Hoi Dames, Ik heb een zoontje van 1.5 en ben pas moeder geworden van een dochter! Morgen is de kraamhulp voor het laatst, het weekend is mijn man er en zou eigenlijk twee weken vakantie hebben. Maar maandagochtend gaat hij werken.. Ik voel me redelijk, ruim wat dingetjes op en kook maar geen zware dingen nog! Maar maandag moet ik wel mijn zoontje naar beneden dragen en uit zijn bedje.. Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn? Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik nog niet mocht tillen, hij zei ja dan is het al bijna twee weken geleden hoor! Toen gaf ik aan dat ik zes weken eigenlijk niet mocht tillen, maar ik heb heel erg het gevoel dat hij dat niet begrijpt en me maar een aansteller vind Maar goed dit terzijde.. Alvast bedankt, einad
ik heb gemerkt na mijn keizersnee dat ik echt zelf naar mijn lichaam moet luisteren. is het niet een mogelijkheid om op het moment dat je zoontje uit bed moet dat hij op een verhoging in zijn bed gaat staan? zodat je in iedergeval niet hoeft te bukken. of een idee om te kijken als hij al oud genoeg is om in een peuterbed kan od 2 a 3 bedspijlen eruit halen zodat hij er zelf uit kan komen. ik weet niet of die toevallig uit zijn bedje kan klimmen want dan zou je ervoor kunnen kiezen dat hij zelf klimt maar dat jij ondersteunt dat ie goed mee draait en dus zich aan zijn armpjes kan zaken naar beneden vanaf de rand (en dus niet voorover kiept).
Je mag echt niet tillen hoor! Mij is verteld dat ik het gewivht van mijn baby mocht tillen en meer niet. Dit omdat je wond (inwendig) open kan barsten! Kijk uit hoor!
Ik mocht ook echt zes weken niet tillen. Een keizersnee moet je niet onderschatten, het is echt een flinke buikwond.
Bedankt voor de reacties! Dan toch maar meer hulp inschakelen.. Hoe kan ik mijn man laten inzien dat hij dit niet moet onderschatten?
Hem naar de gyn laten bellen als hij het niet geloofd! En het morgen door de kraamhulp laten opschrijven in het boek. Bespreek dit goed met haar, misschien kan zij het je man nog even goed inpeperen! Naar een ander luisteren ze vaak beter
mischien je man eens laten google en morgen aan zijn jas trekken bij de kraam zodat die het je man kan uitleggen en mocht het niet lukken moet je het echt makkelijker proberen te maken dus je zoontje zoveel mogelijk zelf laten lopen. of er zo lang voor te kiezen dat je de gehele dag boven blijft want het is ook dat je je zoontje anders de trap af moet tillen. laat je man zoiezo een krukje kopen stevig en zoveel mogelijk onder begleiding laten klimmen.
Ja ik had dus hetzelfde probleem maar ik heb mijn zoontje wel gewoon getild.. Ik kon echt niet iedere keer iemand optrommelen om hem in bed te leggen en er weer uit te halen.. Mijn man was 's avonds ook vaak niet thuis dus ik moest wat.. Het scheelde wel dat ik echt nergens last van had en als ik eens teveel wilde tillen mijn lichaam het wel aangaf als het to much was.. Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon heel onverstandig is! Ik zou dus wel zo veel mogelijk proberen om het anderen te laten doen..
ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en moet zeggen dat ik snel weer er alleen voor stond, de wond en buik had ik snel geen last meer van en ondanks dat hier ook was toegezgd al die tijd dat vriend 2 weken vakantie zou hebben ging dat feest ook niet door.. gevolg ik stond er letterlijk een week later alleen voor.. baby tillen ging wel hoor gelukkig maar stofzuigen enzo deed ik echt niet.. als ik nu weer een keizersnede krijg vraag k me wel af hoe ik dat moet doen met een peuter van 2,5 die ik toch wel eens op moet tillen gelukkig loopt zij natuurlijk en kan zelf trap op en af maar het is ook een echte boef en soms moet ik er achter aan maar een jaar geleden had ik dat toch nog wel een stuk lastiger gevonden dus snap je dilemma.. kunt slechts elke keer iemand laten komen om in en uit bed te halen..
Bedankt voor de reacties, van de kraamhulp is een goede tip! Ik kan hem wel uit bed laten klimmen maar probleem is meer de trap af, net nog te korte be entjes ervoor.. Op google laten kijken.... ik heb laatst zelf gezocht en lees bijna alleen maar verhalen van mensen die na twee weken weer alles doen!
ik lees inderdaad ook veel verhalen dat veel mensen na 2 weken weer alles doen.. maar ik heb ook VEEl verhalen gelezen van mensen die maanden later er nog last van hebben dat ze teveel gedaan hebben de eerste weken! ik zou er zelf niet aan moeten denken om na 2 weken alweer een behoorlijki gewicht te moeten tillen En inderdaad EN tillen En bukken tegelijk zou ik toch echt al helemaal niet willen..
dan kom je als struikelpunt de trap kun je daar we op lopen nou ik ga nou samen met mijn meisje welleens om mijn kont van de trap af. ik weet niet wat pijner zou doen maar dan til je je oudste niet (ik had geen trap).
