Ik werk in het basisonderwijs. Nu wordt in de zomervakantie de vloer gemopt (is in de meivakantie ook al gebeurd) wat dus betekent dat ik met 20 weken alle tafels op moet stapelen (kinderen zijn hier te klein voor) en met 26 weken alles weer op z'n plek moet zetten. Daarnaast moeten er lokalen verhuisd worden (waarschijnlijk niet die van mij) waarbij we allemaal moeten helpen. In hoeverre kan ik hiertoe verplicht worden? Ik kan bij de verhuizing best een coƶrdinerende rol spelen natuurlijk, maar dat lokaal, daar zit ik echt mee in m'n maag. Alvast bedankt voor het meedenken! Linda
volgens mij ben je het niet verplicht er zijn vast wel of een extra juf of meester over die dat voor je kan doen. ik zou het gewoon voorleggen en gewoon aangeven dat je dat liever niet doet. ik werk zelf in een slagerij daar moet je ook veel tillen ik heb er tot nu toe nog weinig last van maar ben niet meer van plan om kratten met vlees van 15 of 20 kilo te gaan tillen dat heb ik ook gewoon aangegeven en daar houden ze nu gewoon rekening mee in ieder geval sucses
Ja ik heb net een mailtje gestuurd naar m'n directeur. Ik hou helemaal niet van hulp vragen, maar heb het nu toch maar gedaan. Linda
hetzelfde "probleem" maar bij mij weten 2 collega's dat ik zwanger ben, en deze hebben al gezegt dat ik mijn tafels niet mag zeulen maar hun dat doen.