Tim?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Koetje, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Even een vraagje...

Mijn man en ik twijfelen over de naam Tim. We vinden het een hele leuke naam alleen vinden we het niet leuk als ons kindje straks met nog 10 andere Tims in de klas zit, omdat het zo'n populaire naam is.
    Maar het gekke is, ik hoor de laatste tijd nooit meer dat er een Tim geboren is. En ik werk ook nog op een kinderdagverblijf. Daar zit op het moment geen enkele Tim (en er 'zitten' toch zo'n 100 kinderen). De laatste Tim die er zat is nu 6 jaar.
    Het kan natuurlijk zijn dat het in een bepaald deel van Nederland nog een populaire naam is (wij wonen in Gelderland).
    Nu is mijn vraag: Komen jullie de naam Tim nog wel eens tegen en waar wonen jullie dan?

Groetjes Karin

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk op t kdv als invalkracht op verscheidene locaties in Noordholland. Hier geen enkele Tim gezien hoor!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind tim zelf niet zo'n super naam (sorry!) maar zag laatst inderdaad ook dat hij erg hoog stond in de 'lijstjes' . Daar stond ik heel erg van te kijken! Want buiten dat het mijn smaak niet is, is het me helemaal niet opgevallen dat het zo'n populaire naam dus schijnt te zijn... Ik ken geen 'timmetjes' onder de 10 jaar...

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk in het onderwijs en heb nog nooit een Tim in de klas gehad. Ik werk nu 12 jaar. Ik werk op een school met ruim 600 kinderen en kan me maar 1 Tim voor de geest halen nu. Tom komt bij ons op school meer voor.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Even navraag gedaan bij mijn zusje, die werkt ook op een kdv, en daar zit ook geen een Tim. Hier in de straat is toevallig wel laatst een Tim geboren, maar ik hoor 't verder eigenlijk nooit meer.

6. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Wow

Wat geinig dat er weinig timmetjes zijn in jullie omgeving
    Ik woon in Noord brabant en hier zijn heel wat timmen.
    Ik werk op een peuterspeelzaal en in iedere groep zit een tim
    Mijn collega's zoontje heet tim
    En op de basisschool zitten er ook 3
    Maar dat neemt er niet van weg dat je de naam niet hoeft te kiezen.
    Ik bedoel hij is voor jullie bijzonder en Noord brabant is heel wat anders dan Gelderland.
    Succes met kiezen!

Helma

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    Ik woon ook in NB en hier ook heeel veel timmen!
    afgelopen jaar zijn hier zeker 4 timmen geboren.
    (waarvan 1 thim, die wilden iets originelers, maar
    de naam blijft natuurlijk hetzelfde)

steeds als ik die naam weer op een bord in de tuin
    zag staan, dacht ik: daar heb je d'r weer 1!

vind het wel een mooie naam hoor!
    maar hier hoor je hem echt heel vaak!

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hier ook weinig Timmen hoor!
    Kan niemand noemen die zo heet en ik ken heel wat mensen! :) Gewoon doen als jullie hem leuk vinden!

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mijn oom en zijn vriendin hebben voor 2 jaar terug ook een Tim gekregen hahahahaha hun hebben hun zoontje ook tim genoemd . Ze wonen in westervoort vlak bij arnhem dus voor jullie geen probleem !
    Verder ken ik ook geen Tim's

en ik vind het wel een hele leuke stoere naam !

succes ermee

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik ken 3 timmen

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook niet zoveel Timmen, ik ken er 2, jongen van 22 en jochie van 1,5.

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Grappig dit! Ik zit met een soortgelijk "probleem" alleen dan met de naam Daan. Tsja...ik ben er nog niet over uit, vind de naam super, (Tim overigens ook, staat ook op het lijstje! ;) ), maar hij staat op nr.1 in de top 20, maar ik ken er maar 1 onder de 10 en die woont niet meer hier in het dorp.

Wat is belangrijker, dat wij de naam mooi vinden en ons er goed bij voelen of dat het een zogenaamde populaire naam is? Ik ga er steeds meer over twijfelen! Ben trouwens benieuwd wat je uiteindelijk kiest! (en ik voor mezelf ook haha)

13. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Daan is idd net zo'n naam. Vind ik ook een leuke stoere naam. Toevallig is de laatste Daan op mijn werk het vriendje van Tim en dus ook 6 jaar. Weet wel dat ie daarvoor vaak voorkwam (vaker dan Tim). Op mijn werk dan he? Maar het is idd veel belangrijker dat jullie (en wij) de naam leuk vinden dan dat ie populair is. Moeilijk he? Succes met kiezen, ik ben uiteraard ook erg benieuwd wat jij kiest. Ik heb nog wel even om er over na te denken, bij jou begint de tijd wel te dringen ;) !

Groetjes Karin

14. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

4 mei 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    hier in de straat zijn pas 2 timmen geboren.. en een zoontje van me nichtje heet ook tim.. wij wonen in limburg

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik begin idd erg onrustig te worden nu, omdat we nog geen definitieve kkeuze hebben gemaakt. gelukkig heb ik nog heel even de tijd!

Succes ermee meis!

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij wonen dus ook in NB, maar hier echt geen Tim te bekennen hoor... Zal dus ook wel weer per regio of gemeente ofzo verschillen.

En ik denk dat je je nog niet zo heel druk hoeft te maken, wij waren er pas 2 dagen voor z'n geboorte uit.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind Tim een superleuke naam! Ik hoor hem bijna nooit. Ook bij Louise op de opvang zit geen Tim.

18. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Wat grappig dat het idd per regio verschillend is! Zijn er misschien nog mensen die in Gelderland wonen en veel Timmen kennen?

19. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Mijn broer in noord holland die heeft een zoontje van bijna een jaar met de naam Tim. Bij mijn broer wordt de naam Tim vaak verkleint naar Timmy. Ik persoonlijk vind de naam Tim niet zo, tja ik heb niets met die naam.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ken heel veel Timmen, maar allemaal al van 5 jaar of ouder.

Deel Deze Pagina