sluitlaken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1979, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    #1 Linda1979, 9 jul 2009
    Laatst bewerkt: 9 jul 2009
    Hoi,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een sluitlaken gebruikt hebben na de bevalling.
    Ik hoor van verschillende kanten dat het met name goed is voor vrouwen die last hebben van bekkeninstabiliteit, van wie ik er een ben :). Daarom wil ik er ook graag een gaan gebruiken.

Net belde ik de thuiszorgwinkel en daar zeiden ze dat ze die niet meer verhuurden, omdat er te weinig vraag naar is.

Heeft iemand van jullie ervaring met een sluitlaken en beviel dat wel of niet?

Aanvulling: Waar koop je ze?

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dit hou ik ook even in de gaten, hoor met name van wat oudere vrouwen dat het fantastisch is.

3. Esin

Esin Niet meer actief

Ik hou ook deze topic in de gaten, want ik wil er 1 gaan bestellen..

Maar meer, omdat ik heb gehoord dat je door het dragen geen blubberbuik overhoud van je zwangerschap en het lekker stevig zit.. Je buik voelt namelijk zo raar aan Na de bevalling..

Je kunt ze bestellen op: www.motherwear.nl

Ben benieuwd na ervaringen...

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Na de bevalling voelt die inderdaad raar aan :D Net flubber...

5. Esin

Esin Niet meer actief

6. Cill23

Cill23 Lid

24 nov 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    Ben hier ook wel heel benieuwd na.
    Heb vanaf +/- week 17 last van bekkeninstabiliteit en hoor ook wel eens iets over die sluitlakens.
    Ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaringen!

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb er gister 1 gekocht, ik wil 'm zeker gaan gebruiken na mijn bevalling! Mijn moeder heeft het laken ook gebruikt bij twee van de drie zwangerschappen en ze vond het heerlijk.
    Ze had het gevoel dat ze sneller weer in vorm was, maar belangrijkste vond ze het prettige gevoel als het laken omgebonden was. Alles rolt en doet daarbinnen de eerste 10 dagen en zo'n laken houdt het allemaal op zijn plaats!
    Bij de derde zwangerschap heeft ze 'm niet meer gebruikt, omdat de "rage" een beetje voorbij was. Ze heeft toen zelf maar een katoenen sjaal omgebonden! :)

Ik heb een sluitlaken via MP gekocht, in de winkel zijn ze iets van 38,- euro of duurder. Dat vond ik nogal wat geld. Via MP heb ik één voor 25 euro... Dus zeker de moeite waard en je gebruikt het laken maar 10 dagen!

Dus ervaringen heb ik nog niet, maar hoge verwachtingen wel!
    En ach, baat het niet, schaadt het niet...

8. Cill23

Cill23 Lid

24 nov 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    Als ik er één aanschaf, dan kijk ik ook even op mp denk. Vind het jammer geld om een een nieuwe te kopen voor die 10 daagjes dat je em dan gebruikt.
    Ben benieuwd naar je ervaring straks!!! lat je het ons dan nog even weten ;)!?

Liefs

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Jazeker, ik laat het weten wat ik ervan vind! :)
    Ik kan nu al niet wachten om 'm te proberen (maar dat is meer omdat ik zo benieuwd ben naar ons kleine wonder ;))!

10. Cill23

Cill23 Lid

24 nov 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    Haha dat geloof ik wel! nou je zit al in week 33..! nog even en je kunt jullie wonder vasthouden!

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
  12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Had er nog nooit van gehoord, maar ga er zeker over nadenken... Goed topic!

13. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik vind het zo raar dat het 'uit' de mode is; en dat zoiets uberhaupt uit de mode kan raken! Het lijkt me alleen maar voordelen te hebben. Ik heb geen zin in zo'n rare flubberbuik en als zo'n sluitlaken of buikband dat een beetje tegen kan gaan, en als je daardoor minder je bekken belast - dan is het toch alleen maar hartstikke positief?
    Kijk, het feit dat je misschien minder kan bewegen in zo'n ding (als dat al zo is) maakt toch geen bal uit: je zit notabene in je kraamweek, dan HOEF je ook niet te poetsen :)

Maar goed, ik wacht nog wat reacties van gebruikers af. Ik zag ook De Geboortewinkel - de gezelligste babywinkel van Nederland.
    Op websites van babyzaken kon ik het niet vinden.

14. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Ik heb hem gebruikt na mijn bevalling (had lichte bekkeninstabiliteit) en het beviel uitstekend. Het geeft stevigheid bij buik en heupen en dat is erg prettig. Ook voor je flubberende buik (want die heb je een paar dagen voor het wegtrekt) is het erg fijn. De boel hangt zo naar beneden anders als je staat. Ik had ook het idee dat het hielp weer in vorm te komen. Vergelijk het met die strakke broeken die na een liposuctie gebruikt worden om het vel op z'n plek te houden zodat het de tijd heeft om te krimpen.

15. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik heb het vanmorgen nog aan mijn vk gevraagd omdat ik na de vorige bevalling het had willen doen maar het me afgeraden werd door de kraamhulp en vervangende vk. Heel jammer want ik heb nog lang last gehad van mijn bekken. Ik zei dat ik het nu WEL wilde gebruiken en ze vond dat ik groot gelijk had.
    Zelf is ze surinaamse en zei dat het daar ook veel wordt gebruikt. Belangrijk is het wel dat je je benen blijft bewegen ivm trombose maar je loopt toch (heel!) regelmatig naar het toilet dus dat komt wel in orde lijkt mij.

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kan ook alleen maar positief zijn! De eerste nacht in het zh zaten ze moeilijk te doen, maar de dag erna heb ik hem gewoon omgedaan. Het voelt meteen heerlijk stevig en elke keer als ik hem afdeed zag ik dat mijn buik weer 'strakker' geworden was.

Sommige mensen zeggen dat het slecht is voor je spieren, maar dat kan ik me niet voorstellen? Het voelde echt heerlijk, ipv al dat rollende vel enzo. Heb hem overigens niet gebruikt voor b.i., maar het voelde wel minder vermoeiend aan, met dat sluitlaken dus ik kan me voorstellen dat je er wel baat bij hebt.

Kan het iedereen aanraden eigenlijk...

17. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Zelf nog geen ervaring met een sluitlaken maar het lijkt mij ook wel wat. Alleen zo'n ouderwets sluitlaken lijkt me zo ingewikkeld :D om te doen. Nu kwam ik dit tegen (weet niet of de link gaat werken, ben er niet zo handig mee):

18. Cill23

Cill23 Lid

24 nov 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    Nou ik ben overtuigd ;) haha...ik weet zeker dat ik er 1 aanschaf. Ja ik hoor wel meer dat ze vrij prijzig zijn. Ik denk daarom ook dat ik er 1 via marktplaats ofzo koop. Als ze te wassen zijn, maakt dat toch niets uit....scheelt misschien nog al wat.

Ik hoor om me heen mensen er heel positief over doen en anderen dan weer heel negatief. Ach..ieder zal zn eigen mening er wel over hebben....Ik ben in elk geval om ;) ik ga voor een sluitlaken ;)! haha

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mikki, het knopen lijkt een beetje op vlechten en met een beetje geluk kan je kraamverzorgster het ook. Of je vriend / man, want de gebruiksaanwijzing is vrij simpel.

Op MP staan ook veel ongebruikte, van mensen die bijv. een keizersnede hebben gehad en hem daarom niet mochten gebruiken. Scheelt toch vaak bijna de helft...

20. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Mag je hem niet gebruiken als je een keizersnede krijgt? Dat weet je toch niet van tevoren? Tja, ik vind het zonde om zo'n ding te kopen als je niet eens zeker weet of je hem mag gebruiken. Verder ben ik steeds meer overtuigd dat ik hem wil aanschaffen!

Weet iemand dit zeker? Dat je hem niet mag gebruiken na keizersnee?

Deel Deze Pagina