Ja precies gierig dekt de lading niet zo. Van huis uit komen ze allebei uit een gezin waar ze het niet overdreven breed hebben gehad. Echter andersom krijgen we echt niet zulke cadeaus van ze. Maar dat komt ook omdat ik dat echt niet zou vragen aan ze. Ik vind het anders als er met bijv een grote groep vrienden één groot cadeau wordt gekocht.
Überhaupt een lijstje voor jezelf Wij geven elkaar een fles wijn die we direct koud maken We zijn te oud voor kadootjes en met te veel vrienden. Mocht mijn partner meelezen....in jouw ogen ben ik NOOIT te oud voor kadootjes hè!
Maar geef je dan ook iets van het lijstje? Iemand kan prachtig dure dingen erop zetten maar als dat niet overeenkomt met de werkelijkheid ga ik dat dus echt niet aanschaffen.
Hahaha nee we spreken misschien af met vrienden dat we samen 1 groot cadeau geven. Of geef haar gewoon een waardebon bij de winkel waar ze het kan kopen kan ook te gek hahahahah
Maar misschien is dit het lijstje wat ze voor zichzelf bij houdt gedurende het jaar, van dingen waar ze voor wil sparen? Volgens mij zijn er genoeg mensen die dit doen. Dan lijkt me een bon voor die winkel toch prima? Ik vind geld geven 'om het geld geven', (voor de boodschappen ) ook minder leuk dan wanneer ik weet dat iemand spaart voor bijvoorbeeld een nieuwe cameralens. Dan schrijf ik zoiets erbij op de kaart, of verpak met geld in dat 'thema'. Ik snap dan wel dat ze niet verwacht dat ik die lens voor haar koop...
hahahaha nee het is echt helaas een cadeau lijst van dingen die zij graag wilt krijgen voor haar verjaardag/ babyshower/ bruiloft noem maar op. Dus je vraagt weet je wat te vragen voor je verjaardag? Dan krijg je gewoon zo een link van lijstjes.nl en daar staat dan de link van het cadeau en die kan je dan afstrepen als je het hebt gekocht. Ik doe er niet aan mee en vraag ook niet meer wat ze wilt, want dan kan ik het ook een beetje verwachten.
In Amerika is dat heel normaal. Een registry heet dat. Hele winkels die daarop ingericht zijn. Die heb je voor bruiloften en baby showers. Geen idee of die ook voor verjaardagen worden gebruikt. Typisch cultuurverschil denk ik. Is je vriendin Amerikaans of staat ze dicht bij de Amerikaanse cultuur?
Nee gewoon Hollands. Maar dat is niet waar ik over heen val hoor, dat ze zo een lijstje maakt. Ik val er meer over het feit dat haar cadeaus beginnen vanaf 50-100 euro en oplopen tot 300 of meer.
Nou. Vind het niet raar. Ik geef liever 1 ding wat echt gewenst is ( met meerdere mensen ) of een cadeaubon voor de winkel waar het gekocht kan worden dan iets waar ze niks aan hebben. Dat is pas zonde geld.
Ik vind het persoonlijk wel raar, om zo een duur cadeau te verwachten, vooral omdat ik weet dat het niet per se haar intentie is dat we het met meerdere kopen. Maar dat mag natuurlijk allemaal, er iets anders van vinden
Ik denk te lezen dat jij de lijstjes ansich niet zo raar vindt maar de hoogte van de kadoos? En daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vind zulke prijzen echt bizar
Maar als je enkel die dingen weet. Ik zou het totaal geen probleem vinden om dat dan gezamenlijk te kopen en anders een cadeaubon van de desbetreffende winkel. Soms weet je gewoon echt niks. Moet je dan onzin dingen vragen omdat deze €15 zijn? mij vraag overigs zelf nooit iets, maar vind bovengenoemde niet vreemd.
Ja maar dat breng je dan toch anders? Dan zou ik zoiets zeggen als: ik ben aan het sparen voor dat en dat servies, dus een cadeaubon van de Kookwinkelclub (whatever) zou heel fijn zijn... Dat is toch veel minder opdringerig en geef je aan dat je niet verwacht een cadeau van heel veel geld te kopen. Ik zou het niet durven zo'n lijstje te maken
Dus om dat je geen kado onder de 200 euro kan bedenken moet iemand dat maar geven? Want samen doen was niet bepaald het idee. Zoals erbij staat.
Moet? €200? Je maakt er behoorlijk je eigen verhaal van.. er staat vanaf €50 en je moet helemaal niks hoor In ieder geval. Ik vind het in ieder geval geen probleem en wel handig. Maar wij doen ook vaak cadeaus samen met andere zodat we iets geven wat diegene echt wil, wellicht dat dat hè tis ;/)
Ojee wat een bedragen voor verjaardag cadeaus allemaal. Hier de afspraak een kleinigheidje van ongeveer 15 euro voor vrienden en hun kinderen en voor de achterneefjes en nichtjes. Voor zus, zwager en ouders geven we wel meer uit maat dat komt niet boven de 50 euro. En wil iemand iets duurders dan geven we geen cadeau maar gewoon geld zodat diegene zelf wat kan kopen. Heb zelf een keer gehad dat mijn vriendin met gezin niet wilden komen omdat ze geen geld hadden voor een cadeautje. Compleet van de pot gerukt natuurlijk, gewoon komen, dat jullie er zijn is veel belangrijker dan een cadeau. Ze zijn gekomen en de kinderen hadden niet eens in de gaten dat ze geen cadeau kregen, waren veel te druk met spelen
Ik ook. Ik vind het heel hebberig overkomen. Ik ken ook iemand die maakt dan hele vage lijstjes. Staan alleen maar hele dure dingen op en dingen zonder prijs. Die zijn dan vaak ook heel duur. Sorry hoor maar iets van 350 euro op je lijstje zetten? Het gaat er toch om dat mensen op je verjaardag komen en dat het gezellig is? Niet dat je zo duur mogelijke kado''s binnen krijgt. Ik maak zelf voor de kinderen wel online lijstjes. Gewoon voor het gemak, Kom dat veel mensen het prettig vinden om niet ver te hoeven zoeken. Maar ik zorg er altijd voor dat er kadootjes op staan voor een paar euro, onder de 10 euro en onder de 20 euro. En heel weinig wat duurder is. Ik hou dan tussendoor ook in de gaten of er genoeg kleinekadootjes op staan. Zo leren mijn kinderen ook meteen dat het niet normaal is om van iedereen enorme kados te verwachten.