Dit is ook wat ik steeds tegen kwam toen ik me bij de eerste op keizersnede voorbereidde. Ik heb me toen echt netjes aan die 6 weken gehouden en kon daarna gewoon weer lekker gaan sporten en zo. Zou toch wel heel jammer zijn om het te verpesten door te snel te veel te willen/moeten. Deze baby ligt op het moment in weer in stuit en als ik weer een keizersnede zou moeten dan worden echt hulptroepen ingeschakeld hoor. De eerste keer alleen met baby ging het nog wel maar nu loopt ook hier een dreumes van 1,5 rond, dat is echt een heel ander verhaal. (en niet alleen met de trap en uit het bedje tillen maar dat hoef je jou vast niet te vertellen ) Het standaard advies is 6 weken niet zwaar tillen (staat in elke brochure etc) Laat je man dit lezen. Maar ben (als dat nu lukt) ook gewoon heel duidelijk naar hem toe en weet zelf dat je je niet aanstelt) Kun je geen hulp krijgen van een moeder/zus/vriendin/buurvrouw die regelmatig even komt, daar heb je neem ik aan je man zijn goedkeuring niet voor nodig. Goed voor jezelf zorgen hoor meid.
Ik heb mijn zoontje gewon getild, niet overdreven veel maar wel uit en in bed, eetstoel etc. En niet te snel achter elkaar.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar probeer ergens een matrasje te regelen, maak deze op, en leg deze ergens beneden neer, camping bedje beneden voor de kleine (met een verhoger erin), en zelf op de bank over dag slapen, verschonings materiaal beneden, en badje mag je man even mee helpen in de avond. 6 weken is niet voor niets, onderhuids kan je het niet zien, maar daar moet ook het nodige helen, en ben je net zo eigenwijs als er nog 1 iemand is, dan heb je kans dat je baarmoeder hierdoor ook nog eens verzakt!!! en je buik niet goed zal helen (veel problemen kan je er door krijgen) (maarre daar schamen de meeste zich te veel voor om dit te vertellen!) En die eigenwijze gevallen die na 2 weken weer alles deden, volgens internet en co.. zijn niet zo slim bezig, maar daar komen ze later nog wel achter (als ze beginnen te zeuren dat ze tena lady en co moeten gebruiken...) Alles heeft er mee te maken, een baby mag gerust getild worden, maar meer ook niet, en niet te lang ook. Laat hem met de gyn of vk bellen die kunnen hem dit haarfijn uitleggen, en probeer ook hulp in te schakelen van vrienden familie en co
Ik ben 24 juli bevallen van een zoon ook met keizersnede (2de keizersnedeks) Ik was ook vrij vlot op de been en heb nog een dame van bijna 2,5 rondlopen... Gelukkig heeft vriendlief drie weken vakantie maar ik merk soms dat ik teveel wil met onze dochter vooral als ze driftig is en niet wil luisteren.. Maar daar ben ik vandaag wel even op terug gefloten na een heftige driftbui van haar waar ik onbewust haar toch wat optilde heb ik ineens weer buikpijn dus nee dat doe ik voorlopig niet meer!!
ik weet niet of je mij er mee bedoelt, maar die eigenwijs geval was ik zelf eentje van en nee dat weet ik maar al te goed, heb 2x keizersnede gehad krijg er nu nog 1 en heb al die keren weinig tot geen hulp gehad... zegt denk wel genoeg Dit keer zal er bijna geen tot niets hulp weer zijn, dus weet iets te goed als er geen hulp is.. met een 2 jarige maar idd je moet toch wat als je alles alleen moet doen... en dat kost je een buikwand met gaten, ontstekingen aan je baarmoeder, buikwand die verzakt door geen rust, dus kan wel even doorgaan
laat hem dit topic lezen echt niet gaan tillen hoor! Je buik kan van binnen weer openscheuren en dat wil je dus echt niet want dan kan je weer terug naar de OK. hoe kwallerig je man ook kan zijn dat het 'al' 2weken geleden is, niks van aantrekken. denk aan je eigen lichaam. keizersnede is een flinke buikoperatie die je niet moet onderschatten. ik heb er ondertussen 2 gehad en onderschatte t deze keer weer heel erg.