Goedemorgen, Ik hoop dat ik mijn vraag ook bij u kan stellen. Ik ben 6,5 geleden bevallen en wil nu een spiraal laten plaatsen. Mijn huisarts wil dit pas na 12 weken doen. Zij geeft aan dat ze niet meer met 6 weken geplaatst worden. Nu geef ik nog borstvoeding, maar wil dit binnenkort wel afbouwen. De pil werd afgeraden ivm verminderen voeding. Zij raadde de minipil, Cerzette, aan, maar kwam ook daar op terug. Die zou alleen veilig zijn als ik volledige borstvoeding zou geven. Deze info staat contra op wat ik op internet vind. Wat is uw mening. Plaats een vk ook een spiraal? Alvast bedankt voor uw reactie
hoi het plaatsen van een spiraal is inderdaad pa aan te raden vanaf 12 weken na een bevalling, daarvoor is je baarmoeder te week en is de kans aanwezig dat ie erdoorheen schiet en dat wil je echt niet. Verloskundigen plaatsen nog geen spiraaltjes, in de toekomst is dit wel goed mogelijk. De cerazette kun je nemen, maar ik vraag me af of dat slim is als je over een paar weken toch een spiraal wilt nemen, dan zou ik je aanraden die tijd te overbruggen met condooms. Mirjam