tillen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door netta1981, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    Ik las net dat je niet meer dan een aantal keren per dag 5 kilo mag tillen. Mijn dochtertje weeg bijna 22 kilo en als zij in slaap valt in de auto zal ik haar er toch uit moeten tillen. Ook de auto leeg halen wanneer ik boodschappen heb gedaan is onvoorkomelijk.
    Is dit niet iets of wat overdreven?

Ik vraag het sowieso nog even aan de verloskundige want ik moet daar 12 maart weer naar toe.
    '
    Ik ben nu 25 weken zwanger.

Wat zijn de risico's? Of gaat het puur over de lichamelijke klachten die je kunt krijgen want daar heb ik vooralsnog totaal geen last van. In onder vindt meer last van langdurig stil staan dan van mijn dochtertje tillen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Antoinet

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je mag best nog tillen hoor, ik til de boodschappen ook nog uit de auto, het gaat erom dat je lichaam het aankan, dus door beide knieen zakken met rechte rug iets optillen, over het aantal kilo's heb ik mijn vk nog nooit gehoord, zolang het nog goed voelt is er niks aan de hand ;)

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb therapie omdat ik last heb van mijn bekken (geen BI). Zij vertelde me dat ik vanaf ongeveer 33 weken zwangerschap absoluut niet meer mag tillen, omdat dat een te grote belasting is voor mijn bekken.

Natuurlijk til ik af en toe wel wat, maar ik let er echt op dat ik niet te zwaar til. Boodschappen bijvoorbeeld, haal ik in etappes uit te auto, of ik laat ze in de auto staan, zodat mijn mannetje ze eruit kan halen als hij thuis komt van zijn werk. ;)

Ik heb trouwens geleerd dat je als volgt moet tillen: benen spreiden, licht door je knieën zakken en met holle rug voorover buigen. Dit heet een squad.
    Het is minder belastend voor je bekken en je rug schijnt...

4. demi26

demi26 Niet meer actief

Het gaat puur om je eigen lichamelijke gesteldheid en blessures... Ik moet mijn zoontje ook nog meerdere malen per dag tillen, kan gewoon niet anders met een ventje van anderhalf. Wel probeer ik het zo min mogelijk te doen... maar nogmaals het gaat gewoon om je eigen blessures, het is absoluut geen risico voor je baby ofzo...

5. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Toevallig werd dit van de week bij de pufclub gevraagd door een van de meiden, het is het belangerijkste dat je luisterd naar je lichaam.
    probeer het gewicht gelijk te houden en dus niet 1 zware boodschappentas, maar 2 wat lichtere en dan 1 in elke hand.
    het gaat er vooral om dat je spieren en gewrichten losser/soepeler worden gemaakt door de hormonen en dat je dus extra blessuregevoelig bent.

Deel Deze Pagina