Ja vreselijk he. Toen hij het vertelde dacht ik dat hij me voor de gek hield. Maar het is toch echt waar.
Voordat ik hier terecht kwam had ik dat ook niet met vlinders, sterretjes en regenbogen. Ik vermoed 95% van de mensen niet. Velen vinden een regenboog gewoon mooi symbolisch maar om totaaaaaal andere redenen. Soms best wel verwarrend. Hier eigenlijk weinig van dat soort taferelen. Wel een paar fans die uren t internet afstruinen om iets 30 cent goedkoper te krijgen. Hallo wat kost je zoektijd wel niet?!? Of dat er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd. Waarbij 1 niet betaald had, die zat ineens in t buitenland kogels te ontwijken voor zn werk. Ik was dat gezeik zo zat dat ik t maar overgemaakt heb. Heb t ook nooit aan m teruggevraagd, we waren al blij dat hij weer veilig en heelhuids retourneerde. Maar ik vond t bedrag wel bezopen gezien de genodigden, want wij weten dat die het gewoon niet heel ruim hebben (meerderen op bijstandsniveau bijna) en hoeveel impact dat heeft op hun. Gezellige avond had ook voor minder gekund. Dus toen ik maar met tegenzin aangaf waar ik ineens zo boos om was (het bedrag) voelde ml zich echt behoorlijk klote want HIJ had dat ook echt niet gewild. Maar geen van beiden waren er vooraf bij betrokken, wij werden in t duister gehouden wat dat betreft. Later nog nagevraagd in de hoop dat er nog iets van een "leveling" in zat ipv totaalprijs per kop...nope. Plaatsvervangende schaamte...werkelijk waar.
Ik was uit eten met een vriendin bij een pannenkoekschip. Het was niet mogelijk om de rekening te splitten, dus toen stelde mijn vriendin voor om het voor te schieten. Ik weet het exacte bedrag niet meer, maar laten we zeggen dat het €12,52 was. Ik wilde haar contant €12,50 geven. Ze nam het aan, keek er even naar en gaf het me toen terug met de woorden: ‘Maak het maar over, dan schiet ik er geen 2 cent bij in.’
Cordon Green Housewares - 5L Deep Fryer Pot Chip Pan with Pyrex Lid and Basket - Black Enamel: Amazon.co.uk: Kitchen & Home Ik heb zoiets als frituurpan. Kost geen moeite om schoon te maken. Kan ook in de vaatwasser maar die heb ik niet.
Deksel er af. Het deksel is eigenlijk alleen om op te bergen. Houdt stof enzo uit de olie als je de olie meerdere keren gebruikt.
Toen ik nog in Hoorn werkte, haalden we op vrijdagmiddag altijd broodjes bij de slager. Kostte ook geen reet: iets van 2,50 een broodje. Ik ging altijd halen met mijn beste collega. En heel veel zeiden dan: ‘O, maak ik zo even naar je over’ Was nog geen tikkie in 2012. Nou, altijd dezelfden die dat niet deden. Schijtziek werd ik ervan: op een gegeven moment heb ik een mail gestuurd met: ‘ik wil best voor iedereen broodjes halen maar dan neemt iedereen op vrijdag cash geld mee. Ik ga het NIET (ook echt die letter dikgedrukt in m’n mail ) meer VOORSCHIETEN Moest je kijken hoe hard iedereen geld meebracht
Ik kan sowieso een boek schrijven over rare acties van hem! Hij is nog steeds een anekdote die tijdens vriendinnen avondjes naar boven wordt gehaald omdat mijn vriendinnen hem ook zo vreselijk vonden
