik overigens meestal de foto’s voor ze. Dat scheelt een fotograaf inhuren a 1000 euro. Dus dan ga ik niet nog extra geld geven. Maar anders krijgen ze altijd een fles lekkere wijn van een paar tientjes of iets anders waarvan ik weet dat die mensen het graag willen hebben.

Zxcvb, SAARC, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat je niet mag gaan. Ik zeg dat je niet met de hele hoop moet gaan.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar dat zei ik toch ook al in de eerste reactie, dat ik met al die aanhang komen wel wat vreemd vind ;)

8. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.187
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahahaha ships dan ben ik net zo'n cheapskate als je vriendin :D
    Ik vind de bedragen in de bioscoop vaak zo idioot dat ik/ wij ook vaak eerst langs de supermarkt gaan :roflmao:
    Alleen mijn vriend wilt vaak gewoon in de bios halen :rolleyes:

S2909, Marti, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Oh ik las niet netjes en dat is bij ons niet hetzelfde als vreemd. Misverstand dus. Ik dacht dat je het wel nog oké vond .

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohh dit doen wij ook wel eens. En vriendinnen ook. Ik vind die prijzen echt belachelijk in de bioscoop.. Vaak halen we daar wat te drinken en nemen we een zak snoep en een bus pringles van huis mee. Ik wil best iets meer betalen maar niet 3-4 keer het bedrag van wat we in een winkel betalen.

liset22, Gewooniemand, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Maar had je deze mensen ook allemaal uitgenodigd dan? Ik ben bij bruiloften gewend om gericht uit te nodigen, dus zou dan alleen 'oom ... en tante... ' op de uitnodiging hebben gezet, of 'oom, tante en *namen van de kinderen*. Naar een bruiloft gaan waar je niet voor uitgenodigd bent vind ik niet gierig, maar ronduit onbeleefd!

En het bedrag in de envelop staat m.i. los van de uitnodiging..

Zeebra, Gewooniemand, Zxcvb en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ja vreemd, ongepast. Ik vind het sowieso niet echt oke om zomaar met alle aanhang naar een bruiloft te gaan. Maar dat staat los van het soort cadeau of de inhoud vd envelop.

Hier wordt bij een bruiloft of feest altijd wel aangegeven wie er welkom zijn. Dus als mijn ouders worden uitgenodigd door een oom of tante van hun (dus voor mij oudtante oom) dan worden wij als de volwassen kinderen los uitgenodigd, of gewoon niet. We wonen al lang niet thuis en hebben zelf onze eigen aanhang / gezin. Daar zitten veel mensen niet eens op te wachten.
    Maar bij de bruiloft van mn nichtje was iedereen gewoon welkom. Maar daar hebben we dan zelf ook vrij veel contact mee.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    En ja hoor.
    Gister bbq met de buren, spontaan, we hadden in de tuin gewerkt en ze kwamen helpen. Dus iedereen even koelkasten doorgespit en van alles klaargemaakt. Ander stel buren kwam toevallig aanrijden dus hoppa, 2 monden meer of minder kon prima, we hadden alleen niet genoeg bier.
    Dus buurman kratje halen thuis. Iedereen lekker gegeten en gedronken. En ja hoor: buurman tegen zijn vriendin: schat haal jij het bier even uit de koelkast, dan loop ik vast met de kinderwagen naar huis... En ja hoor, het bier werd uit de koelkast gehaald en keurig weer mee naar huis genomen..
    Nouja, we hadden een heerlijke middag en avond met elkaar :)

Gewooniemand en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Dit lijken wel Luizenmoeder praktijken. Ga bijna opzien tegen de basisschool met dit soort verhalen :roflmao:

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Er bijna tegenop zien? Ik zie er tegenop om
    Die reden. :roflmao:

hummeltje5 en Lill vinden dit leuk.
  16. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Hadden buurman en buurvrouw zelf ook eten meegenomen?

Huismuisie vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha ik neem ook wel eens wat mee terug hoor als ik bijvoorbeeld bij de buren ga eten.
    Geen spannend dingen, een halve fles rose, veel plezier ermee uiteraard.

Maar ik neem ook wel eens een hele dure fles wijn mee die ik dan van mn vriend heb gekregen, of een fles champagne. Als we die niet op krijgen, of alleen een glaasje hebben gepakt bij het desert, dan gaat de rest mee terug. Nu vind de buurvrouw dat ook wel vanzelfsprekend. Want ze pakt zo’n fles altijd wel terug uit de koelkast dan.
    Maar andersom als zij een fles wijn meeneemt, dan geef ik hem ook terug als hij niet op gaat.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Whaha dat deden we vroegah ook. Toen we het geld nog bij elkaar moesten schrapen met een krantenwijk.
    Het naar binnen smokkelen van drinken en iets te knabbelen, wat dan al een uitdaging op zich. Je werd namelijk gewoon gecontroleerd bij de ingang. :D

hummeltje5 en Indiana vinden dit leuk.
  19. Novi

Novi Niet meer actief

In dat geval zou ik die speciale fles wijn schenken als er visite bij mij komt. Ik zou zelf niets mee terug nemen. Alleen als de ander aangeeft dat zij het niet meer gaat drinken/eten.

Vergeten vindt dit leuk.
  20. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Stel dat ze de buren waren die even aanschuiven en alleen een bak bier meenamen. Wél 'gratis' van 2 stellen mee eten en hun halve krat bier mee terug nemen vind ik dat wel vreemd. Ik vind dat overkomen als ik eet wel van jou mee maar ik gun jou mijn biertje niet.

Neuzeke en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina