Tiktok mobiel enzovoort

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dettol, 3 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Vast niet het grote gevaar. Maar bijvoorbeeld zoek maar eens op de #kinktok. Of allerlei trends die flink seksueel getint zijn.

Sowieso is het belachelijk dat kinderen zonder toezicht op internet mogen. Dan zal google inderdaad een groter ‘gevaar’ zijn.

GossipGirlxoxo en Dettol vinden dit leuk.
  2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.991
    4.008
    113
    Mijn dochter van 8 wil ook heeeel graag tiktok, maar dat mag ze echt nog niet.
    Sowieso niet gezien haar uitspraak van een tijdje geleden dat het haar "juist heel leuk" leek dat iedereen op de wereld haar filmpjes kon zien... Ehhhh....
    Toen had ze gehoord dat je je account op prive kunt zetten en dat dan niet iedereen het kon zien. Dat is in principe zo. Maar jouw "vrienden" kunnen jouw filmpje wel weer delen en dan openbaar.... en dan heb je er zelf niks meer over te zeggen.
    Een filmpje maken is best leuk af en toe. Maar ik vind die dansjes (of het nou in bikini is of in een overall) best wel provocerend. Gedrag wat mijn dochter meteen overneemt (zoals ook met dat overdreven gedoe van die vloggers) en wat ik zeker niet vind passen bij een meisje van 8. Groep 8 vind ik een mooi moment voor een eigen mobiel en daar hoort dan ook toegang tot bepaalde apps bij, maar zeker eerst nog onder toezicht.

Dettol, tuc en suus1983 vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Op de leeftijd die jij noemt: nee en nee.
    Mobiel met hun verjaardag in groep 8 en dat blijf zo. De oudste telt de weken af nu:roflmao:
    Tiktok vind ik al helemaal niks. Ik vind het ook helemaal niet creatief oid. Op de camping ook kinderen die hele dagen rondlopen met een mobiel en filmpjes maken. Mijn kinderen willen zelf beiden niet op film en konden dus met veel kinderen niet spelen omdat die overal filmpjes van maken. Ik vind dat niet gezond hoor.

Dettol vindt dit leuk.
  4. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik ben blij te lezen dat er meer zijn die nog een hele poos wachten met
    Mobiele telefoons en tiktok

Wij houden de leeftijd van groep 8 dus ook gewoon aan

Zonnebloem92 en Hopmarjanneke vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Hier heeft onze dochter altijd een oude mobiel van ons gehad ( groep 6) zonder abonnement. Vorig jaar heeft ze van haar verjaardags geld + geld dat ze gespaard had een nieuwe gehaald ( nog steeds zonder abonnement).

Ze had tiktok , ik ook zodat ik alles in de gaten kon houden. Ze baalde want .... uit haar klas had veel meer likes. Het verschil die van haar stond privé en wij hanteren de regel alleen mensen accepteren die je ook echt kent, die van haar klasgenoot stond openbaar. Tja het spijt me het is geen wedstrijd, ook al voelt het wel zo.

Toen op Ned 3 , samen met haar een aflevering van Help mijn borsten staan online ( Ned 3) gekeken.

Paar dagen later las mijn man iets over dat tiktok veel gegevens van je telefoon afhaalde en dit zou doorspelen aan China ( weet niet of het waar is)

Daarna heeft mijn dochter besloten tiktok te verwijderen.

Youtan, GossipGirlxoxo en Bloem2310 vinden dit leuk.
  6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor... Hier net zo ouderwets.

Ze heeft een tablet en dat vind ik zat. Tiktok had ze (mocht van papa :mad:) op de tablet staan naar nadat ze 1 keer verklaarde dat ze OOK een crop top wilde (6 jaar is ze!!) heeft ze het er van mij af moeten halen. Helaas mag ze het hij haar vader dan wel maar die heeft het op zijn telefoon staan geloof ik. Hier in huis iig geen tiktok.

Ik heb altijd geroepen dat ze een mobiel krijgt als ze naar het middelbaar gaat of iig hoog in de bovenbouw basisschool, maar ik kijk nu naar of ze de verantwoordelijkheid aankan. Maar vooralsnog niet!

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vroeg ze echt letterlijk om een crop top? Of om een topje met blote buik? Niet dat het relevant is mbt tiktok trouwens maar vind het bijzonder als een 6 jarige al weet hoe dat heet! En zei ze ook echt dat ze dat wilde omdat ze dat had gezien op tiktok ofzo? Ik zou daar ook wel van schrikken als mijn kleine meisje dat zo zou vragen.

