tillen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mary12, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Ik ben zelf 13 weken zwanger hiervoor had ik me aangemeld bij de sportschool voor cardio en fitness trainer. Dit heb ik wel vaker gedaan maar niet heel intensief. Nou, heb ik wel afgelopen zomer veel gewandeld en gefietst en af en toe wat cd's met aerobics etc gedaan. Ik ben dus niet heel intensief maar ik zit zeker ook niet op mijn kont.
    Ik werd zwanger en ik ben erg ziek/misselijk geweest dus geen sport, ging echt niet. Nu hoorde van mij schoonzus dat je eigenlijk niet veel mag tillen.
    Mijn vraag is dan ook, ik wil van de week weer gaan fitnessen (voel me beter) , beetje fietsen en lichte krachttraining maar mag dit nou wel of niet?
    De een zegt je mag niks tillen en de ander zegt dat het juist goed voor je is. Ook word er gezegd als je daarvoor veel trainde dat het wel kan. Maar zo zie ik mezelf nou ook weer niet. Ik heb toevallig wel cardio gedaan maar niet zoveel kracht de afgelopen jaar.

Wat doen jullie en kan krachttraining kwaad? Aan hoeveel gewicht moet ik denken en herhaling. Kan een hoge hartslag kwaad, lees dat dit niet goed is.

Sowieso weet ik niet of het gaat lukken want ik ben erg kortademig van eigenlijk niks. ;)

2. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ik doe fietsen en wat krachtoefeningen, maar gebruik alleen mijn schuine buikspieren en niet die "rechte". Dit kan zei mijn coach. Ik heb nooit ergens last van.. Doe setjes van 2 x 12. Denk dat je het beter bij je sportschool kan vragen dan hier. Als het goed is hebben zei ervoor gestudeerd =)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou het gewoon rustig weer gaan opbouwen in samenspraak met een begeleider van de sportschool. Luister goed naar je lichaam en dan kan je echt niets verkeerd doen hoor (ok rechte buikspieren trainen is niet verstandig :p). Tillen mag en kan ook gewoon hoor, maar je moet jezelf niet te zwaar belasten, maar wat dat is verschilt ook weer van persoon tot persoon.

4. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Fitnessen tijdens de zwangerschap is juist goed! Op mijn sportschool hebben ze mijn trainingesprogramma voor mij aangepast nu ik zwanger ben. Als je het bij één van de instructeurs meld kunnen zij dit ook voor jou doen. Zij weten precies wat je wel en niet voor oefeningen mag doen en op welke intensiteit/hoeveelheid gewicht. Ook zwemmen is heerlijk tijdens de zwangerschap en kun je zelf tot de dag voor je bevalling blijven doen. Als je lekker fit bent en blijft tijdens je zwangerschap herstel je natijd ook sneller. Gewoon doen dus!

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dan ga ik dat zeker navragen. Ik word beetje bang gemaakt als je teveel gaat googlen. Ik zal vragen of ze mij schema aanpassen. Bedankt!

Sit up dat zijn dan de rechte buikspieren toch? Ben er zelf niet zo heel goed in. Fijn dat ik mag tillen begon me al schuldig te voelen. Mijn schoonzus is ook zwanger en volgen haar mocht ze niet tillen van de vk? Is waarschijnlijk een sterk verhaal dan.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ke ben zwanger en niet ziek... Dus je mag gewoon alles(behalve rechte buikspieren)
    En kijk wt je zelf aankan.. Als je goed luistert naar je lichaam komt het allemaal best goed :)

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Zover ik begrepen heb moet je oppassen met zware dingen tillen omdat je de kans op verzakking en incontinentie na de zwangerschap ermee vergroot. Dat is mij iig verteld.

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik zou zo wie zo geen buikspieren doen
    de rest kan je gewoon doen

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En goed naar je lijf luisteren! Als je lijf stop zegt, ook stop doen..

Ik heb mijn 20kg kleuter nog achterop de fiets getild tot 35 weken ofzo. Ging prima. Daarna kreeg ik er harde buiken bij, en heb ik het niet meer gedaan.

10. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland

Ja hoor, lekker doen! Hoe fitter hoe beter toch? Ja sit-ups zijn rechte buikspieren. Ik mag alleen nog schuine nu ik gemeld heb dat ik zwanger ben.
    Ik til heus nog wel wat dingen, maar niet te zware dingen. Dan heb ik (nu al) last van buikkramp. Dus dan moet ik dat dus niet doen.

Deel Deze Pagina