Pip voor een meisje

Discussion in 'Babynamen' started by Hommel82, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Nou, ook ik kan er aan geloven.. we kunnen maar geen naam vinden.. We zijn nog niet zo lang zwanger, dus ook geen idee of het een jongen of een meisje wordt.. maar dit keer vinden we het heel moeilijk.

We gaan niet express voor aparte namen, we vinden het oprecht heel mooi en bij ons passen. Voor onze dochtertje waren we er al snel uit, zij heet Sam.. en het past ook bij haar.

Maar voor deze nieuwe spruit.. zitten we te denken aan Pip.. maar we twijfelen omdat er wel heel veel op rijmt..

Ik begrijp dat het heel persoonlijk is en we dit echt zelf moeten beslissen.. maar misschien kan jullie mening ons toch helpen..

2. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Nee sorry. Vind het echt een koosnaampje,niet iets voor een dadelijk volwassen vrouw.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Erg leuk! En Pippa?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik vind het geen leuke naam. Overigens, op elke naam rijmt wel wat of kun je je wat raars ervan maken, daar zou ik het niet om laten.

Bo vind ik wel een leuke, korte meisjesnaam die bij Sam past.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doet me denken aan Pip Pellens (GTST).

Dubbel gevoel over deze naam. Aan een kant denk ik: leuke vlotte naam.

Aan de andere kant moet ik denken aan: Woezel, Pippi (Langkous)....er rijmt veel op...

Maar als dit DE naam is, gewoon doen!

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Sorry maar bij Pip moet ik denken aan woezel en pip (die tekenfilmpjes van die 2 honden) :) ik zou het dus zeker niet kiezen

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    De koosnaam van onze dochter is pip en denk dat ik haar vaker pip noem als Chloë haha

Als het bij jullie past gewoon doen, maar je hebt nog alle tijd om er over na te denken

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    In een editie van Kinderen stonden meerdere verhalen over kinderen die Pip heten. De meeste meisjes en 1 jongen.
    Mijn naam is het niet, maar vind het wel erg leuk bij jullie Sam passen.

9. Hommel82

Pip (van Woezel) is wel het leukste hondje :) Nee.. ik weet dat het een lastige naam is.. daarom twijfelen we ook zo.. We waren toevallig Masterchef Australia aan het kijken en 1 van de deelneemsters heette zo.. en we keken elkaar aan zo van dat is het! Daarna begon de twijfel en ik had hem al afgedaan.. ivm rijmen, woezel en Pip, etc.. maar hij blijft maar steeds terug komen bij ons.. Ik denk dat ik maar een vervroegde echo ga doen voor geslachtsbepaling.. dan kunnen we misschien verder stoeien over de jongens naam want ook daar zijn we niet over uit :)

10. gusto

gusto Niet meer actief

Ik vind Pip niet zo, Pippa wel erg leuk, maar dan als afkorting met als volledige naam Philippa. Maar ik ken een heel leuk meisje dat Pippa heet dus heb een positieve associatie met de naam.

11. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik vind Pip een leuke naam voor een klein meisje. Maar als je voor het eerst op date gaat en je moet jezelf voorstellen, weet ik niet of ik nog zo blij zou zijn met mijn naam :D

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik vind het geen mensen naam...

Maar komt misschien ook omdat mijn chihuhua zo heet (verzonnen door dochter haha ;))

13. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Pip vind ik echt vreselijk. :(

14. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Ik vind het meer een koosnaampje dan een echte meidennaam. Zeker als ik denk aan als ze later groot is. Het zou mijn keuze niet zijn.

15. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind het wel leuk!

16. kimm1985

kimm1985 Actief lid

Aug 25, 2010
    187
    0
    0
    Niet mijn smaak,..

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Jip? Vind ik ook erg leuk voor een meisje :).

18. Hommel82

Bedankt voor het commentaar meiden :) Over het algemeen zijn er meer niet leuks dan wel leuks.. gelukkig heb ik nog even.. We zoeken een korte, vlotte naam.. die bij Sam past.. Bo is ook leuk maar mijn nichtje heet al zo.. Verder hebben we op het lijstje staan:
    - Noor (maar bekt niet lekker met achternaam want die begint ook met een R)
    - Tes (vind man heel leuk maar ik wat minder, maar past bij Sam)
    - Mila (Maar is zo soft vergeleken met Sam)
    - Kris (Maar oom man heet zo en die mag ik niet zo)
    - Renae (maar broer man heet Rene)
    En zo is er altijd wel iets lijkt wel..

19. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ten eerste vind ik Pip wel leuk, maar ik begrijp de bezwaren.

Misschien zit hier iets voor je bij:

Puck
    Door
    Lux
    Lou

Verder kom ik even niet. :)

20. IS88

IS88 Fanatiek lid

Jul 8, 2012
    1,133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Pip vind ik erg goed passen bij Sam. Misschien is het leuk om dat artikel over al die Pips te lezen? Hierdoor kreeg ik er ook een positieve associatie bij (terwijl mijn kat pippa heet ;))

Andere suggesties:
    Indy
    Bibi
    Sky
    Juul
    Lola
    Jolie
    Liv
    Liz
    June

Share This Page