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahaha oh ik heb er zat gezien van die leeftijd die het weten:roflmao: en eentje die helemaal in TikTok kleding naar school kwam. Kleding met het logo erop enzo. 6 jaar. Haar filmpjes staan overigens wel allemaal privé. Dat dan weer wel.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Ik heb er dus zoveel verstand van dat ik niet eens wist dat er tik tok kleding bestaat :eek:
    Is dat dan ook per definitie dus een crop top? Hoe ziet tik tok kleding eruit? :roflmao:
    Ik weet nu wel zeker dat ik het met dochter op de manier blijf doen zoals we het nu doen. Ik zoek op haar verzoek een dansfilmpje, kijk of het een leuke is en daarna mag zij kijken. Zou echt letterlijk in shock gaan als mijn dochter om een crop top zou vragen. Moet er niet aan denken!! Ken ook geen andere kleuters die wel dat soort kleding dragen trouwens.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee echt crop top. En van Tiktok. Want dat had ze gezien op een van die filmpjes. Geen idee wat ze dan keek. Ik schrok ook toen ze me.dat midden in de keuken mededeelde. En daarom is tiktok van dr tablet.

Heb met m'n ex gepraat en uitgelegd dat ik haar gewoon te jong vind hiervoor maar hij heeft daar een andere mening over. En zijn motto is "je hebt geen reet te zeggen over mij en wat er hier gebeurd"... Dus die discussie is zinloos. Dus heb ik het gesprek met mijn dochter gehad en die snapt wel waarom ik het niet wil.

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahah ik wist ook niet wat ik meemaakte hoor! Sowieso dat kleuters (ook 4-jarigen) tijdens een speel-werkles tiktok dansjes gingen oefenen!:roflmao:

Maar de kleding die dit meisje aanhad: het was een shirtje en wijd uitlopende mouwen. Geen crop top haha! Wit met het logo groot op de voorkant. De broek was een soortf flared broek. Zwart met een print van het logo.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Das toch triest??? Ik weet dat er kindjes in haar klas tiktok hebben. En daar komt ze ook wel eens mee "ja maar die en die heeft ook tiktok". En dan zeg ik echt heel ouderwets "dat zal maar daar heb ik niets mee te maken" en dan leg ik uit waarom.

Maar als ze dan terugkomt van haar vader kent ze weer 1 of 2 nieuwe dansjes of een liedje dat ze op tiktok heeft gehoord.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Triest vind ik persoonlijk een groot woord. Ik denk vooral dat ouders soms geen idee hebben wat ‘normaal’ is voor een bepaalde leeftijd. En daar of heel eigenwijs is blijven of niemand vertelt ze van hoe en wat.

Persoonlijk vind ik het niks hoor. Kinderen zo jong op TT. Al blijft het lastig. Groepsdruk is een lastig iets en de maatschappij veranderd enorm. In de klas leer ik ze bewuster te worden van het feit dat die filmpjes op internet staan en dat niet iedereen goede bedoelingen heeft. Dat ze voorzichtig moeten zijn online. Enzovoorts.

Als iemand dan perse zijn/haar jonge kind erop wil hebben prima. Jouw kind, jouw keuze. Maar leer je kind wel bewust ermee om te gaan en hou dit goed in de gaten.

Jammer dat jij en je ex hier niet op 1 lijn in liggen! Kan me voorstellen dat het je enorm kan frustreren...

14. GossipGirlxoxo

Jeetje dat is wel echt een rot situatie met je ex. Lijkt me heel moeilijk als iemand zo lijnrecht tegenover je staat met zulke dingen en je dus totaal geen inbreng hebt op iets wat je heel belangrijk vind.

15. GossipGirlxoxo

Wauw :eek:
    Dat tiktok dansjes oefenen bij een 4 jarige herken ik dan weer wel. Mijn dochter is een en al showgirl haha... Die wil de hele da zingen dansen en optreden. En of het nou tiktok filmpjes of k3 dans tutorials zijn ze vind het heerlijk om dansjes die ze niet kent te kijken en stap voor stap te oefenen tot ze ze wel kent en kan showen aan ons.

Youtan en Lisa280887 vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Geweldig:roflmao: en zo heerlijk onschuldig!

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.912
    387
    83
    Ij heb een dochter van 7 en al haar vriendinnen hebben al een telefoon... mijne nog niet en gaat zeker lang niet gebeuren.
    Ik ben gezwicht voor tiktok, maar... op mij telefoon, heel af en toe en een geblokkeerd account.

Mijn dochter weet wel hoe ze moet bellen (ook 112) indien nodig. Misschien dat we binnenkort een sim halen en een oude telefoon voor thuis mocht ze eens wat vaker alleen thuis gaanxzijn (geen huistel), maar dat is ze eigenlijk nooit tot zelden.

Youtan vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Plaats ze ook tiktok filmpjes op dat geblokkeerde account?

19. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.912
    387
    83
    Ja.maar gewoon schattige filmpjes hoor. Ik check ze. En niemand kan ze zien of liken.

Youtan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Hier een mobiele telefoon met 10 jaar en geen tiktok.

Deel Deze Pagina