Tillen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door san74, 29 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san74

san74 Lid

28 mrt 2006
    43
    0
    0
    den haag
    Ik heb vorige week een kast staan sjouwen, de dag erna heb ik mijn kindje de hele dag niet gevoeld. Waarom mag je tijdens de zwangerschap niet tillen en wat voor kwaad kan het voor mijn kindje.

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom je niet zwaar mag tillen tijdens je zwangerschap weet ik helaas niet. Misschien heeft het wat te maken dat tijdens je zwangerschap je botten wat zachter kunnen worden. Waardoor je misschien sneller last van pijn kan hebben. Dat is wat ik een keer gehoord heb. Misschien heb je je kindje niet gevoeld omdat het lag te slapen. Wat je anders kan doen is even contact opnemen met je VK als je je zorgen maakt. Mocht je iets willen tillen wat een beetje zwaar is bv boodschappen. Probeer het gewicht dan te verdelen, dat draagt iets makkelijker. Ik verdeel ook het gewicht van de boodschappen aan gezien ik op 3 hoog woon.

3. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    tillen is op zich niet slecht voor het kind maar het is eigenlijk ter bescherming van jezelf.anders kan je een baarmoederverzakking krijgen.dus gewoon niet tillen er zijn vast mensen in de buurt om je te helpen.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    voor het kindje is te zwaar tillen niet zo heel erg maar wel voor jouzelf, hier een link waar iets beschreven staat over het zwaar tillen tijdens de zwangerschap.

als je het niet vertrouwd met je kindje moet je direct contact opnemen met je ha meid, t zijn geen dingen waarmee je moet blijven rondlopen.

succes

5. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Voor het kindje kan zwaar tillen inderdaad geen kwaad, maar voor jouw rug en buik is het te belastend.

Dat je je kindje een dag niet hebt gevoeld is niet erg hoor. Je hoeft je kindje pas vanaf 28 weken elke dag te voelen. Alles wat je voor die tijd voelt is mooi meegenomen! ;)

Groetjes,
    Danielle

Deel Deze Pagina