Ik sluit me hier bij aan. Mijn oma heeft jarenlang echt heel zuinig moeten leven, nadat opa overleed kon ze in principe "los gaan" als ze wilde, maar na al die jaren lukte dat haar niet meer. Zelf hebben wij ook periodes gehad dat we amper geld hadden voor boodschappen dus dan kochten wij geen dingen als een ijsje buitenshuis. Omdat dat in mijn ogen gewoon heel onnodig was en ik voor dezelfde prijs een hele doos ijsjes kan kopen in de winkel (Ik haal dit specifieke voorbeeld aan omdat ik dus wel eens te horen kreeg dat dat gierig is...). Zolang je iemands situatie niet kent is het gewoon moeilijk om een oordeel te vellen over diegene. Maar ondanks de situatie destijds waren wij wel altijd gastvrij. Dat is gewoon iets wat erbij hoort en kan me er niks bij voorstellen als ik dingen lees over een tikkie sturen vanwege een bbq aan mensen die je zelf hebt uitgenodigd Maar ja, ik zocht dus zeker wel uit waar een bepaald product het goedkoopste was. En natuurlijk zijn veel dingen cultureel bepaald. Waar ik woon is gastvrijheid echt een dingetje en dan maakt het op zich niet uit of je nou arm of rijk bent. Sterker nog, ik merk hier vaak: hoe armer iemand is hoe vrijgeviger. Mijn gierige actie van gisteren was trouwens dat ik een hele stapel tweedehands mooie kleding kocht voor (omgerekend) 3 euro
2de hands kopen is niet gierig maar slim . Ik gaf gisteren een grote stapel weg op een lokale Facebook pagina. Toch verbazend hoe snel gratis spullen weg zijn . Verder komen gierige acties bij ons net vaker voor in de kringen die het zeker niet slecht hebben (zachtjes uitgedrukt) en net niet bij de mensen waar het allemaal wat stroever loopt.
Wij werden uitgenodigd voor het avondeten bij mijn oom en tante. Man kreeg een b merk bier en mijn oom ging aan de Heineken. We kregen opgewarmde macaroni, dat was van twee dagen geleden, maar zonde om weg te gooien. (Vind ik ook btw, maar niet als ik gasten krijg) Als toetje kregen we van die pudding uit een bakje, ook niks mis mee, maar zij hadden voor zichzelf iets heel anders, iets van crème brulee ofzo. Ja dasr hadden ze er maar twee van. Nou ja, volgende keer eten we eerst even thuis Op onze bruiloft kregen we van een gezin,(twee volwassenen en twee kinderen van in de twintig) een envelopje met allemaal muntjes op de kaart geplakt. Was €2,50. Ach ja, t was wel een mooie kaart Haha.
En ook @Vero0504 Als je de voorstelling had gezien, had je er geen twijfel over dat t zo bij een altaar had kunnen staan. Werkelijk iedereen stond stil erbij en zei: o jee... eh bijzonder... waarop mijn moeder zei: ja toekomstgericht he? Kunnen we altijd een keer gebruiken. Ze kreeg van bv haar zus te horen dat t leek of ze al dood waren. De regenboog staat bij mij ook niet voor de dood hoor, maar zoals mijn broer t had bewerkt incl hele vervaagde foto's van mijn ouders hoog in de neppe regenboog, met een vreemd weilandje eronder met rare nepbloemen en vlinders was, op printerpapier in slechte resolutie was t echt heel erg fout (En werkelijk hilarisch) T was het hele tafereeltje dat iedereen, behalve henzelf, deed denken aan een eerbetoon aan overleden ouders (Die kop van mijn moeder toen ze het uitpakte en beleefd bleef was echt goed waard hahahaha) Beetje t idee van: ik zet een leuke foto van mijn moeder neer vs ik zet dezelfde foto van mijn moeder neer maar dan omringt door kaarsjes en een ketting van haar ervoor. T laatste tafereeltje zal men doen vermoeden dat er iets is met haar, terwijl t eerste niets duidelijk maakt maar ook gewoon een leuke foto kan zijn. Mijn ouders kregen t laatste tafereeltje als t ware maar dan voor zichzelf haha en mijn broer zag t niet.
  ik had ter plekke de gehele rekening voldaan en gezegd dat dit de laatste keer was dat wij samen hadden gegeten. En waarschijnlijk ook de laatste keer dat wij elkaar hadden gezien.