O ja dat had ik idd. gelezen maar was ik al weer vergeten (stond volgens mij niet in de laatste post). Dan snap ik idd. meer waarom het gegooid wordt op gierigheid.
Op zich vind ik geld en cadeau vragen wel wat overdreven maar mss is dit bij jullie de gewone manier van werken? Dan vind ik dat een prima regeling. Een cadeau van 7 euro heb ik nog nooit gegeven en hebben onze kinderen nog nooit gekregen op hun verjaardag. De bedragen die wij geven aan verjaardagen van kinderen uit de familie liggen een pak hoger. Bij andere families zal dit mss normaal zijn ? Ik vind het dus niet gierig maar ook niets met uw hormonen te maken want we weten niet hoe het er anders aantoe gaat.
Ik vind het persoonlijk dan weer gierig om voor een kind van 4 geld te vragen . Kids willen gewoon cadeautjes en snappen niks van geld. Ik denk dat ze blijer zijn met veel kleine pakjes dan 1 groot cadeau.
Ik vind een duplo setje van 7 euro helemaal niet klein. Dat is bij voorkeur het bedrag voor een cadeau voor een kinderverjaardag. Als je graag geld wilde en iets kleins dan denk ik aan stoepkrijt of een bellenblaas... En die 900 euro voor een collectors item.. dat mag jij onzinnig vinden maar het is hun geld en hun keuze toch dat is totaal niet gerelateerd aan het cadeau. Mss hadden ze hier ook al lang voor gespaard. En mss ook niet, lekker interessant
Wij hebben al een paar keer een groot cadeau in delen gehad. Vorig jaar wilde dochter de Harry Potter serie, wij hebben de boeken in 1 keer gehaald zodat het een mooie set was, en iedereen gaf een boek. Zoon heeft weleens een houten treinset met extra onderdelen van iedereen gehad, dat waren ook allemaal losse pakjes maar uiteindelijk 1 door ons geregeld ding. In mijn ervaring kunnen jonge kinderen juist ook weer overrompeld raken door een veelheid aan kadootjes, en wij houden van mooie dingen liever dan prulletjes. Er wordt dan ook regelmatig iets samen gegeven op kinderverjaardagen. (Wij zijn met een grote familie, dus meerdere pakjes zijn er uiteindelijk altijd wel) Ik houd overigens een budget van ongeveer 20 euro aan voor neefjes en nichtjes. Dat geeft ruimte om iets moois te zoeken, maar houdt het nog wel leuk. Een van de nichtjes werd 8 en was zelf aan het sparen voor iets, die was juist weer wel erg blij met een mooi ingepakt bankbiljet.
Eens Bij m’n moeder kijken m’n zus en ik niet echt naar geld, maar bij onze kinderen doen we altijd 25 euro per kind. Kan ook 30 zijn of 20 als ze iets materieels willen hebben, maar vragen ze geld: dan altijd 25. Ik hou van zulke afspraken. Ook geen gezeur daardoor.
Nope, wij en de andere buren hadden al het vlees, vis, brood, salades enz geregeld. En ook speciaalbier, toen dat op was zij zijn hun eigen bier gaan halen.
Het slaat ook nergens op eigenlijk, niemand die dat doet. Maar ik had en heb gewoon zelf heel veel zin in chocola. Waar het hart vol van is...
Het gaat om de combinatie van vorige keer (zie eerdere post). Toen werd een door ons meegenomen fles bubbels dicht in hun koelkast gelaten en onze ongebruikte champagneglazen kregen we wel mee terug, onze nog halve krat werd leeggedronken en het statiegeld door hen geïnd ipv netjes terug gegeven. deze keer regelden wij het vlees, kolen, salades, vis enz. Het speciaalbier hadden ze al op toen hij thuis dan maar bier ging halen. Maakt mij niet uit of iemand zijn biertjes laat staan of mee terug neemt, maar het zijn wel steeds dezelfde die voor alles tikkies versturen maar zelf niet aanbieden bij te dragen.
Dan zou ik vooral vallen over het feit dat ze in eerste instantie niet even die krat bier zijn gaan halen. Voor het speciaal bier open ging.
Ah die 'vorige keer' heb ik gemist dan . Ik las deze post als los verhaal, ik onthou niet van iedereen alle vorige posten . Ook stond er niet heel duidelijk dat ze aan het eten niet mee 'verzameld' hadden en er al speciaalbier gedronken was van anderen . Vandaar dat ik het niet zo vreemd vond. Met de rest van het verhaal erbij komt het zeker anders over .
Of je geeft het gewoon aan in Jip en Janneke taal wat je graag wil van de ander. Volgens recent voorbeeld; kunnen jullie voor nu het bier regelen? Niets gaat zo vreselijk lopen irriteren als onuitgesproken verwachtingen. Dat is wat ik voornamelijk zie gebeuren. Men heeft een verwachting van de ander en voldoet deze niet, dan verzinnen we er allerlei mooie termen voor, zoals gierigheid. Mijn bijdrage hier ging over tweedehands spullen op internet: de hoofdprijs vragen voor een paar schoenen die dan nog wel " even gewassen" moeten worden. Het gebeurt vast met de beste bedoeling, maar ik zit zelf niet zo in elkaar.
Als je tegen die mensen zegt: ‘kunnen jullie voor nu het bier regelen?’ ben je nog niet helemaal helder en duidelijk natuurlijk. Want als ze het letterlijk nemen, dan kun je dat ook opvatten als ‘nu is nu en als we naar huis gaan neem ik het weer mee’ Dan moet je beestjes bij de naam gaan noemen en zeggen dat je het niet leuk vindt dat zij hun bier wel meenemen naar huis en dat je het niet leuk vindt dat dat andersom niet zo is. En dat is soms lastig en proberen mensen, heel mens eigen, te vermijden. Gewoon, omdat the fuss nou ook weer niet zó groot is maar je er wel even lekker over wil klagen. En dat mag ook. Maar om nou te zeggen dat er in dit Topic termen verzonnen worden onder de noemer gierigheid, nee dat vind ik veel te kort door de bocht. Soms zijn mensen echt heel gierig en dat heeft niets met jou als persoon te maken hoe je iets wel of niet communiceert.
Ik denk dat ik de volgende keer direct aan hun bijdrage zou beginnen, dan hoef je er niets van te zeggen en hebben ze ook hun steentje bijgedragen
Ik weet niet of het per sé gierig is. maar een kennis van mij als ze jarig is( of zoon of man) maakt ze zo een online lijstjes met cadeaus die ze graag wilt. Maar al die cadeaus zijn niet onder de 50-100 euro en lopen vaak op tot 300. Je zou kunnen zeggen dat je bepaalde cadeaus samen doet met iemand anders. Staan echt suggesties op als een nieuwe fiets voor de kleine, een nieuwe Google home nest en ga zo maar door. Misschien dat het normaal is hoor, maar het verbaast mij altijd omdat ik het andersom nooit zulke dure cadeaus zou vragen.
Zou t niet perse gierig noemen, wel heel bijzonder. Maar misschien zijn ze van huis uit dat gewend?? Ik weet het niet. Ik zou ook niet zo'n lijstje maken, maak meestal een lijst met cadeautjes van 5 tot zegmaar 30 euro. Dan kan iedereen zelf kiezen wat ze kunnen en willen uitgeven.