Tiktok mobiel enzovoort

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dettol, 3 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    #21 Lisa280887, 3 aug 2020
    Laatst bewerkt: 3 aug 2020
    Ik had kleuters van 4/5/6 die al een tiktok account hebben. Sommige onder toezicht van ouders en de gemaakte filmpjes staan privé. En anderen met weinig toezicht en alles openbaar.

TikTok kan heel leuk zijn voor kinderen maar wel echt onder toezicht! Er staat een hoop 18+ materiaal op wat echt niet voor die kleintjes is. Ook weet je nooit waar je openbare filmpje terechtkomt.

Eigen mobiel op die leeftijd vind ik persoonlijk echt veel te vroeg.

citroenrasp en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste heeft sinds vorige zomer een mobiel (oude telefoon van papa), in eerste instantie puur vanwege het reizen met de bus naar school. Sinds de kerstvakantie ( zo ongeveer) heeft ze, naast instagram, een tiktok-account, deels omdat ze het zelf erg leuk vindt, maar vooral omdat het gros van haar klasgenoten ook tiktokt. Hier houden we wel toezicht op.

Sinds een maand of 2 heeft ze een nieuwe telefoon (bij elkaar gespaard) en is de oude telefoon doorgeschoven naar de jongste van 9. Eigenlijk een beetje tegen de afspraken in, ze zou pas een telefoon krijgen wanneer ze naar het VO gaat, maar dat betekent dat zij nog 2 jaar moe(s)t wachten. Deze is wel zonder simkaart, dus ze kan alleen thuis op de wifi spelletjes doen en in de auto offline spelletjes.

2 jaar geleden hebben ze beide een tablet gekregen met Kerst, hierop had ik een familylink account op geïnstalleerd. Oa om schermtijd te beperken, maar ook het eea op internet af te blokken op leeftijdsgebied.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hebben ook geen huistelefoon.
    Nu is C nog jong en heeft geen eigen telefoon en is nooit alleen thuis.
    Maar ik heb had geleerd hoe ze oma en papa kan bellen zonder mijn telefoon te ontgrendelen.
    Dit omdat ik doordeweeks alleen met ze ben en stel dat er iets gebeurd met mij.
    Regelmatig belt ze nu zelf papa zonder dat ik der hoef te helpen
    Ze weet ook hoe ze 112 moet bellen als papa en oma niet opnemen en dat dat alleen mag als er iets met mama is of als er brand is oid.

Youtan en Dettol vinden dit leuk.
  4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee dat vind ik ook veel te vroeg hoor.
    Hier vanwege school dus met 10 een mobiel gekregen. Hadden we in NL gewoond, dan had ze m waarschijnlijk ook pas met 12 jaar gekregen.

Dettol vindt dit leuk.
  5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    ik ben "ietskes" ouder, klein beetje maar..... (46) maar leef onder diezelfde steen hoor.....

Dettol en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Mobieltjes ja. Vanaf een jaar of 12 mogen ze daarmee ook op social media zoals instagram en Facebook, maar tik tok komt er hier niet in, vind het helemaal niks en de beveiliging is idd belabberd. Bovendien zie ik niet zo goed in waarom ik dochter filmpjes zou laten kijken van meisjes die in hun bikini allemaal dansjes doen, heb toch liever niet dat ze dat na gaat doen.

Dettol en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    De meeste filmpjes zijn niet van meisjes in Bikini die een dansje doen... Het zijn gewone filmpjes met dansjes, maar ook met slijm maken of tye dye of grapjes... een enkele keer kom je iemand in bikini tegen nu in de zomer.
    Kijk zelf eerst eens een keer voordat je er iets vunzigs van maakt.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Mijn oudste zoon had het, die kon er meer dan genoeg vinden, wat ik vanuit zijn oogpunt als puber helemaal snap, maar ik vind het dus niet geschikt voor mijn dochter (en zoon vond het zelf stom worden). Waarom voel je je zo aangevallen joh, kan jou het nu schelen hoe ik erover denk.

tuc vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.855
    19.010
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze via googlen op heel wat anders uitkomen dan wat ze kunnen zien op tiktok.

GossipGirlxoxo en Youtan vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Het ligt aan je algoritme. TikTik ‘kiest’ als het ware dat wat jij ziet. Geloof me, er is echt een heleboel daarop wat niet voor kinderogen bestemd is! En dan heb ik het niet over meisjes in bikini die dansjes doen....

Youtan vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Zien ja. In contact komen met niet. Nu zijn de regels aangescherpt geloof ik, maar toen het nog musically was kreeg mijn zoon dus ook berichten van wildvreemden, die bovendien konden zien waar hij woonde.
    Nee dank je. Ook niet nu het is aangescherpt.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Klopt. Dat was maar een voorbeeld, maar er staat ook genoeg 18+ materiaal op.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.855
    19.010
    113
    Vrouw
    #33 Neuzeke, 4 aug 2020
    Laatst bewerkt: 4 aug 2020
    IMG_20200804_111742.jpg
    Hier is er van tiktok nog maar een jaar sprake dus mss dat je het nu idd veiliger kan instellen.
    Je kan het account privé zetten.
    Als je het aanmaakt staat het openbaar en dan kan je zelf aanpassen.
    Ook moet je zelf aanduiden of je het wil toestaan dat mensen u vinden, samen duet opnemen, contact met u kunnen opnemen en mss nog wel andere zaken die ik nu niet direct kan benoemen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.458
    113
    Ja dat kon eerder niet, begreep al dat het nu wel kan idd, maar dan nog vind ik het niet nodig dat mijn (jonge) kinderen daarop zitten. Net als dat ze niet onbeperkt toegang hebben tot YouTube of Google of dat de oudste geen geweldadige videospellen mag spelen.
    Ik wil hier ook geen discussie over beginnen, maar zeg alleen dat ik het niet nodig vindt (zeker niet op die leeftijd), omdat ik vind dat er ook dingen naar voren komen die ik niet gepast vind. Wat een ander doet maakt mij echt niet uit.

tuc vindt dit leuk.
  15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Klopt, dus zolang mijn dochter slijm, tye tye en Meisje djamilla en de zoete zusjes etc volgt, komen er weinig of geen bikinifilmpjes voorbij. En het is ook zeker geen site om ze onbegeleid en ongecontroleerd op los te laten. Je kan kinderen sowieso niet onbegeleid het Internet laten ontdekken en altijd het gesprek erover open laten.

16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mee eens. Maar er zijn er genoeg die zonder toezicht erop zitten en daar had ik het over :)

Youtan en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.855
    19.010
    113
    Vrouw
    Maar die zitten wss op internet ook zonder begeleiding en googlen er maar op los en kunnen alle you tube filmpjes bekijken en hebben op hun 10 mss al een Facebook account met 1000 vrienden, terwijl dat op die leeftijd nog niet de bedoeling is.

Of tiktok met filmpjes van 15, 30'of 60 seconden dan het grote gevaar vormt?

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja zeker leuk maar wel met mate. Niet de hele dag. Ook gewoon lekker spelen, rennen, klimmen enz.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

20. GossipGirlxoxo

Kun je de zoete zusjes ook vinden op tiktok? Zal mijn dochter leuk vinden. Hoe het hier gaat is dat ik een dansje opzoek en kijk en het daarna aan dochter laat zien en daarna geeft ze mijn telefoon terug zodat ik het volgende filmpje voor haar kan zoeken.

Youtan en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina