Tiktok

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw

Contact met politie en haar onderzoekcentrum.
    Omdat ze ASS heeft reageert ze anders dat wordt dus opgepakt met dat centrum.
    Hoe zij en ik hier er het beste mee om kunnen gaan.

Bedankt voor de reactie.
    En de anderen ook, rotsituatie is dit.
    Ik heb meteen alle ouders van vriendinnen/vrienden van haar ingelicht.
    Zodat zij zelf kunnen bepalen wat te doen.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Beide kids kijken hier wel naar die filmpjes, maar mogen absoluut geen account maken of filmpjes plaatsen. Doen ze dat wel, zijn ze hun telefoons voor onbepaalde tijd kwijt.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar ooit gaat ze iets doen met Social media. Bereid je haar dan liever niet op voor? Of denk je dat het beter gaat als ze volledig onvoorbereid op de middelbare school ineens in alle klasse apps, Instagram, Snapchat een alles mee gaat doen en dan niets naars tegenkomt?

Ik denk oprecht dat je ze beter gedoseerd kunt leren omgaan met het internet.

Neuzeke, Lexie74 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat denk ik ook, maar niet met tiktok. Op school krijgen ze ook al iets les over social media. Thuis zitten ze helemaal niet op internet. Gelukkig doen ze liever een spelletje of zijn ze buiten. Het scheelt ook dat wij geen tablet hebben denk ik.

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Pfff, wat een heftige reacties komen hier naar voren op een, voor mij, onschuldige vraag.

Dat er ook pedo's op zitten....
    Wat eng...
    Mijn oudste is nu 4 en een knul.
    Hij mag mondjesmaat op de tablet op zappelin.
    Ook zo af en toe op YouTube. Maar ik ben er altijd wel bij.

GossipGirlxoxo en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een beetje of topic maar mijn nichtje heeft ook ASS, MCDD. Zij heeft jaren geleden toen ze 11 was ook dit gehad, benaderd door een pedo, mijn zus merkte het op tijd, politie, net als wat jij beschrijft.

Maar wat heel waardevol nu is dat ze vanuit haar begeleiding ook een puber praatgroep heeft nu, waar ze ook extra begeleiding krijgen vanuit de psychologen en vanuit hun groepsgenoten over hoe om te gaan met allerlei puber zaken en dus ook Social media. Misschien dat ook voor jullie iets om te informeren of dat bij jullie begeleiding ook gedaan wordt? Zij ging vanaf 13 jaar meen ik me te herinneren en het werkt geweldig om met andere autisten te praten over hoe je Social media ervaart als je hoe dan ook al moeite hebt met het interpreteren van sociale omgang.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik deel die mening volkomen. Daarom mag mijn zoon op instagram en snapchat en de klassengroepsapp. Met goede afspraken. Houd hij zich er niet aan hangen daar concequenties aan. Ik heb de eerste 2 accounts op mijn ipad en kan 24/7 meekijken. De klassenapp lees ik zeer regelmatig even op willekeurige tijdstippen. En hij heeft zeker al fouten gemaakt maar van fouten leer je. Ik denk dat dit voor mijn kind beter werkt dan straks in 1x het diepe in met social media.

Huismuisie, Neuzeke en Juul75 vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Maar hoe oud is jouw zoon?

9. GossipGirlxoxo

11 jaar. Zit sinds een jaartje nu op instagram en snapchat. Niet heel actief trouwens.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    10/11 is mooi om te beginnen. Maar mijn dochter is 7, deel je dan nog steeds de mening van @Juul75 ? Zij reageerde nl op mij. Ik vind het echt te jong. Als ze straks in groep 7, misschien 8 zit, vind ik het vroeg genoeg. Dan is ze ook zo'n 10/11 jaar.

Evanesco vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Ja ik vind 7 jaar ook erg jong. Hier begon het eind groep 6 een beetje met de klassen groepsapp.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter had haar account op toen nog musical.ly toen geloof ik 8 was. Vond ik wel erg jong maar ik vond dit een beheersbaarder medium dan bv whatsaWh waar iedereen kan chatten. Maar op zijn jonge leeftijd was mijn controle ook nog veel strenger. En daar deed eet niet zo veel meer, nog heel onschuldig en kinderlijk dus dat kon wel vond ik.

Maar ze heeft bijvoorbeeld nog geen eigen telefoon, dan vind ik het weer te slecht te controleren en is de hele wereld aan Social media ineens beschikbaar. Dus ik vind de afweging hoeveel en wanneer wel een lastige.

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn oudste vindt het geweldig.
    Ze mag absoluut geen account hebben, dus moet het doen met filmpjes kijken en filmpjes maken die ze daarna weer kwijt is.
    Ze kan zich er prima mee vermaken. Staat elke dag wel te dansen.

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft wel social media, maar wel via mijn google account.
    Alles wat zij doet kan ik zien en haar daardoor begeleiden, ik kan haar dingen uitleggen/begeleiden ed.

Hier wist ik niks van, want dat had de vader gedaan buiten mij om.

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Bedankt echt bedankt, ik ga dit meteen bespreken.

En wat erg dat ook jou nichtje dit heeft mee moeten maken.
    En je zus, het is al niet makkelijk om uit te vogelen hoe je met speciale kinderen moet omgaan.
    Knuffel voor je zus en nichtje.

Deel Deze Pagina