Tillen na keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saju, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saju

saju Lid

25 apr 2009
    53
    1
    0
    Klopt het dat je na een keizersnede 6 weken niet mag tillen?
    Wat wordt er dan verstaan onder niet tillen? Betekent dit ook dat je je kindje 6 weken lang niet mag optillen?
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Je mag je eigen kindje wel tillen hoor, maar het beste niet zwaarder dan 5 kilo. De eerste dagen zal het tillen nog wel een probleem kunnen zijn, ik kon tenminste mijn zoontje de eerste dagen niet tillen.

3. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik heb nooit problemen gehad met het tillen van mijn kind na mijn keizersnede bij mijn eerste bevalling.

moet ook eerlijk zeggen dat ik me niet precies aan die 6 weken heb gehouden met het tillen van de rest. Ik voelde op een gegeven moment zelf wel aan wanneer ik weer tillen kon.

Ik was trouwens heel snel weer hersteld gelukkig.

4. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ook ik was erg snel weer fit. Heb 2 dagen in het zh gelegen. M'n kindje heb ik gewoon kunnen tillen en heb me ook niet a/d 6 weken gehouden. Iemand moet het huishouden toch doen? Ben ook meteen heel veel gaan lopen met de wagen. Zat na 5 weken weer op de spinningfiets, want wilde de kilo's kwijt.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De 6 weken is een richtlijn, dus voor iedereen is het iets anders. Maar wees wel voorzichtig, die richtlijn is er niet voor niets. Er zijn heel veel dingen die er mis kunnen gaan als je jezelf voorbij loopt/tilt. Natuurlijk zijn er meer verhalen van mensen die al weet ik veel wat allemaal gedaan hebben waar alles goed ging, maar er zijn ook verhalen te vinden van mensen waar het goed mis ging. Dus zet een rem op jezelf en doe het even rustig aan. :)

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mij is de ruggeprik er na 24 uur uitgehaald, dus ik kon op de 3e dag mn benen weer bewegen. ben toen meteen gaan douchen en heb vanaf toen ook de verzorging van mn zoontje zelf gedaan.
    Ook kon ik de zelfde dag al hij geboren is hem ook gewoon zelf vasthouden hoor....

Maar herstel valt wel tegen, dwz als je te snel alles zelf wil doen duurt het herstel ook langer. Ik vond zelf pas na 8 weken dat ik weer een beetje normaal was, maar ben tussendoor dan ook een week ziek geweest...

7. saju

saju Lid

25 apr 2009
    53
    1
    0
    Bedankt voor de reacties, dan heb ik een beetje een idee wat me straks te wachten staat.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben zelf heel snel hersteld, heb maar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Aan het tillen heb ik me 5 weken redelijk strikt gehouden, verder heel veel gewandeld en zo om wat conditie op te bouwen. Je eigen kindje mag je zeker tillen na een ks, je moet meer oppassen met emmers, de stofzuiger, de kinderwagen in en uit de auto, dat soort dingen. Succes met je ks, hopelijk herstel je snel!

Deel Deze Pagina