Beschimmeld/rijp fruit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaMiaatje, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik heb wat sinaasappels uitgeperst, want had zin in lekker vers vruchtensap. In het kistje waar ik de sinaasappels uit heb gehaald zaten ook een aantal rotte, behoorlijk beschimmelde sinaasappels, deze heb ik er natuurlijk tussenuit gehaald en weggegooid, maar nu las ik net op internet dat schimmel niet altijd zichtbaar is, dus dat ander fruit dan ook aangetast kan zijn. Ik maak me nu erg veel zorgen en hoop dat ik geen listeria heb opgelopen, want dit kan je toch krijgen van rot fruit?
    De sinaasappels die ik uitgeperst heb en opgedronken heb, daarvan voelde de schil nog stevig aan en was geen schimmel zichtbaar, maar ik proefde wel dat ze behoorlijk rijp waren, ze waren goed zoet in ieder geval. Nu ben ik zo bang dat de schimmel ook binnenin deze sinaasappels heeft gezeten en ik daardoor de listeria-bacterie heb opgelopen.
    Ik voel me zo stom. Kan bovenstaand verhaal kwaad voor het kindje?

Bedankt alvast voor uw antwoord!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mayaa,

maak je maar niet druk. Je hebt het juist goed gedaan; de beschimmelde weggegooid en de rest die goed leken gebruikt. Als de sinaasappels die je hebt gebruikt niet meer goed waren, had je dit wel aan de binnenkant gezien hoor. En listeria kun je er niet van krijgen, dus daar ook geen zorgen over. Je hebt gewoon een goede shot vitamines binnengekregen!

Groetjes Brigitte

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Gelukkig maar. Dan ben ik goed bezig met m'n vitamientjes!

Bedankt hoor!!!

Deel Deze Pagina