tillen met 34 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xbabyxdx, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben bijna 34 weken zwanger.
    Mijn zoontje van 4 wat vandaag wat vervelend met naar bed gaan, dus uit een reflex til ik hem op en breng hem richting de trap om na te denken.
    Mijn partner is er niet blij mee en noemt me egoïstisch omdat ik op dat moment niet aan de baby dacht met tillen.

Is dat zo? Was dat ook egoïstisch?
    Heb maanden bijna niets getild.
    Hield er al rekening mee, maar dit keer vergat ik even dat ik geen 19 kilo op moest tillen.

stom hè van me.... maak me gelijk zorgen!!

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Tja, ik weet het niet. Ondervind je zelf pijn bij het tillen?
    Ik til zo af en toe ook mijn oppaskindje van bijna 5, maar ik heb geen pijn.
    Egoïstisch vind ik het zeer zeker niet :(.

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee heb geen pijn bij het tillen.
    Maar nu wel harde buiken. Niet echt heel pijnlijk.
    Hetzelfde als ik op een dag teveel gedaan zou hebben.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je kunt denk ik niet egoistisch handelen als je iets in een reflex doet.
    Je dacht er gewoon even niet aan. Dat kan gebeuren. Achteraf kun je pas zeggen dat het 'gelukkig' niks in gang heeft gezet. Dus nu rustig houden en afwachten denk ik.

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Soms kan je gewoon ook niet anders hé, maar da's daarom niet egoistisch hoor!
    Mijn dochter was 12 maand toen ik hoogzwanger was, ik moest dus dagelijks nog tillen.. misschien minder in kilo's maar wel meer!
    Dat heb je nu eenmaal als je al een gezin en huishouden hebt, trek je er niet teveel van aan! Zolang jij geen last ondervind!

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik til mijn zoon elke dag, meerdere keren per dag en loop zelfs met hem rond. Oke, hij weegt geen 19 kg, hooguit 13 kg, maar wel veel vaker. Oh ja en ik ben 39 weken zwanger op t moment ;)
    Zolang jij geen pijn oid hebt, zie ik het probleem niet zo. En egoïstisch zou ik het zeker niet willen noemen.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Je mag eigenlijk niet meer dan 5 kg. tillen, maar dat is meer voor jezelf. Voor je rug Enzo. Omdat alles week is geworden. Volgens mijn vk kon het geen kwaad voor de baby.

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Tja mijn dochter is 17md en 10 kg. Die til ik doorgaans de trap af, de auto in, als ze niet wilt lopen etc etc du tientallen keren op een dag. Voor de baby niet erg, mijn rug daarentegen merkt het wel op het einde van de dag. Ach ja niets aan te doen.

Oh en ik ben 38 wk zwanger ;)

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier twee kids rondlopen. Jongste is 22 mnd 15 kilo al en flink aan de peuter puber :(

Ik heb al twee weken weeenremmers gehad, bmm is verweekt ... En toch moet ik zoontje wel 10x per dag of meer oprapen.

Of hij valt of hij klimt ergens op waar hij af moet, in en uit kinderstoel, auto, fiets of kinderwagen ....

Zal wel moeten heb geen andere opties!

Ook al wordt ik veel geholpen en kan smiddags plat.

Heb al vanaf week 24 harde pijnlijke buiken, elke week cts , elke week gyn. Ze weten ervan en adviseren zo min mogelijk de harde buiken te triggeren.

10. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Oh...wist ik niet dat tillen niet mocht. Ik til mijn dochter heel veel, dansen, knuffelen, en dan heb ik haar boven mijn buik, tegen mijn maag zeg maar..ze is iets van 13 kilo en ik ondervind geen harde buiken daarvan, of pijn ergens. Ik hou het wel minder lang vol als een paar maanden geleden.

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik til mijn vierjarige ook af en toe nog op hoor. Ik dacht dat ze altijd zeggen 10 kilo aan elke kant, maar dat heb ik misschien ook wel zelf bedacht. Iedereen wordt nu al gek als ik een strandtas op til...

Ik lees dit net op een site van een verloskundigenpraktijk:
    Zwaar tillen kan geen kwaad voor de baby. Het is alleen wel de vraag of het verstandig is voor je eigen lijf. Je buikspieren worden door tillen belast, terwijl hun functionaliteit niet optimaal is als je zwanger bent. Hierdoor bestaat het gevaar dat de buikwand na de zwangerschap erg is verzwakt.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik til ook dagelijks hoor, je kunt dat toch moeilijk voorkomen.

13. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Tja, je ontkomt er soms niet aan toch? Ik moet mijn dochter van 13 kg ook de hele dag door tillen. In en uit bed, in en uit de autostoel, in en uit bad, etc.
    Ik loop inmiddels overtijd :(
    Dus ik denk niet dat de baby er schade van heeft ondervonden hoor! Eerder mijn eigen rug idd.

14. Soit

Soit Niet meer actief

Ik til ook nog veel te veel hoor. Til mijn dochter ook gewoon op. Ookal weegt ze niet zoveel.
    Probeer maar eens onder tillen uit te komen als je al 3 kids hebt lopen ;)

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Je ontkomt niet altijd aan tillen. Ik heb op mijn werk ook wel eens een patiënt moeten ondersteunen die dreigt flauw te vallen, een 85-jarige laat je niet zomaar pats op de grond vallen. En als je al kinderen hebt geldt hetzelfde. Alleen in specifieke gevallen, maar dan geeft je Vlk dat aan. Bv als je vliezen gebroken zijn als je baby niet is ingedaald.

Deel Deze Pagina