Is dit herkenbaar? Ik heb geen enkele jongensnaam waar ik een overtuigd gevoel bij heb. Maar uiteindelijk zullen we toch een naam moeten kiezen. Zijn er mensen die een naam hebben gegeven aan hun kind zonder yes-gevoel erbij?
Nou in het begin duurde het wel eventjes, maar uiteindelijk toch echt een yes gevoel hier! Wil je hulp? Wat zijn je wensen, eisen, welke richting zoek je, lang/kort?
Hier precies hetzelfde en nu 34 weken zwanger.. Vind een jongensnaam erg moeilijk en hoop echt nog dat het gevoel komt dat we DE naam hebben
Hier kwam het yes gevoel pas bij 7 maanden zwangerschap.....we hadden al die tijd een naam, waarbij we beide niet het wauw gevoel hadden, maar dat was tot dan toe de beste optie. Toen in de 7e maand ik een naam opperde en wij allebei gelijk weg waren van de naam.....
Je kan toch ook een rijtje namen hebben en na de geboorte pas beslissen welke het word. Ik vind zelf vaak apart dat mensen voor de geboorte een kindje al een naam geven. Zie soms namen die ik niet bij de kindjes vind passen. Ik heb 3 favo jongensnamen en 3 meisjesnamen en ik wil sowieos niet weten wat het wordt, maar ik wil denk ik pas na de geboorte beslissen welke naam het wordt. En je hebt meestal toch wel 2 dagen voor je naar het gemeentehuis moet.
@misa http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/589977-jongensnaam-de-richting-deze-meisjesnamen.html En nog eentje, zoek hem even op.. Wel inspiratie maar nog niet DE naam en eigenlijk zelfs niet eens een top 3. Met ons dochter waren we er ook laat uit maar hadden we wel een top 3 met vonden we zelf 3 prachtige namen: )
O zo herkenbaar...!! Maar wij mogen dit keer opzoek naar een meisjesnaam. Nooit gedacht hier zoveel moeite mee te hebben. Een derde jongensnaam was geloof ik makkelijker voor ons geweest hahaha
@misa http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/601277-jongensnaam-natuur.html Alleen m'n man is minder voorstander van nog een natuurnaam.. @bureau helaas heel herkenbaar dus ; )
Ah, nou "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben!! (wel vervelend voor jullie natuurlijk!). Ik vind het zooo lastig!! Ik had eerst een absoluut yes-gevoel bij een naam maar mijn man wilde die naam niet. Ik heb die naam maar laten varen.. Nu is mijn man degene die die desbetreffende naam bovenaan zijn lijstje heeft staan en nu ben ik degene die twijfelt! Erg toch! - Korte naam (3-4 letters, eventueel 5) - 2 lettergrepen - Liefst eindigend op een klinker - Naam die niet heel buitenlands aandoet (hoeft ook niet oerhollands hoor!) - Geen dj-klanken (zoals Jayden) Ik vind jongensnamen met 1 lettergreep wel leuk, alleen bekt het niet lekker voor mijn gevoel. Als je een kind/persoon wil roepen dan vind ik 2 lettergrepen wel erg fijn, vandaar dat namen met 1 lettergreep afvallen. 3 lettergrepen of meer vind ik teveel. Naar mijn idee heb ik alle namen al gezien
Dat je zegt alle namen gezien te hebben, is ook heel herkenbaar... Dagelijks loop ik vele lijsten/websites af.. Ik lees even mee.. Misschien komen er suggesties voorbij waar ik/wij iets mee kunnen! En natuurlijk hoop dat je snel een yes gevoel hebt! Dat is zo fijn : )
Heerlijk! Ik hoop dat dit een droomtopic wordt vol met yes-namen! Ik word een beetje moedeloos van alle namen die ik lees, omdat niks leuk/nieuw meer is!
Misschien nog een tip: ik kijk wel eens op websites met geboortekaartjes, daar staan vaak ook al namen op. Zo gedrukt op een geboortekaartje ziet het er wel anders uit vind ik, wie weet komt iemand op die manier een naam tegen (mij nog niet gelukt dus, maargoed ).
Wij hebben al een tijdje een naam. Echter met oud en nieuw toch 1 letter veranderd en het is echt het wauw gevoel! Nu spreek ik haar ook zo aan maar daar moet ik ook mee oppassen Succes je komt er vast uit! Met jongens namen kan ik je helaas niet helpen, zou het zelf ook heeeel moeilijk vinden..
Ook hier heel herkenbaar! We hebben nu wel een naam die het hoogstwaarschijnlijk wordt omdat we steeds terug komen op die naam en we die allebei dus leuk vinden. Maar die twijfel blijft wel. Het ene moment kan ik heel zeker van de naam zijn en het andere moment kan ik weer heel erg twijfelen. Misschien zijn het bij mij ook wel de hormonen
Ik vind de site; zeevannamen heel fijn. Als je dan een naam hebt die je wel oké vind geeft hij suggesties die er op lijken of bij passen. Verder bij je eisen; Floris Boris Aron Owen David Ewout Hidde Jules Jamie Jurre Lukas
ik doe een poging: -Bruno -Ilo -Billy -Vico -Juno -Ilja -Sascha -Yerre -Eli -Kalle -Otto/Otte -Ziggy -Evo -Abe -Jinse -Ole
Dit heb ik ook. Blijf een beetje twijfelen. Deze site vind ik ook wel leuk, die zoekt een naam bij een broer of zus: Voornaamwijzer « Naamkunde
Om je gerust te stellen, ik heb tijdens de zwangerschap nooit echt een wauw gevoel gehad. En wat iemand hier noemde om een lijstje te hebben was ook onmogelijk, want er was maar 1 naam die we 'wel aardig' vonden en voor de rest kwam niks in de buurt. Uiteindelijk maar voor die naam gekozen, want je moet toch wat en langzaam begonnen we de naam steeds leuker te vinden. Na de geboorte was het nog wel even wennen, maar na een paar weken kon ik volmondig zeggen dat dit de prachtigste naam is voor onze zoon. Kan me nu ook helemaal niet meer voorstellen dat we zo getwijfeld hebben, want het is echt een fantastische naam
Ik vond jongensnamen ook niet leuk. Hele lijsten door geploeterd met "nee", "nee" en "absoluut nooit" als antwoord op de namen... Ik maakte korte lijstjes met 4 of 5 namen en liet m'n vriend hiernaar kijken. Hij vond ze verschrikkelijk... :'( Dan kwam hij met 1 naam en dat was dan weer totaal niet mijn smaak. Ik was ook al voorbij de 35 weken voordat wij DE NAAM hadden. Ik had al setjes babykleertjes in de compleet afgeronde babykamer hangen en kon me geen naam bij het jongetje plaatsen. Wat erg jammer is want ik denk dat een naam paraat hebben erg veel rust geeft. Uiteindelijk hebben we de SVB lijst op populariteit samen doorgekeken. Toen kwam er een naam voorbij die ik altijd wel leuk vond maar dacht... dat wil hij vast niet. Dus nooit op mijn shortlist gezet. Mijn vriend wees de naam uit zichzelf aan en zei dat hij die erg mooi vond! En dat is hem geworden. Ik had trouwens wel babykaartjes gemaakt (op verschillende websites) met een eerdere naam. Toen ik met de uiteindelijke naam kaartjes begon te maken werd ik echt verliefd haha! Succes!